Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متفکر انگلیسی با بیان اینکه دولت‌های غربی از جمله بریتانیا هم‌زمان با گسترش اسلام‌هراسی در حال مقابله با اسلام و اندیشه‌های ارزشمند آن هستند گفت: «امروزه مفهوم تروریست در بریتانیا به ابزاری برای اسلام‌هراسی و فشار به مسلمانان تبدیل شده است.»

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: هجمه رسانه‌ای غرب علیه مسلمانان موضوعی است که تازگی ندارد و در چند سال اخیر همواره با هر رویداد تروریستی در اروپا موج به راه می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوج این تفکرات نژادپرستانه را می‌توان در نقاط مرکزی اروپا به‌ویژه در بریتانیا مشاهده کرد.

به باور بسیاری از تحلیلگران غربی، موج اسلام‌هراسی در این کشور از زمان حوادث تروریستی در لندن رو به افزایش رفته است و در این میان، خلاء نهادهایی که فعالیت‌های روشنگرانه با هدف شناساندن چهره واقعی از اسلام و مسلمانان را برعهده داشته باشند، حس می‌شود.

دکتر الیزابت اسمیت، متفکر انگلیسی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در پاسخ به این سوال که «غربی‌ها به مسلمانان با چه دیدی نگاه می‌کنند و برداشتشان از اسلام چیست؟» گفت: «برداشت خاصی از اسلام به مردم غرب ارائه شده که مبتنی بر اسلام‌هراسی است و باید مسلمانان و محبان اهل بیت(ع) در این کشورها فعالیت جدی انجام دهند و اسلام واقعی را به مردم کشورهای غربی بشناسانند.»

اسمیت افزود: «مسلمانان اروپا در حال حاضر با مشکلات و سختی‌هایی مواجه‌اند. یکی از این مشکلات ارائه تصویر نادرست و پر هراس از اسلام در غرب است و بر این اساس به مسلمانان فشارهای زیادی وارد می‌شود.»

وی تصریح کرد: «ما در مقابل خانه‌هایمان جنگ نداریم، ولی مسلمانان اروپا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. گسترش یک تفکر انحرافی از اسلام، بخشی از مشکلات مسلمانان اروپا است که اسلام‌هراسی ایجاد کرده است. درواقع، برداشت خاصی از اسلام به مردم غرب ارائه شده است که مبتنی بر اسلام‌هراسی است و باید مسلمانان و محبان اهل بیت(ع) در این کشورها فعالیت جدی کنند و اسلام واقعی را به مردم کشورهای غربی بشناسانند.»

این متفکر انگلیسی با بیان اینکه تکفیری‌ها در ایجاد پشتوانه موفق بودند و مسلمانان اروپا به‌ویژه جوانان را به خود جذب کرده‌اند، گفت: «مسلمانان غربی باید به گونه‌ای اسلام واقعی را به مردم نشان دهند. ما باید در اروپا به آداب و رسوم دینی خودمان عمل کنیم و به مردم نشان دهیم چهره‌ای که غرب با محوریت داعش از اسلام ترسیم کرده غلط و نادرست است.

اسمیت در پاسخ به این سوال که «در حال حاضر جایگاه علمای دینی مسلمان چگونه است؟ و آیا توانسته‌اند نقشی در کاهش اسلام‌هراسی داشته باشند؟» گفت: «متاسفانه رفتار خصمانه‌ای از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی غربی علیه مسلمانان انجام می شود. در بریتانیا متفکران، علما و فعالان دینی وجود دارند که سعی می‌کنند حقیقت اسلام را برای مردم تبیین کنند، ولی این کار برای رسیدن به هدف نیازمند زیرساخت‌ها و منابع فیزیکی و انسانی است. من معتقدم که تا رسیدن به هدف که همان کاهش تاثیرات اقدام اسلام‌هراسانه است، کمی فاصله داریم. مسلمانان میانه‌رو و محبان اهل بیت باید حضورشان احساس شود و فعال‌تر باشند، امیدواریم خدای متعال کمک کند بتوانیم این مهم را انجام دهیم.

هنا الیزابت اسمیت با تاکید بر اینکه دولت‌های غربی از جمله بریتانیا هم‌زمان با گسترش اسلام‌هراسی در حال مقابله با اسلام و اندیشه‌های ارزشمند آن هستند، تصریح کرد: «این کشورها با اسلام‌هراسی و به‌وسیله نهادهای مدرن سعی دارند ویژگی‌های اصلی اسلام مانند صلح، برادری میان ملت‌ها و چهره رحمانی اسلام را خدشه‌دار کنند. درواقع، امروز مفهوم تروریست در بریتانیا به ابزاری برای اسلام‌هراسی و فشار به مسلمانان تبدیل شده است و مسلمانان این کشور که بالغ بر پنج درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند با مشکلات و موانع زیادی مواجه هستند که به آن پرداخته نشده است.»

این اندیشمند انگلیسی در پاسخ به این سوال که «دولت بریتانیا تاکنون چه محدودیت‌هایی برای مسلمانان ایجاد کرده است؟» گفت: «موضوعاتی همچون حجاب و استفاده از عبارات دینی مانند الله‌ اکبر از دید نهادهای امنیتی بریتانیا خطرناک است و موجب مجازات مسلمانان می‌شود.»

وی افزود: «در بریتانیا مسلمانان و متفکرانی وجود دارند که تلاش می‌کنند حضور پر رنگی داشته باشند و بذر تحول و تغییر را بکارند. اقدامی که این دسته از مسلمانان باید انجام بدهند این است که چشم‌انداز روشنی را از اسلام داشته باشند. مورد بعد اینکه، آن‌ها باید راهبردی را برای خود ایجاد کنند تا بدین‌وسیله بتوانند چشم‌انداز را برای دیگر افراد تبیین کنند.»

گفت‌وگو از: مجتبی اسماعیلی

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس

قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آنها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

 در قبرستان سفید چاه سنگ مزار‌ها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

منبع: کجارو

tags # تاریخ ایران سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • ترور برای بقا
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!