Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سید نورالدین شهنازی زاده با اعلام این خبر توضیح داد: میدان یاران جنوبی میان میدان مجنون عراق و آزادگان جنوبی قرار دارد، ١٠ هزار بشکه نفت تولید شده در یاران جنوبی پس از استخراج به منیفولد هفت میدان آزادگان جنوبی انتقال داده می شود سپس همراه با نفت آزادگان جنوبی به مبادی صادرات می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در بخش‌های مختلف توسعه میدان نفتی یاران جنوبی بیش از ۷۵ درصد از نیروهای بومی منطقه استفاده شده است، گفت: ۱۸ حلقه چاه در این میدان مشترک نفتی از سوی شرکت‌ ملی حفاری ایران و پیمانکاران داخلی، حفر شده است.

به گفته شهنازی زاده، از این تعداد چاه، ۱۵ حلقه در لایه‌ی سروک و سه حلقه چاه در لایه‌ی گدوان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت متن با بیان این که مقدمات امضای قرارداد توسعه میدان نفتی یاران شمالی و جنوبی به صورت یکپارچه به‌زودی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پرشیا محقق می شود، تصریح کرد: فعالیت‌های مقدماتی یکپارچه سازی این میدان‌ها در مرحله مذاکره و در قالب تفاهم‌نامه HOA صورت خواهد پذیرفت.

میدان نفتی یاران جنوبی یکی از طرح‌های مشترک با کشور عراق است که در غرب رودخانه‌ی کارون و در فاصله‌ ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز واقع شده است. موقعیت مخزن این میدان میان میدان نفتی آزادگان جنوبی و میدان مجنون عراق واقع شده است.

میزان نفت درجای این میدان ۶۴۵ میلیون بشکه است که در ۲ لایه سروک و گدوان قرار دارد و منابع مالی توسعه این میدان مشترک از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران تامین می شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: این شبکه آبیاری یکی از مهم‌ترین مناطق تولید کننده خرما در استان بوشهر است و تامین به موقع و با حجم مناسب آب، موجب افزایش کمی و کیفی این محصول خواهد شد.

عبدالطیف عباسی نژاد افزود: روش‌های سنتی آبیاری شامل غرقابی موجب بهره وری پایین آب در دسترس کشاورزان می‌شود و با توجه به کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، باید این روش‌ها اصلاح شود.

وی گفت: فرآیند آبیاری بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل پس از اتمام گرده افشانی آغاز و تا پیش از فصل برداشت محصولات ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم با توجه به کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رییسعلی دلواری در مقایسه با سال گذشته، ضمن رعایت الگوی مصرف و افزایش بهره وری آب در دسترس، نهایت همکاری در فرآیند آبیاری را داشته باشند تا آب با حجم و زمان بندی برنامه ریزی شده در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

عباسی نژاد با اشاره به رو به پایان بودن آبیاری دیگر شبکه‌های پایاب سد رییسعلی دلواری گفت: به صورت همزمان با آبیاری در شبکه آبپخش، روند توزیع آب در شبکه‌های آبیاری شبانکاره، کلل و حاشیه رودخانه حله نیز طبق تقویم آبیاری ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تعهدات تامین نیاز‌های زیست محیطی رودخانه شاپور، رودخانه حله و تالاب حله از محل رهاسازی سد رییسعلی دلواری و تنظیم در بند بصری نیز به عنوان یکی از اولویت‌های این شرکت در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی