Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@19:40:29 GMT

جزئیات اختلاس میلیاردی در شهرداری خرم آباد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۸۵۱۳

جزئیات اختلاس میلیاردی در شهرداری خرم آباد

اختلاس میلیاردی در شهرداری خرم آباد باعث بازداشت برخی از مدیران گذشته شهرداری خرم آباد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک موج دستگیری به دلیل اختلاس مالی در شهرداری خرم آباد باعث روانه شدن تعدادی از مدیران گذشته به زندان و بازداشتگاه شد.

 

 یک منبع مطلع در گفت وگو با سفیر افلاک گفت: برخی از افراد در این پرونده تا چندین میلیارد تومان نیز اختلاس کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق اطلاعات این منبع خبری علاوه بر افراد بازداشت شده تعدادی دیگر از مدیران گذشته شهرداری خرم آباد که نام یکی از شهرداران گذشته خرم آباد نیز در آن به چشم می آید تفهیم اتهام شده اند وهم اکنون مراحل قضایی خود را سپری می کنند.

 

به گفته این منبع خبری فساد میلیاردی اخیر با تلاش شهردار جدید و حمایت قاطع اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد در حال انجام است که دستگاه قضایی استان نیز در حال انجام مراحل قانونی آن است.

 

اردشیر دریکوند در گفت وگو با خبرنگار سفیرافلاک در رابطه با پرونده اختلاس کارکنان شهرداری خرم آباد اظهار داشت: حدود یک ماه پیش 6نفر از کارمندان شهرداری خرم آباد توسط مراجع امنیتی دستگیر شده اند و این موضوع توسط دستگاه قضایی در حال بررسی است و امکان این که افراد دیگر هم مرتبط با این موضوع باشند وجود دارد.

 

 وی در رابطه با نوع جرم افراد دستگیر شده گفت: این که دقیقا چه جرائمی مرتکب شده اند و به چه دلیل دستگیر شده اند مشخص نیست دستگاه قضایی در این خصوص اطلاع دارد اما یقینا اسناد و مدارکی دال بر مجرم بودن این افراد وجود داشته که تفهیم اتهام شده اند.

 

رئیس شورای شهر خرم‌آباد با بیان این که این پرونده مربوط به  سال های گذشته است که اکنون در دوره پنجم شورای شهر در حال پی گیری است،اظهار داشت: هرکسی در هرجایگاه و هرسازمانی که باشد اگر مرتکب تخلفی شود باید برخورد قانونی صورت گیرد و ماهم در شورای شهر ضمن حمایت از اقدامات مراجع قضایی در خصوص برخورد با فساد آماده هرگونه همکاری هستیم.

 

دریکوند تصریح کرد: اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم نقش نظارتی و کنترلی خود را به صورت 100درصدی برای پیش گیری از وقوع جرم انجام خواهند داد و فضا برای افرادی که بخواهند به حقوق مردم دست درازی کنند با استفاده از مدیران پاکدست ناامن می کنیم.

 

سید رمضان موسوی در سخنانی با اشاره به موضوع اختلاس در شهرداری خرم‌آباد و پرونده تشکیل‌شده در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر بررسی پرونده این تخلف در مراحل مقدماتی قرار دارد.

 

وی بیان کرد: در این رابطه تاکنون هفت نفر از عوامل شهرداری خرم‌آباد که در این اختلاس دخیل بوده‌اند دستگیرشده‌اند.

 

معاون دادستان مرکز لرستان عنوان کرد :بعضی‌ها هم بیرون از مجموعه شهرداری خرم‌آباد و «کارچاق‌کن» ها بوده‌اند و به‌عنوان رابط در این زمینه فعالیت داشته‌اند که دستگیر شده‌اند.

 

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در قالب این اختلاس در شهرداری خرم‌آباد ادامه داد: اخذ رشوه، تضییع بیت‌المال، جعل، کلاه‌برداری و ... ازجمله تخلفات صورت گرفته بوده است.

 

موسوی با تأکید بر اینکه هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر سابق در قالب پرونده این اختلاس صورت گرفته دستگیر نشده‌اند گفت: تنها در بین دستگیرشدگان یک شهردار سابق مناطق وجود دارد که بازداشت شده است.

 

به دنبال انتشار خبری مبنی بر موج دستگیری مدیران سابق شهرداری خرم‌آباد، روابط عمومی این شهرداری با ارسال پیامی به پایگاه خبری سفیرافلاک به این خبر واکنش نشان داد.

 

در این پیام آمده است: انعکاس خبرهای قضایی و امنیتی در حیطه‌ی دستگاه‌های قضایی و امنیتی است و شهرداری ضمن پرهیز از رد یا تایید این خبر معتقد است برخورد با متخلفان در هر سطح و حدودی یک امر قانونی و مورد تحسین  است و باعث خشکیده شدن ریشه های فساد و بالتبع قرارگرفتن منابع در مسیر صحیح و نهایتاً تحقق توسعه و آبادانی و رضایت و اعتماد شهروندان خواهد شد که جا دارد از متولیان امر تقدیر و تشکر نمود.

 

در همین خصوص نیز شهردار جدید خرم آباد در مواضع و جلسات مختلف بر حفظ پاکدستی و پاکدامنی مدیران تاکید کرده و به کرات متذکر گردیده که در صورت مشاهده تخلف توسط مدیران منصوب ، بی پروا برخورد خواهد شد.

 

هرچند تحقیق ،کشف و دستگیری پروسه ای زمانبر و تخصصی است که بدون همکاری شهرداری هم امکان‌پذیر است اما شهرداری خرم آباد ضمن تشکر از هوشیاری و اقدام بیطرفانه دستگاههای ذیربط ، آمادگی دارد در صورت لزوم در آینده (حتی در خصوص تیم مدیریتی جدید نیز) همکاری لازم را بعمل آورد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک

سرهنگ عبدالرحیم دهقان فرمانده انتظامی شهرستان بستک گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهنک حین گشت زنی در محور روستای چاه بنارد – لار در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک ۱۰۵ جفت کفش بچه گانه و ۳۷۶ ثوب لباس زنانه قاچاق کشف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد کرده و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • پاکبان دزفولی چک یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • سیل وحشتناک خودروهای میلیاردی عربستانی‌ها را له کرد | فیلم
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند