Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@16:52:54 GMT

خرخر کردن در خواب را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۸۱۳۵

خرخر کردن در خواب را جدی بگیرید

رکنا:خرخر کردن در خواب برای زنان و مردان خطرناک است و نشانه بیماری های جدی تنفسی است.

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خُرخُر در خواب پیش‌زمینه‌ بیماری‌های دیابت، فشارخون، نارسایی قلبی، آلزایمر و...، است که حدود ۴درصد مردان و ۲ درصد زنان ایرانی به آن مبتلا هستند.

دکتر ریحانه حیدری  اظهارداشت: بسیاری از بیماران دلیل اختلالات خواب، به ما مراجعه می کنند که می بایست آن را به صورت پله پله بررسی و درمان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شایع ترین نوع اختلالات خواب، قطع تنفس و یا به زبان عامیانه خُرخُر در حین خواب است. در اینگونه بیماران، علاوه بر درمان خُرخُر در حین خواب؛ بیماری هایی که به این دلیل فرد به آن مبتلا می شود، اهمیت بیشتری دارد.

حیدری همچنین تصریح کرد: خُرخُر در حین خواب علامت بروز بیماری های دیگری در بدن است. بیماری های از قبیل دیابت، فشار خون و نارسایی قلبی، از جمله‌ی آن است.

وی ادامه داد: خُرخُر در خواب باعث قطع تنفس حین خواب می شود . در واقع وقتی قطع یا کاهش تنفس به طور مکرر ایجاد شود سبب می شود به طور مرتب استرس خیلی زیادی به سیستم بدن وارد شود. این افراد معمولا یک خواب عمیق را تجربه نمی کنند، مغز آنها مرتب بیدار می شود. کفایت خواب آنچنانی را ندارند و معمولا صبح ها خسته و خواب‌آلود هستند.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: بسیاری از این افراد به فشار خون مقاوم به درمان مبتلا می شوند. دیابت Diabetes تیپ ۲، آلزایمر، دمانس مغزی و ام اس نیز از بیمارهای مرتبط با قطع تنفس در حین خواب است.

وی افزود: ۵۰ درصد اختلالات خواب مربوط به قطع تنفس در حین خواب می شود و ۵۰درصد دیگر آن به کابوس‌های شبانه و حرکات دست و پا در خواب مربوط می شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: درمان این افراد بدین صورت است که بیمار را با یک ماده بیهوشی به خواب مصنوعی می بریم و در اتاق عمل مانند شرایط عادی می خوابد، خُرخُر می کند، قطع تنفس پیدا می کند و ما محل انسداد آن را تشخیص می دهیم.

وی در خصوص اینکه آیا زیر سر گذاشتن کتاب درحین خواب تاثیری در برطرف کردن این خُرخُر دارد، گفت: این روشهای درمانی، سنتی هستند و تاکنون مطالعه ای روی آن انجام نشده است و درمان آن به صورت مقطعی است.

حیدری در آخر افزود: حدود ۴ درصد مردان و ۲ درصد زنان در کشور مبتلا به بیماری قطع تنفس در خواب هستند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن