Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیرم، اصفهان- ایرنا- رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم از پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان این شهرستان با اولویت محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی خبر داد.

سید مهدی قائم مقامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نیازسنجی پرداخت تسهیلات در هر منطقه بر اساس ارائه طرح های اولویت دار، افزود: پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد بوده و شامل بخش مشاغل خانگی است که از استان اعلام وبه شهرستان واصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کسانی که در 300 گروه رشته از سازمان هایی مانند جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن ،فنی حرفه ای و میراث فرهنگی وگردشگری مجوز داشته باشند در می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
قائم مقامی با بیان اینکه وام پشتیبان مشاغل خانگی از سه نفر تا 10 نفر را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: داشتن مدرک (مجوز، پروانه کسب، مدرک فنی حرفه ای و…)، نداشتن بیمه تأمین اجتماعی با داشتن شرط سنی تا 45 سال، عقد قرارداد بین وام گیرنده و پشتیبان که به ازای هر نفر 10 میلیون تومان وام اعطا می شود از جمله شرایط اعطای این تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله و سود چهاردرصدی است.
رئیس اداره کارتعاون و رفاه اجتماعی سمیرم خاطر نشان کرد: صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، خدمات گردشگری، صنایع دستی، حمل ونقل بین شهری فناوری اطلاعات، دوخت و تولید لباس، قطعه سازی و مجموعه سازی با رعایت ملاحظات زیست محیطی و فرش دستباف اولویت های بعدی طرح شده در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان این شهرستان است.
وی با تاکید بر اینکه 30 درصد سهم اشتغال هر شهرستان بر اساس تسهیلات لحاظ شده محقق می شود، اظهارکرد: به منظور تحقق اهداف اشتغال پایدار در سمیرم لازم است نظارت بر پرداخت و فعالیت دستگاه های عامل بیشتر شود.
سمیرم با 100 هزار جمعیت شهری، روستایی و عشایری و اشتغال 95درصدی مردم در بخش کشاورزی، در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
ت/7147 خبرنگار: محمود افشاری- انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان

ابوطالب شفقت در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا لرستان رویکرد مدیریتی صحیح نکته بارز موفقیت این مجموعه است، گفت: این شیوه سرمایه‌گذاری از مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا محسوب می‌شود، اتفاقی که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی است.
شفقت انجام کار‌های پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار مجموعه حتی نژاد دامی که وارد کرده به نژاد ایرانی تغییر داده است.
وی با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای لرستان علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کند، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.
استاندار لرستان با اشاره به بهره‌برداری از شهرک صنعتی کشت و صنعت، گفت: ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت ضروری است.
شفقت بیان کرد: با توجه به سطح اراضی کشت و صنعت فجر صفای لرستان توسعه گیاهان دارویی و فرآوری در دستور کار قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: مردم می‌توانند با توجه به درآمد قابل توجه کشت و فروش گیاهان دارویی اقدام کنند به کشت و توسعه گیاهان دارویی روی بیاورند.
به گفته استاندار لرستان بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه استان ظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد.
شفقت گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.
وی بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبت عنوان کرد و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است