Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه آینده اقتصاد ایران در احیای راه ابریشم نهفته است گفت: احیای راه ابریشم مهم‌ترین رویکرد ایران در حوزه رونق اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، غلامحسین شافعی شامگاه شنبه پیش در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی ایران با محوریت استان سمنان اظهار داشت: اقتصاددانان مطرح کشوری و بین‌المللی بر این باورند که احیای راه ابریشم آینده اقتصادی ایران را رقم می‌زند و باید برای این مسئله در مرزهای بین چین و هند نیز اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در احیای راه ابریشم اذعان کرد: 67 کشور دنیا در احیای این راه در حال فعالیت هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به اینکه تراز تجاری کشور با جذب سرمایه‌گذاری خارجی افزایش می‌یابد افزود: جذب سرمایه‌گذار خارجی یکی از مهم‌ترین منابع مالی در کشورهای توسعه‌یافته است و باید به تحقق این موضوع اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

وی بابیان اینکه اکنون امنیت سرمایه‌گذاری در ایران تضمین‌شده است خاطرنشان کرد: با جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌توان ایده‌های جدید اقتصادی و فناوری‌های نوین را در سطح بین‌المللی شناسایی و در توسعه کشور و رونق تولید به‌کارگیری کرد.

شافعی رونق بازارهای صادرات محصولات داخلی را یکی از رویکردهای مهم دولت برشمرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور برای توسعه حمل‌ونقل ریلی ازجمله برنامه‌های بلندمدت دولت برای ارتقای رتبه‌بندی ایران در مقایسه با سایر کشورها در جهان است.

وی با تأکید بر اینکه ایران تنها راه دسترسی به بازار منطقه در جهان است افزود: این کشور با توجه به نیروی انسانی موجود و تعداد جمعیت بال رتبه یکم را در جهان به خود اختصاص داده و این مزیت زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی در ایران می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلفی اعم از تولید انرژی یکی از جذاب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در ایران به شمار می‌رود تصریح کرد: برخی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در ایران نیازمند اصلاح سازی است و تحقق این مهم می‌تواند میزان سرمایه‌گذاری را در کشور افزایش دهد.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع