Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا کسانی که با خریدهای تسلیحاتی به دنبال جلب رضایت آمریکا هستند، می‌دانند یک چهارم این هزینه‌ها که برای تخریب منطقه به کار می‌رود، می‌تواند زندگی ملت‌های منطقه را بهبود بخشد.

به گزارش گروه خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء لبنان، این یک دروغ آمریکایی-صهیونیستی بزرگ است که با این عبارت آغاز می‌شود که ما اطلاعات دقیقی از فلان کشور در رابطه با فعالیت‌های مشکوک آن داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ماشین تبلیغاتی غرب شروع به کار می‌کند و تحلیل‌ها و تصویرهای ماهواره‌ای و تاکید های غیر قابل شک و تردید را ایجاد می‌کند مبنی بر این که کشور مذکور فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای تهدید ثبات جهانی دارد. در ادامه یک مسئول آمریکایی بدون مقدمه اظهارات واضحی را در رابطه با فعالیت های واشنگتن ضد کشور مذکور مطرح می کند، به عنوان مثال بعد از کشتار یک و نیم میلیون نفر در عراق اعلام می کند که اطلاعات ما دقیق نبود. این موضوع امروز در مورد ایران اتفاق می‌افتد که از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود دفاع می‌کند.

در سوریه اما اوضاع کاملاً متفاوت است، تمامی ذخایر شیمیایی این کشور تحویل داده شد و این پرونده بسته شد. اما بار دیگر به صورت احمقانه ای صبحت از حملات سازماندهی شده ارتش سوریه ضد مناطق مشخص مطرح می‌شود. ماشین تبلیغاتی غرب بار دیگر جار و جنجال و هیاهوی خود را نسبت به قربانیان این حملات ادعایی افزایش می دهد، غافل از اینکه تعداد قربانیان حملات هوایی آمریکا بسیار بیشتر از تعدادی است که آمریکا ادعا می‌کند در نتیجه حملات مذکور جان خود را از دست داده اند. طبعا در اینجا ما نمی‌توانیم بین قربانیان تفاوت قائل شویم و ابزارهای قتل و کشتار شهروندان از هر گروهی یا جماعتی که باشند را توجیه نمی کنیم. اما ادعاهایی که نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کرده، مجموعه‌ای از اکاذیب و دروغ‌ها ضد ملتی است که به دنبال زندگی کردن است و در برابر مرگ ایستادگی می‌کند و سال‌های طولانی محاصره و کشتار نتوانسته آن را از پای درآورد.

چرا بار دیگر موضوع حمله شیمیایی سوریه مطرح شد؟

آمریکا دیگر در نقشه‌های میدانی آن قدرت بزرگی نیست که بتواند حملات بی‌سابقه را انجام داده و مناطق مختلف را تحت کنترل خود بگیرند. داعش در همان مناطقی محاصره شد که کانون اصلی حضور آن به شمار می‌رفت و جبهه النصره نیز در میان کشمکش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در رابطه با تروریستی یا غیر تروریستی شمرده شدن گروه خود قرار دارد و امروز نقش آن تنها منحصر به شهر ادلب و برخی مناطق اطراف حلب و حماه شده است. شهرهای سوریه تقریباً از این گروه‌های تروریستی پاک سازی شده اند و آشتی ها و معامله های صورت گرفته، باقیمانده مزدوران جهانی صهیونیسم را فرو می‌برد. آخرین تلاش این گروه‌ها برای تسلط بر منطقه حضر شکست خورده است و ضعف محاسبات آمریکایی صهیونیستی بر روی مزدوران خود را نشان داده است. از سوی دیگر متحدان سوریه اصرار دارند که نقش خود را کامل کنند. آنها هر نوع سازش در رابطه با کاهش نقش خود را نمی پذیرند، اقدامی که باعث می شود آمریکا بار دیگر بتواند این پرونده را به روی میز بکشاند.

آمریکا از ابتدای جنگ ضد سوریه از طریق گروه‌های عربی در سازمان ملل متحد تلاش کرد سوریه را تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار دهد، اما در این کار شکست خورد. امروز نیز از طریق همین ابزارها سعی می کند این مأموریت را انجام دهد، مأموریتی که طی 7 سال جنگ در سوریه شکست خورده، اما آمریکا از تلاش‌ها و دروغ‌پردازی‌های خود دست بر نداشت.

اگر به اهداف بزرگ جنگ ضد سوریه که در ابتدای جنگ برای آن ترسیم شده بود، نگاهی بیندازیم ؛ می‌بینیم که این جنگ شکست خورده است. مدت زمان این جنین بسیار طولانی‌تر از آن چیزی بود که طراحان این سناریو پیش بینی می‌کردند. دیدگاه آنها این بود که نیروهای محور مقاومت در باتلاق جنگ سوریه گرفتار می‌شوند و کاملا شکست می‌خورند ، اما بر عکس نظرات و دیدگاه‌های آنها ، این گروه امروز از مبارزان بیشتر و بستری وسیع تر برخوردار است و عناصر مقاومت تجربه میدانی بسیار بزرگی را کسب کرده اند.

شکست آمریکا در جنگ‌افروزی در حالی دنبال می‌شود که دشمنان سوریه احساس می‌کنند زمان پیروزی این کشور بیش از پیش نزدیک می‌شود و ناگزیر هستند جنگ جدیدی را آغاز کنند. لبنان می‌تواند بهترین انتخاب برای جنگ جدید باشد ، اما در اینجا نه پرونده شیمیایی وجود دارد و نه موضوع هسته‌ای. در اینجا نیروهای مقاومت هستند که امنیت رژیم صهیونیستی را تهدید کرده و پروژه‌های توسعه‌طلبانه آن را به تعطیلی می‌کشانند و تلاش می کند ثروت‌های طبیعی این کشور را برای توسعه و بازسازی آن به کار گیرند. از آنجا که رقابت‌های سیاسی و ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی برای تکرار ادعاهای آمریکا در لبنان وجود دارد، لبنان می‌تواند به عرصه ای برای تسویه حساب‌ها و وارد کردن همه گروه ها تبدیل شود. طراحی کنندگان این سناریو معتقدند که اگر این جنگ به جریان بیفتد و موفقیت آمیز باشد می‌تواند نتایج ویرانگری داشته باشد. در این صورت سوریه یکی از جبهه‌های پشتیبان خود یعنی مقاومت و افکار عمومی آن در لبنان را از دست خواهد داد. بر این‌ اساس آوارگان سوری [ در لبنان] به اردن منتقل می‌شوند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک از آنها در پرونده ای دیگر بهره برداری کرد. این پرونده می‌تواند شامل جنگ در جنوب سوریه یا ایجاد درگیری‌های داخلی در اردن بر اساس طرح‌های صهیونیستی به عنوان توصیف اردن به عنوان میهن جایگزین فلسطینی ها باشد.

این محاسبات آمریکا امروز در عرصه بین‌الملل خریداری ندارد و خواب و رؤیاهای آن ها به باد رفته است. اقداماتی که رقبای سعد حریری نخست وزیر لبنان انجام دادند و در کنار نخست وزیر مستعفی این کشور قرار گرفتند، برای آنها غافلگیرکننده بود. آنها انتظار چنین واکنشی را نداشتند.

به هر حال چیزی که لزوم باز تعریف ارزیابی‌ها و محاسبات غرب را باعث شده ، این سوال است که چه اتفاقی می‌افتد اگر نتایج جنگ بر خلاف پیش بینی ها باشد و تمام فلسطین اشغالی تحت موشک‌های نیروهای مقاومت قرار بگیرند؟ این یک جنگ فراگیر است که هیچ سقفی ندارد؟ چه کسی بیشترین هزینه را خواهد پرداخت؟ اگر موجودیت رژیم صهیونیستی بیش از پیش به سمت زوال و فروپاشی حرکت کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

امروز معادلات نظامی و سیاسی تغییر پیدا کرده و آمریکا باید واقعیت جدید را بپذیرد و در برابر این نکته تسلیم شود که ابزارهای آن برای اجرای پروژه تجزیه منطقه در حد و اندازه‌های مطلوب نیستند. اقدامی که دولت آمریکا در منطقه انجام می‌دهد، تخریب منطقه و تجاوز به ملت‌ها است. هدفی که دولت کنونی آمریکا به دنبال آن است ، غارت مقدرات منطقه و تمامی آن چیزی است که قابل غارت است. مهم‌ترین هم و غم امروز آمریکا تقویت تجزیه‌طلبی سیاسی و اقتصادی است که باعث می‌شود این کشور بتواند بر تمامی مقدرات انرژی در منطقه تسلط پیدا کرده و هر پروژه توسعه‌طلبانه یا انسانی را به تعطیلی بکشاند.

آیا خادمان و مزدوران آمریکا در منطقه معنی مطالب منتشر شده در روزنامه‌های تخصصی آمریکا در زمینه گسترش بالای حجم فروش تسلیحات این کشور طی سه سال اخیر را متوجه می‌شوند؟ آیا کسانی که به دنبال جلب رضایت آمریکا هستند می‌دانند که یک چهارم کل هزینه‌هایی که برای تخریب منطقه به کار گرفته می‌شود ، می تواند زندگی ملت‌های منطقه را به سمت آینده بهتر سوق دهد.

امروز حتی اگر پروژه بزرگ‌تر برای جنگ در منطقه وجود داشته باشد ، باید گفت ما از سال‌ها پیش در شرایط جنگی زندگی می‌کنیم و چیزی برای ما تغییر نمی‌کند که بخواهیم چند ماه بیشتر در این شرایط بمانیم، اما طرف مقابل باید در محاسبات خود مجدداً دقت کند و ببیند آیا قدرت تحمل نتایج جنگی که به آن اشاره می کند را دارد یا نه؟

انتهای پیام/

R36346/P36447/S8,90,1128/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد