Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، روح الله بابایی صالح  وجود متولیان متعدد و موازی کاری دستگاه ها را سد راه ساماندهی کودکان کار و خیابانی دانست و گفت: هر چند 11 دستگاه مختلف ساماندهی کودکان کار را بر عهده دارند اما متاسفانه همکاری مناسب را با هم نداشته و این عدم همکاری مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تعیین متولی واحد برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، ادامه داد:  در صورت نیاز می توان از ظرفیت سایر دستگاه ها به عنوان حامی برای تحقق امر ساماندهی نیز بهره برد و چنانچه متولی واحدی برای این امر تعیین نشود  به هیچ وجه امر ساماندهی محقق نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان کار و خیابانی در معرض انواع آسیب های جسمی و جنسی قرار دارند

وی با هشدار نسبت به اینکه کودکان کار و خیابانی در معرض انواع آسیب های جسمی و جنسی قرار دارند، تصریح کرد: هر چند شاهد اجرای طرح های متعددی در زمینه جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان هستیم اما متاسفانه این طرح ها تاکنون به سرانجام نرسیده و نتیجه مناسب حاصل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه مافیا از کودکان کار و خیابانی برای انجام اموری مانند فروش مواد مخدر، سرقت و تکدی گری استفاده می کنند، گفت: کودکان کار اغلب بدسرپرست یا بی سرپرست هستند بنابراین مافیا از آنها در سطح کلانشهرها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

تامین معیشت، علت حضور بیش از 50 درصد کودکان در سطح شهر

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، تامین معیشت را علت حضور بیش از 50 درصد کودکان کار در سطح شهر دانست و تصریح کرد: بیش از 50 درصد کودکان کار و خیابان به دلیل تامین معیشت به این مقوله وارد شده اند و در واقع قربانی فقر و مشکلات اقتصادی هستند.

برای جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان باید تصمیمات اساسی و اصولی گرفته شود

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان باید تصمیمات اساسی و اصولی گرفته شود، افزود: نباید نسبت به سرنوشت این کودکان بی تفاوت بود بلکه باید هر چه سریع تر از سطح شهر جمع آوری و ساماندهی شوند تا حداقل مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

 

 

 

 

خانه ملت

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ افزود: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه های پر تردد و از مسیر های منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آنها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع آوری شدند.

به گفته این مسئول، شناسایی سر شبکه های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا(س) در دستور کار قرار دارد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود آب به برخی منازل در اهواز/ ادامه جمع‌آوری آبگرفتگی خیابان‌ها
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)