Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه 65 درصد منازل مسکونی خلیل‌آباد مقاوم سازی نشده اند، گفت: هر تعداد که متقاضی مقاوم سازی منازل مسکونی خود با تسهیلات چهار درصد باشند، بنیاد مسکن نیز استقبال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سید مهدی عصمتی مقدم، عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری مانور زلزله در خلیل‌آباد با بیان اینکه حوادث ناگواری را در بحث زلزله و سیل شاهد هستیم، اظهار داشت: با توجه به وجود گسل های متعدد در استان، 65 درصد مساحت خراسان رضوی در معرض زلزله خطرناک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه همه باید به هوش و آماده باشیم و آموزش کافی را به شهروندان داده شود، خاطرنشان کرد: با اجرای مانورهای زلزله باید انگیزه لازم برای مقابله با زلزله را در شهروندان به وجود آورد.

 

معاون فرمانداری خلیل‌آباد مقاوم سازی خانه های شهری و روستایی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: 30 درصد منازل مسکونی در شهرستان خلیل‌آباد مقاوم سازی شده اند و 65 تا 70 درصد دیگر مقاوم نیستند و باید آگاهی لازم را به مردم داد.

 

وی با بیان اینکه آموزش به مردم برای مواجهه در مواقع زلزله لازم و ضروری است، اذعان کرد: آموزش برخورد با زلزله و تکرار آن باعث می شود تا مردم بهترین تصمیم را در این مواقع داشته باشند.

 

عصمتی مقدم با اشاره به اینکه نوزدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس برگزار می شود، عنوان کرد: در هر محله باید یک مدرسه ایمن وجود داشته باشد و آموزش های لازم را به مدارس و شهروندانی که در آن محله زندگی می کنند داده شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان باید بدانند کدام مناطق در خانه و مدرسه خود ایمن هستند، تشریح کرد: در زمان وقوع بلایای طبیعی شاید تیم های امدادی نتوانند در لحظات صفر به همه آسیب دیدگان رسیدگی کنند و این مردم هستند که باید با آموزش هایی که می بینند تلفات را به حداقل برسانند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه های اجرایی شهرستان باید آمادگی کامل را برای برگزاری مانور زلزله داشته باشند، تأکید کرد: مطمئناً عدم آگاهی مردم در مواقع وقوع زلزله ضعف دستگاه های مربوطه را می رساند؛ هر گامی که در راستای کاهش خسارت ها برداشته شود مؤثر خواهد بود.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه تلاش در راستای مقاوم سازی بناهای مسکونی، تجاری و اداری یک شهر از وظایف های ذاتی مدیران و دستگاه های اجرایی است، بیان کرد: هر تعداد که متقاضی مقاوم سازی منازل مسکونی خود با تسهیلات 4 درصد باشند بنیاد مسکن نیز استقبال می کند و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات ندارد.

 

ایمن سازی مدارس هزینه نیست، بلکه یک نوع سرمایه گذاری است

 

حسن صداقتی همچنین در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان قشر آسیب پذیری هستند، اظهار داشت: نوزده سال است که مانور زلزله در سطح مدارس به لحاظ تراکم جمعیتی که وجود دارد، برگزار می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه ایمن سازی یک مدرسه به عنوان پایگاه ایمن محلات مد نظر است، خاطرنشان کرد: به جهت ماهیت عمومی که مدارس دارد اگر استانداردهای لازم رعایت شود نیز می توان پایگاهی امن در هر محله داشت.

 

مدیر آموزش و پرورش خلیل‌آباد با اشاره به اینکه مدارس ایمن باید به لحاظ سازه های ایمن و آموزش های لازم در برخورد با بلایای طبیعی سنجیده می شود، تصریح کرد: ایمن سازی یک سرمایه گذاری محسوب می شود و به همین منظور در ساخت و ساز مدارس نظارت های سخت گیرانه ای صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه هر چه آموزش ها بیشتر باشد سطح آگاهی جامعه افزایش پیدا می کند، اذعان کرد: جامعه تاب آور جامعه ای است که شهروندان آموزش های لازم را در بحث توانمندی و روانشناسی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت دولت بوده و در این راستا در این استان می‌توان از ظرفیت بنیاد مسکن نهایت بهره‌برداری را کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود و روستاها نیز ظرفیت بزرگی هستند که می‌توان از این بخش نیز استفاده لازم را کرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های مسکن در روستا به‌صورت ویلایی ساخت بوده و این امر اشتیاق متقاضیان ساکن روستا را نیز بیش از پیش افزایش می‌دهد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره کل آمادگی لازم را دارد تا در اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن روستایی شرایط لازم را فراهم کند.

عطایی تاکید کرد: اجرای این طرح نیازمند همکاری بیش از پیش بنیاد مسکن بوده تا شاهد اجرای متناسب طرح نهضت ملی مسکن روستایی در آذربایجان غربی باشیم.

کد خبر 748891

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی