Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@19:35:46 GMT

افزایش تقاضا با شکسته شدن حباب سکه

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۴۹۵۱

افزایش تقاضا با شکسته شدن حباب سکه

پس از حراج سکه از سوی بانک کارگشایی به منظور ایجاد تعادل در بازار سکه، روند نزولی قیمت سکه ادامه دارد و مشاهدات حاکی از افزایش تقاضا در بازار است.

پس از آنکه در هفته‌های اخیر بازار سکه دست خوش تحولاتی شد و قیمت آن به شکل قابل توجهی افزایش یافت و نرخ آن به حدود یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید و حباب بیش از ۲۰۰ هزار تومانی بر روی سکه تمام ایجاد شد روز گذشته بانک کارگشایی به دستور بانک مرکزی اقدام به حراج سکه کرد تا حباب سکه بشکند و بازار سکه به تعادل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این اقدام در چند ساعتی که روز گذشته اجرا شد باعث کاهش حدود ۳۶ هزار تومانی قیمت سکه شد و در بازار آزاد امروز هم بازار سکه به تعادل نسبی رسیده است و به روند نزولی خود ادامه داده است.

در این مورد این حراجی محمد کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر- گفت که‌ این حراج به نوعی توزیع سکه است، چرا که بانک مرکزی متولی بازار سکه و ارز کشور است و می‌تواند با استمرار این طرح‌ها موجبات رسیدن قیمت به نقطه تعادل را فراهم کند.

اگرچه قیمت سکه در هفته‌های گذشته دچار حباب شد، اما طبیعی است که چنین حبابی در بازار طلا ایجاد نخواهد شد و بازار طلا هیچ گونه حبابی ندارد و نخواهد داشت، چراکه قیمت آن طبق قیمت‌های جهانی و نرخ ارز تعیین می‌شود.

به گفته وی اگرچه قیمت سکه در هفته‌های گذشته دچار حباب شد، اما طبیعی است که چنین حبابی در بازار طلا ایجاد نخواهد شد، چراکه قیمت آن طبق قیمت‌های جهانی و نرخ ارز تعیین می‌ شود.

بررسی‌ها از بازار سکه در صرافی‌های خیابان فردوسی نشان می‌دهد که سکه تمام طرح جدید با نرخ یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خریداری و با نرخ یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به قیمت روز گذشته ۴۰۰۰ تومان ارزان شده است، ‌وضعیتی که نشان می‌دهد اقدام بانک مرکزی در به تعادل رساندن بازار سکه موثر واقع شده است.

مشاهدات و پرس و جو از صرافی‌ها حاکی از آن است که خرید سکه از ظهر روز گذشته تا امروز به سمت افزایش سوق پیدا کرده است و به نظر می‌رسد که به طور کلی تقاضا در بازار افزایش یافته است.

همچنین در میان دیگر اقلام سکه، ‌نیم سکه ۶۷۵ هزار تومان خریداری و ۶۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر ربع سکه ۳۷۵ هزار تومان خریداری و ۳۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود و همچنین سکه گرمی ۲۴۵ هزار تومان خریداری و ۲۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار گوشت و دام ایران شاهد افت قیمت مرغ نسبت به روز گذشته بود.

بیشتر بخوانید: قیمت روز گوشت بوقلمون شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ریزش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶,۴۱۸ تومان خرید و فروش شد.

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد افزایش قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳,۵۱۷ تومان معامله شد.

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روزهای اخیر در بازار ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۲۵ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۸ هزار تومان معامله شد.

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228800 برچسب‌ها قیمت گوشت

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد