Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد قراب گفت: مدیرعاملان قبلی کار مهمی برای استقلال نکردند و فقط بدهی‌های‌شان برای افتخاری مانده است.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا؛ تیم استقلال در حالی امروز به مصاف گسترش فولاد می‌رود که آمار گلزنی‌ این تیم بسیار ناامیدکننده است تا جایی که عنوان ضعیف‌ترین خط حمله لیگ به این تیم رسیده است. تیمی که 3 بار قهرمان لیگ برتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مسئله مهم‌تر از ضعف مفرط گلزنی در تیم استقلال، در باشگاه آبی‌پوشان است. جایی که سیدرضا افتخاری مدیرعامل این باشگاه با توجه به ماده قانونی که اجازه فعالیت به بازنشسته‌ها را نمی‌دهد، همچنان به فعالیت خود ادامه دهد، اگرچه اعلام شده سندی مبنی بر ایثارگری افتخاری منتشر شده که اجازه می‌دهد او در استقلال بماند. پیرامون این مسائل و دیگر موارد آبی‌پوشان با جواد قراب عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌‌‌آید.

*ادامه حضور افتخاری در باشگاه استقلال به‌رغم انتشار سند ایثارگری‌اش همچنان با انتقادات زیادی همراه است چرا که طاهری از مدیرعاملی پرسپولیس کنار رفت؟

-صرف نظر از مسئله ایثارگری افتخاری، به نظرم وزارت ورزش باید همه تلاشش را بکند و حتی خواهش کند تا افتخاری فعالیت خود در باشگاه استقلال را ادامه دهد. او کسی است که عاشق کارش است و هر کاری از دستش برمی‌‌‌آید را انجام می‌دهد. صداقت و سفافیت در برنامه‌های کاری این مدیر موج می‌‌زند. چیزی که نیاز چندین ساله باشگاه استقلال بوده است. افتخاری به طور کامل نیازهای باشگاه استقلال را تشخیص داده و یکی یکی آنها را رفع کرده و رفع می‌کند. چرا باید چنین مدیری عوض شود.

*افتخاری چه کارهایی کرده که از نظر شما باید وزارت ورزش برای حفظ او در استقلال از وی خواهش کند؟

-بگویید چه کاری نکرده است. ثمره حضور مدیرعاملان 10 سال گذشته استقلال آیا چیزی جز بدهی بوده است. چقدر شاکی داریم که با مصاحبه‌های‌شان از نگرفتن پول‌شان گلایه کرده‌اند. به نظر من مدیرعاملان قبلی کار مهمی برای استقلال نکردند و فقط بدهی‌های‌شان برای افتخاری مانده است. او با مدیریت خوبی که داشته، توانسته شرایط باشگاه را به گونه‌ای کند که امروز بیشتر بدهی‌های پیشین تعیین وضعیت شده و بخشی از آن هم پرداخت شده است. یکایک بازیکنانی که از قدیم از استقلال طلب داشتند به باشگاه آمدند و اکثریت هم برای گرفتن طلب‌شان به توافق رسیده‌اند. اگر مدیران قبلی به درستی کار می‌کردند که امروز استقلال این همه بازیکن و مربی طلب‌کار نداشت.

*پس شما معتقدید وزیر ورزش باید افتخار کند که افتخاری مدیرعامل استقلال است؟

-من نمی‌گویم وزیر افتخار به حضور افتخاری در استقلال کند. حرف من این است که وزیر باید خوشحال باشد فردی که خودش به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب کرده به خوبی کار باشگاه را جلو می‌برد. استقلال به روزهای خوبش نزدیک شده و در آینده هم در بهترین شرایط قرار می‌گیرد. دور نیست آن زمانی که با مدیرعاملی افتخاری و حمایت وزیر ورزش استقلال جزو بهترین تیم‌های آسیا شود.

*طبق اعلام سازمان بازرسی شما و اکبر عباسی ملکی دیگر عضو هیات مدیره استقلال به دلیل بازنشستگی از استقلال جدا می‌شوید؟

-من به عنوان عضو پیشکسوت استقلال مشکلی برای ماندن در هیات مدیره را ندارم. ضمن اینکه پولی هم از باشگاه نمی‌گیرم و تا به امروز ریالی هم به خاطر حضور در هیات مدیره نگرفتم. عباسی ملکی هم کارت ایثارگری دارد و از قدیمی‌های ومدیریت ورزشی است. ما مشکلی برای ادامه همکاری با استقلال نداریم.

*بزرگترین مشکلات استقلال در بخش پیشکسوتان و تیم‌های پایه است. هرچند که فقر گلزنی در تیم بزگسالان هم مشهود است؟

-اتفاقا بیشترین توجه افتخاری علاوه بر تیم بزرگسالان که اولویت اصلی است به تیم‌های پایه و پیشکسوتان است. طبق برنامه‌ای که افتخاری در حال اجرا کردن آن است، کمپ ناصر حجازی دارای خوابگاه و رستوران می‌شود و وضعیت چمن و سکوهای آن به مرحله‌ای می‌رسد که بتوانیم بازی‌های تیم‌های آکادمی را در سطح لیگ در این زمین برگزار کنیم. در راستای توسعه تیم‌های پایه قرار است 4 نفر از پیشکسوتان لایق باشگاه از سوی افتخاری انتخاب شوند تا در آینده استقلال بیشترین استفاده را از تیم‌های پایه خود ببرد. الان بیش از 30 نفر از پیشکسوتان استقلال از باشگاه حقوق می‌گیرند که با برنامه‌های پیش‌رو تعداد این پیشکسوتان بیشتر هم خواهد شد.

*چه کارهایی از سوی باشگاه و وینفرد شفر سرمربی تیم صورت گرفته تا مشکل گلزنی تیم حل شود؟

-بحث اینکه چرا تیم در رسیدن به گل با مشکل مواجه است ناشی از ترس، وحشت و نگرانی است که بازیکنان در ابتدای فصل با آن مواجه بودند و با آمدن شفر رفته رفته کمتر می‌شود. بازیکنانی که این فصل در زدن گل دچار ایراد هستند، همان‌هایی‌اند که فصل پیش بسیار تاثیرگذار بودند ولی این فصل هنوز نتوانسته‌اند خود را با شرایط تطبیق دهند که این موضوع پس از مدتی برطرف می‌شود. یکی از اشتباهاتی که پیش از این از سوی کادرفنی پیشین تیم صورت می‌گرفت این بود که برخی بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی استفاده می‌شدند. مثلا امید نورافکن که در دفاع چپ و هافبک دفاعی تبحر بازی داشت، مهاجم بازی می‌کرد. این تغییرات در پست‌ها تمرکز بچه‌ها را از آنها گرفت.

*شفر هم در این مدت نتوانسته ضعف گلزنی تیم را برطرف کند؟

-اتفاقا شفر مربی پخته و کاربلدی است. استقلال در این مدت بازی به بازی بهتر عمل کرده و شکی وجود ندارد که شانس تیم برای رسیدن به گل خیلی بیشتر از قبل در بازی‌ها شده است. استقلال در زمان منصوریان خوب بازی نمی‌کرد و از اندک موقعیت‌ها هم به خوبی استقاده نمی‌کرد. الان تنها ضعف بچه‌ها در چارچوب‌شناسی است که آن هم به زودی برطرف می‌شود. قطعا با پیروزی در چند مسابقه تیم روی نوار گلزنی می‌افتد و امتیازهای زیادی نصیب تیم می‌شود.

*علی چینی دستیار منصوریان گفته که استرس مدیران تیم به بازیکنان مانع رسیدن تیم به گل‌های زیاد در این فصل شده است؟

-من علی چینی و علیرضا منصوریان را عین پسرم دوست دارم. ما هیچ دخالتی در کار فنی کادر مربیان قبلی نکردیم ولی حق این را داشتیم که از آنها بخواهیم برابر حریفان نتیجه بگیرند. هیچ گاه مصاحبه یا حرفی نزدیم که به بازیکنان استرس بدهیم و الان هم با آمدن شفر تنها خواسته‌مان از کادرفنی این است که در نتیجه‌گیری موفق باشند آن هم بدون آنکه به بازیکنان استرس وارد کنیم. تنها ارتباط ما با نصرالله عبداللهی سرپرست تیم و وینفرد شفر سرمربی تیم است. پیش از این هم با سرمربی و سرپرست تیم ارتباط داشتیم. به نظرم نباید برای اینکه تیم به اندازه کافی گل نزده، مدیریت را مقصر بدانیم.

*چینی همچنین گفته که اگر مدیران مانع کار شفر نشوند، استقلال به نتیجه می‌رسد؟

-ما از روز اولی که شفر آمده هم فشاری به کادرفنی وارد نکردیم و اجازه دادیم تیم در آرامش به جلو برود. شفر به اندازه لازم دانا و فهمیده است و دانش او از من جواد قراب خیلی بالاتر است. تیم دچار تغییر شده است و خود علی چینی هم امروز قبول دارد که استقلال از زمانی که خود او در کادر مربیگری‌اش بود، بهتر بازی می‌کند. امیدوارم با صبر و طمانینه‌ای که هواداران عاشقان استقلال از خود نشان می‌دهند در آینده‌ای نه‌چندان دور استقلال را در شرایطی بسیار عالی ببینیم که باعث لذت همه علاقه مندان به این تیم شود.

*برد استقلال برابر گسترش فولاد تبریز می‌تواند در بازی‌های بعدی هم ادامه داشته باشد؟

-من پیش از بازی با نماینده تبریزی لیگ برتر هم گفته بودم استقلال در این بازی گل می‌زند و این اتفاق افتاد. در این فوتبال استخوان خرد کرده‌ام و شکل حرکتی تیم را که می‌‌دیدم، مطمئن بودم استقلال به رقبایش گل می‌زند. از همین حالا هم می‌گویم که پیکان هم برابر تیم شفر شکست می‌خورد. رابطه بسیار خوبی که این مربی آلمان و کادر فنی‌اش با بازیکنان ایجاد کرده، شرایط تیم را به سمتی می‌برد که تا چند هفته دیگر استقلال در میان مدعیان قهرمانی قرار می‌گیرد.

گفت‌وگو از حمیدرضا نقیبی

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم

به گزارش "ورزش سه"، ماسیمیلیانو آلگری از دانیله ده‌روسی به دلیل حمایتش تشکر کرد و تاکید کرد که تیمش برای بازی مقابل رم خیلی آماده است. مربی 56 ساله ایتالیایی در طول دومین دوره حضورش روی نیمکت یووه تخت فشار زیادی است چرا که تیمش چند ماه پیش در کورس قهرمانی حضور داشت اما این رقابت را به اینتر واگذار کرد.

در ماه‌های اخیر، یوونتوس در شرایط بسیار بدی قرار داشته و در 13 بازی اخیر خود در سری A، تنها 2 پیروزی کسب کرده است. با وجود این دو، پیروزی مقابل رم برای تضمین سهمیه این تیم در لیگ قهرمانان کافی است.

آلگری در کنفرانس خبری درمورد اهداف تیمش‌ در بازی مقابل رم گفت: "ما به خوبی آماده شده‌ایم، سپس فردا خواهیم دید که آیا می‌توانیم به مسیرهای موفقیت برگردیم یا خیر. رم از کیفیت فنی بالایی برخوردار است.  این یک مسابقه جذاب، اما دشوار و پیچیده خواهد بود."

وضعیت تیموتی وه‌آ؟

او بازی خوبی انجام داد. الان کمی بهتر است و می‌تواند بازی کند. الکس ساندرو و کنان ایلدیز، فردا در ترکیب نخواهند بود.

وستون مک کنی و بقیه بازیکنان؟

او فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است. من در حال حاضر به همه نیاز دارم. قطعاً مویزه کین در خط حمله بهتر است و آرکادیوش میلیک نیز پس از گل مقابل لاتزیو وضعیت خوبی دارد. او شنبه خیلی خوب کار کرد.

حمایت دانیله ده‌روسی؟

من از دانیله تشکر می‌کنم. من با پدرش در لیورنو بازی کردم. دانیله با وجود اینکه مورینیو کار فوق العاده‌ای انجام داده بود، شور و شوق و سبک جدیدی را ایجاد کرد. ما با یک تیمی بازی داریم که از شکست روز پنجشنبه عصبانی است و می‌خواهد به مبارزه برای سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازگردد.

احساس حضور در یوونتوس؟

من اکنون 10 سال است که در تورین زندگی می‌کنم و به اندازه کافی خوش شانسم که بخشی از این خانواده و باشگاه بزرگ هستم. دی‌اِن‌اِی هر باشگاهی باید همیشه مورد احترام باشد.

دیگر خبرها

  • سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد
  • کلهر: سرنوشت قهرمانی دست استقلال نیست
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • ادعای جالب رضا عنایتی: مثل من پیدا نمی‌شود!
  • عنایتی: آلومینیوم حریف سرسختی است
  • آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم
  • رفسنجانی ها برای تشییع شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند
  • اولین پست اینستاگرامی نکونام پس از اخراج خطیر؛ چه روز زیبایی + عکس