Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سفر کار‌گروه ویژه کمیسیون متبوعش به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اظهار داشت:اعضای کار‌گروه در این سفر از شهر سر‌پل‌ذهاب و روستا‌های اطراف این شهر بازدید کرده و وضعیت زلزله‌زدگان و میزان خسارات وارد شده را بررسی و ارزیابی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه در این سفر دیداری با آقای بازوبند استاندار کرمانشاه در محل فرمانداری سر‌پل ذهاب داشتند، افزود: در این نشست طبق آمار استاندار و سایر مسئولان ذیربط تا روز(چهارشنبه 2آذر) 1800 میلیارد تومان به دستگاه‌های دولتی خسارت  وارد شده است که امکان افزایش آن در طی روز‌های آینده وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه زیر ساخت‌های شرکت برق چندان مناسب نبوده، تصریح کرد: بر اثر وقوع زلزله ترانس‌های برق از بین رفته‌اند که این اتفاق سبب شده تا برق مناطق زلزله‌زده قطع شود.

مرادی عنوان کرد: امیدواریم  که وقوع چنین حوادثی هشداری برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی از جمله آب، برق و گاز شود  تا پس از این تاسیسات را به‌گونه‌ای بسازند تا بر اثر زلزله و یا حوادث دیگر آسیبی به آنها وارد نشود چرا که با آسیب دیدن این تاسیسات بر اثر وقوع حوادث مردم دچار مشکل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون میزان دقیق خسارات وارد شده به مردم بر آورد نشده، گفت: بر اثر این زلزله منازل مسکونی در بسیاری از روستا‌ها تخریب و یا دچار ترک‌هایی شدند که دیگر قابل سکونت نیستند. همچنین هزاران راس از دام‌های مردم منطقه از بین رفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تصریح کرد: در جلسه‌ای که کار‌گروه اعزامی کمیسیون با استاندار داشتند غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون از استاندار و سایر مسئولان ذیربط خواست تا آمار دقیقی از میزان خسارات وارده به مردم نیز در اختیار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار دهند تا تدابیر لازم برای کاهش مشکلات زلزله‌زدگان اندیشیده شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود

افشین یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۳ و بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته و هشدار هواشناسی مبنی بر تشدید و تقویت سامانه قبلی از امروز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ لغایت شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به منظور رعایت حال شهروندان توصیه‌های لازم را صادر کرد.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

کد خبر 6095078

دیگر خبرها

  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد