Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:31:13 GMT

ساخت و ساز شهری در قدس فراز و فرود بسیاری داشته است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۳۳۷۸

ساخت و ساز شهری در قدس فراز و فرود بسیاری داشته است

قدس- رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس اظهار داشت: طی دهه های گذشته تا به امروز ساخت و ساز شهری فراز و فرودهای زیادی را به خود دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور حیدری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قدس طرح شیوه نامه نظارت بر ارائه خدمات مهندسی ساختمانی و بهبود کیفیت ساخت و ساز شهری را مطرح کرد و با اشاره به زلزله مخرب اخیر در غرب کشور گفت: زلزله رخداد طبیعی است که با اندکی دقت و نظارت بر امر ساخت و سازها می توان از خسارت های مالی و جانی آن کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور پهناور ایران بر روی خط زلزله قرار دارد و سال ها است که دانشمندان و متولیان امور زلزله در تهران را اجتناب ناپذیر می دانند و هر لحظه احتمال وقوع زلزله در تهران وجود دارد.

رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس عدم فرهنگ سازی صحیح در ساخت و ساز شهری، ورود افراد غیر متخصص به این حوزه، پایین بودن کیفیت مصالح مصرفی، عدم نظارت کافی بر کیفیت ساخت و سازها و وجود بافت های قدیمی و فرسوده را دلیل شرایط نابسامان فعلی دانست و افزود: شهرستان قدس با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و هم جواری با پایتخت،۲۷۰۰ هکتار وسعت داشته و طی دهه های گذشته تا به امروز فراز و فرودهای زیادی را در بخش ساخت و ساز شهری به خود دیده است، با تاسیس شهرداری قدس در حدود ۲۸ سال قبل تا به امروز متولیان امر در حد بضاعت خود در بالا بردن کیفیت ساخت بناها تلاش کرده اند.

حیدری اضافه کرد: مهندسان خدوم و با سابقه شهرقدس از سالهای قبل تا به امروز در کنار شهروندان شهید پرور و ولایت مدار سعی در بالا بردن کیفیت ساختمانهای منطقه داشته اند و شورای اسلامی به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری و نظارت بر اجرای هماهنگ ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی عملکرد فنی و اصول دستگاههای ناظر بر ساخت و سازهای شهری است، لذا در این دوره در جهت تحقق حقوق شهروندی و با استفاده از ظرفیت های بومی و داخل تصمیم به عمل نمودن جایگاه نظات خود دارند.  

وی گفت: بر اساس ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه کنترل ونظارت بر اجرای ساختمان و امور شهرسازی ، مجریان ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی ، صاحبان حرفه های مهندسی ساختمان و شهرسازی، مالکان و کارفرمایان در شهرها، شهرک  ها و شهرستان ها و سایر نقاط واقع در حوزه شمول مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی مکلفند مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند، عدم رعایت مقررات یاد شده و ضوابط و مقررات شهرسازی تخلف از این قانون محسوب می شود.

رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس اضافه کرد: امروزه با وجود پتانسیل خوب نخبگان شهری، مدیریت شهری و همکاران شهرداری قدس به منظور بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت جامع که نهایت به افزایش سطح اشتغال جوانان شهر و رضایتمندی شهروندان و بهره برداران منتهی خواهد شد، اهتمام و تصمیم گیری ویژه اتخاذ کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم

محسن محرری،رئیس شورای اسلامی شهر قم، برنامه مدیریت شهری برای بازگشایی خیابان دروازه ری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: خیابان دروازه ری در کنار قبرستان نو و وادی‌السلام از طرح‌های بازآفرینی شهری است که تسریع در عملیات اجرایی و بازگشایی کامل آنها در گرو همراهی اداره کل اوقاف و امور خیریه به‌عنوان بخشی از متولی بقاع موجود در مجموعه‌های فوق است.

محرری  با بیان اینکه تملک و بازگشایی خیابان دروازه ری به‌عنوان یکی از ۱۶ خیابان بن‌بست قم تا پایان امسال نهایی می‌شود، گفت: ساماندهی و بازگشایی کامل  این محور نیازمند همراهی اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به پیش‌بینی احداث ۲ پارکینگ در طرح بازگشایی و ساماندهی خیابان دروازه ری، ابراز کرد: طی چند سال گذشته برخی از خیابان‌های بن‌بست شهری مانند خیابان شهیدان صادقی، برقعی، خسرو بیگی، بلوار جمهوری اسلامی و عمار یاسر بازگشایی شده‌اند.

محور دروازه ری به طول یک‌هزار و ۳۰۰ متر است و در آخرین طرح تفصیلی شهر قم که در اسفندماه ۱۳۹۸ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده و پس از ابلاغ به استاندار به شهرداری اعلام شده‌است.

وی همچنین با بیان اینکه تبدیل قبرستان نو در هسته مرکزی شهر و در جوار حرم حضرت معصومه (س) به باغ مزار در مساحت ۵ هکتاری جزء طرح‌های جاری مدیریت شهری است، گفت: تملک پلاک مغازه‌های پیرامون این قبرستان در مراحل پایانی خود قرار دارد.

قبرستان نو یکی از آرامستان‌های قدیمی شهر قم است که در محدود خیابان امیرکبیر در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) واقع شده‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به عملکرد شورای ششم، گفت: طی نزدیک به سه سال از فعالیت این شورا ۱۲۴ جلسه رسمی برگزار و ۸۲۰ مورد لوایح و ۷۸ طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

محرری برخی اختلاف‌نظر‌ها در بین اعضای شورای اسلامی شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: اختلاف‌نظر و دیدگاه در بین افراد عادی است؛ ولی رسانه‌ای شدن این مباحث و کشیده‌شدن آنها به کف جامعه می‌تواند آثار منفی در عملکرد شورا داشته‌باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است