Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:45:11 GMT

پنجم آذر روز سرنوشت سازی برای کشور بوده است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۸۶۹۲

پنجم آذر روز سرنوشت سازی برای کشور بوده است

مورخ گرگانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص پنجم آذر تاکید فراوانی داشته اند گفت: پنجم آذر نه تنها برای استان بلکه روز سرنوشت سازی برای کشور بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ غلامرضا خارکوهی شب گذشته در مراسم بزرگداشت قیام ۵ آذر گرگان در شبستان حضرت فاطمه(س) امامزاده عبدالله گرگان اظهار کرد: مردم گرگان ۵ آذر را فقط اسم بیمارستان می دانند یا اینکه به عنوان خیابان صرف تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که مقداری دقیق تر هستند آنرا به عنوان یک روز قیام می دانند.

خارکوهی ادامه داد: در ۵ آذر ۵۷ قیام بسیار گسترده ای در گرگان اتفاق میفتد و مردم از دست حکومت رژیم شاه و از فشارهای سنگین حکومت پهلوی به ستوح آمده و به سمت حرم امام رضا(ع) پناه بردند.

وی افزود: ولی سربازان و مزدوران پهلوی آنجا هم به مردم رحم نکرده اند و آنجا هم‌ حرمت حرم امام رضا(ع) را نگه نداشته اند و به مردم حمله ور شده و تعدادی از مردم را به شهادت رسانده اند.

خارکوهی یادآور شد: صبح روز ۵ آذر مردم قرار بر تجمع می گذارند و در حمایت از پیام امام و در اعتراض حکومت رژیم شاه قرار بر این شد که به خیابانها ریخته و تظاهراتی را انجام دهند.

مورخ گرگانی تصریح کرد: آن زمان اطلاع رسانی بسیار ضعیف بوده است هر ۱۰۰ خانواده یک نفر تلفن ثابت داشت، آن زمان هم مردم پیام حضرت امام را چهره به چهره رساندن و با این وجود در آن روز بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت در شهر کوچکی مثل گرگان تجمع کرده بودند.

نویسنده کتاب پنجم آذر با بیان اینکه اسناد این تجمع هنوز هم موجود است یادآور شد: مردم استان از سراسر شهرها از بندرگز گرفته تا علی آباد و روستاهای اطراف در این تجمع به صورت پر رنگی حضور داشته اند.

وی بیان کرد: از ساعت ۸ الی ۱۰ شب ۱6 نفر را به شهادت و حدود ۲۰۰ نفر را مجروح کرده بودند. این شهداء اولین مدافعان حرم بودند چون در دفاع از حرم امام رضا(ع) به شهادت رسیده اند.حتی در تهران و قم هم چنین جنایاتی حادث نشد.

مورخ گرگانی در پایان با ابراز خرسندی از ثبت چنین روزی به عنوان روز ملی از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی  خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب سال گذشته تاکید داشت که پنجم آذر را به مردم و جوانان معرفی باید کنیم. تاکید رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت و جایگاه روز پنجم آذر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عوامل موثر در شاخص بهره وری نیروی کار آموزش و تخصص گرایی است که هم در استخدام نیروها و هم به کارگیری نیروهای جدید سعی شده تا شرایط بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی به نرخ شهرنشینی نیز در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل نرخ روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها و آبادی ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهرها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات سعی شده تا مناق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی باشند.

شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستاهای بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا براساس این شاخصه ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار استان براساس ۱۴ شاخص توزیع شد تا بخشی از محرومیت ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

شایقی افزود: نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده و در فصول مختلف سال نیز این نرخ متغیر است.

وی گفت: در برخی از فصول سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم این نرخ تعدیل شود.

کد خبر 6095544

دیگر خبرها

  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور