Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@17:16:08 GMT

سهم خواهی کردهای سوریه از گفتگوهای ژنو

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۴۷۳۴

سهم خواهی کردهای سوریه از گفتگوهای ژنو

به گزارش ایسکانیوز، کردهای سوریه به دنبال افزایش سهم خود در مذاکرات آتی سوریه در نشست ژنو هستند.

«حواس عکید» نماینده شورای ملی کردهای سوریه در هیأت مشترک «هیأت عالی مذاکرات در گفت‌وگوهای ژنو» از «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان خواست سهم نمایندگی کردهای سوریه در همه هیأت‌های مخالفان سوری افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با شبکه «رودآو» منطقه کردستان عراق گفت که طی دیدار باالجبیر به طور مفصل در مورد وضعیت مناطق کردنشین سوریه و ساختار شورای ملی کردهای این کشور گفت‌وگو کرده است.

عکید همچنین گفت که وزیر خارجه عربستان قول داده است که با همه طرف‌های مربوط در خصوص اعطای حقوق کردها در زمینه سیاسی ساختاری به طور جدی تلاش کند.

پیشتر «عبدالباسط حمو» معاون رئیس ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوریه گفته بود که خلیل عکید به عنوان نماینده کردها در نشست گفت‌وگوهای آتی ژنو شرکت خواهد کرد.

هیأت مخالفان دولت سوریه در نشست ریاض بر سر تشکیل هیأت واحد به توافق رسیدند. این هیأت متشکل از 36 عضو بوده که از این بین، 8 عضو آن از هیأت‌های مورد حمایت مسکو و قاهره هستند.

نشست 3 روزه ریاض 2، روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای به پایان رسید و مخالفان سوریه طی آن، کناره گیری «بشار الاسد» رئیس جمهور سوریه از قدرت در دوره انتقالی را شرط کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز در دیدار با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد که شرط کناره گیری اسد از قدرت به هیچ وجه قابل قبول نیست

سوریه کرد سهم خواهی عربستان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر آراسته با بیان اینکه اغلب تخلفات در ادارات و در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است، گفت: آشنایی هر چه بیشتر کارمندان با قوانین و مقررات جاری از بسیاری مسائل و معضلات جلوگیری کرده و از تخلف که سرآغاز شکل گیری فساد است جلوگیری می‌کند.

رئیس گروه دبیرخانه هیأت عالی نظارت افزود: کارمندان الزاماً باید آشنایی اجمالی به قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آئین نامه اجرایی، تکالیف و وظایف خود و سایر قوانین و مقررات مربوطه داشته باشند و در جریان این امر قرار گیرند.

آراسته افزود: در صورت فعل یا ترک فعل یا قصور و تقصیر در افعال و اقدامات اداری، مجازات خواهند شد.

رئیس گروه دبیرخانه هیأت عالی نظارت و هیأت همراه از دبیرخانه‌های هیأت تخلفات مستقر در استانداری، اداره کل آموزش و پرورش، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و قوه قضائیه بازدید و به بررسی عملکرد اعضای هیأت در سال ۱۴۰۲ پرداختند.

کد خبر 6091798

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو