Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@05:26:15 GMT

ورزش به تنهایی موجب کاهش وزن می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۹۳۱۰


مدیکال نیوز تودی گزارش داد، در این بررسی آمده است حداقل برای زنان ورزش کردن به تنهایی عامل کاهش وزن نیست. به گفته متخصصان انگلیسی زنانی که سه بار در هفته در کلاس‌های ورزشی شرکت می‌کنند اما رژیم غذایی خود را تغییر نمی‌دهند نمی‌توانند وزنشان را کم کنند.

در این بررسی تعدادی از شرکت‌کنندگان زن به دو گروه تقسیم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه نخست ۳۴ زن ۱۸ تا ۳۲ ساله برای مدت سه بار در هفته و مدت چهار هفته ورزش کردند. گروه دوم هم ۳۶ زن در همین گروه سنی در مجموع هشت هفته ورزش کردند.

در شروع و پایان مطالعه وزن، عضلات و حجم چربی هر یک از این افراد اندازه گیری شد. همچنین نمونه خون آنان برای بررسی سطح هورمون‌های اشتها مورد ارزیابی قرار گرفت.

متخصصان دریافتند در پایان دوره هفته چهارم و هشتم هیچ یک از زنان به رغم چاق یا لاغر بودن کاهش وزن نداشتند. هر چند در زنان لاغر پس از انجام ورزش افزایش حجم عضلانی مشاهده شد.

به علاوه متخصصان مشاهده کردند که زنان مبتلا به چاقی یا اضافه وزن تغییراتی را در هورمون‌های اشتها تجربه کردند که این هورمون‌ها با افزایش گرسنگی مرتبط هستند. در نتیجه می‌توان تا حدودی توجیه کرد که چرا ورزش کردن به تنهایی به کاهش وزن منجر نمی‌شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد