Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن کنسانتره و آبمیوه در مورد انباشت هزاران تن سیب در کنار جاده شهرهای شمال غربی کشور توضیح داد.

ایران آنلاین /موسی شمس مولوی در خصوص علت انباشت هزاران تن سیب در کنار جاده شهرهای شمال غربی کشور اظهار کرد: هر ساله با چنین مسئله ای در کشور مواجهیم. چراکه به دلیل شرایط جوی مساعد برای نگهداری سیب‌ها بیرون کارخانجات حجم بسیاری از محصولات مورد نیاز در کنار جاده و در نزدیکی کارخانجات تولید کنسانتره و آبمیوه انباشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیب در هوای شمال غربی ایران در چنین فصلی یک تا دو ماه شرایط نگهداری دارد و وضعیت جوی همانند سردخانه عمل می کند. بنابراین از مزیت موجود استفاده شده و با توجه به حجم بالای سیب تولید شده هر کارخانه در روز میزان محصول مورد نیاز خود را روی باسکول می برد. علاوه بر این درجه‌بندی در کنار جاده صورت می گیرد تا متوجه شوند هر سیب در چه رده ای قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن کنسانتره و آبمیوه با اشاره به اینکه هر ساله برای تامین محصولات مورد نیاز کارخانجات با تراکتور و کامیون مقدار زیادی سیب در کنار جاده انباشت می شود خاطر نشان کرد:یکی دیگر از دلایل این مسئله این است که هزینه شب خواب وسایل نقلیه پرداخت نشود و بتوانند از وضعیت جوی بهره برده و پس از آن انتقال سیب را از کنار جاده به کارخانجات در دستور کار قرار دهند.

مولوی در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از وضعیت نامناسب در صنعت تولید کنسانتره و آبمیوها تصریح کرد: متاسفانه کارخانجات تولیدی در صنعت آبمیوه و کنسانتره وضعیت بسیار بدی دارند و مشکلات فروش بغرنج است علاوه براین برخی کارخانجات نمی توانند کنسانتره تولید کنند و رقابت ناسالمی در این حوزه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: شرایط قابل تحملی در بازار کنسانتره و آبمیوه به وجود آمده چراکه کارخانجات مجبور هستند با سوبسید و قیمت نامناسب محصولات خود را در اختیار مغازه داران قرار دهند که در این فرآیند سود پیش آمده به جیب دلال سرریز شده و تولیدکننده و مصرف کننده از آن بهره‌ای نمی برند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز

ایسنا/البرز رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز از  برقراری بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز از یکم تا سی و یکم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی شادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری ۴۳۴ هزار و ۱۰۳ تماس با سامانه ۱۴۱  استان البرز گرفته شد که از این تعداد ۷۸۱۵  تماس توسط  کارشناسان این اداره کل پاسخ داده شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جاده‌ای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامه‌ریزی برای زمان سفر تهیه شده است.

وی افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها، محدودیت‌های اعمال شده مطلع شوند و شکایات خود در حوزه راه‌ها را ثبت کنند.

شادفر تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم قبل از سفر آخرین اطلاعات در مورد شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت و پس از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز