Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: تولید واکسن‌های غیر عفونی در دستور کار موسسه رازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد راسخی پیش از ظهر شنبه در نشستی خبری بابیان اینکه علم واکسن‌سازی از مهم‌ترین علوم موردنیاز بشر است، اظهار کرد: علم واکسن‌سازی بادوام و ارزان است.

وی با اشاره به قدمت ۹۰ ساله موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی  رازی، گفت: برای تولید واکسن نیازمند برنامه‌ریزی برای ۲۰ سال آینده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه بیماری‌های غیر عفونی مانند دیابت، ام‌اس، آلزایمر و غیره بشر را در سال‌های آینده تهدید می‌کند، گفت: به همین منظور تحقیقات برای تولید واکسن‌های غیر عفونی در موسسه رازی آغازشده است.

راسخی در بخش دیگری با اشاره به تغییر سبک زندگی و اکوسیستم، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها برخی میکروارگانیسم‌های دستکاری‌شده در آینده سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد، دشمنان نیز از این طریق درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گفته وی برای مقابله با میکروارگانیسم‌های فرامرزی باید از علوم جدید استفاده کنیم زیرا بسیاری از آلودگی‌ها از طریق حیات‌وحش، هوا و غیره وارد کشور می‌شوند.

اهمیت هزینه در حوزه تولید واکسن 

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با تأکید بر اینکه موسسه رازی برای مقابله با میکروارگانیسم‌های فرامرزی آمادگی دارد، گفت: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها برای سلامتی شهروندان مضراست به همین منظور درصدد تولید واکسن برای کاهش مصرف این داروها هستیم.

راسخی از تبدیل این موسسه به یکی از پنج قدرت واکسن‌سازی دنیا طی ۱۵ سال آینده خبر داد و افزود: ۲۰ سال از ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در کشور می‌گذرد، این مهم نشان‌دهنده وجود سیستمی قوی در موسسه رازی در حوزه تولید واکسن است.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه بیش از ۹ میلیون نفر به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف طی سال گذشته در بیمارستان‌های دولتی بستری شدند، گفت: هزینه درمان برای دولت و شهروندان بالا است به همین منظور موسسه رازی درصدد است تا با تولید واکسن برای بیماری‌های مختلف به کاهش هزینه‌های درمانی کمک کند.

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اعلام می‌شود به ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور احتیاج داریم، گفت: این در حالی است که با اختصاص اعتبارات به حوزه تولید واکسن می‌توان در حوزه پیشگیری موفق ظاهر شویم.

راسخی میزان سرمایه‌های دامی کشور را بالا دانست و گفت: باید با اقدامات پیشگیرانه و تولید واکسن بتوانیم در جهان حفظ سرمایه‌ها حرکت کنیم با تحقق این مهم می‌توانیم از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری کنیم.

راه‌اندزی سه مرکز خصوصی تولید واکسن در کشور

وی در ادامه به تولید ۸۲۰ هزار تن گوشت قرمز، دو میلیون تن گوشت مرغ، ۹۴۰ هزار تن تخم‌مرغ، ۸۱ هزار تن عسل و غیره طی یک سال اشاره کرد و گفت: اگر با استفاده از روش‌های نوین و تولید واکسن بتوانیم آمار تولید را افزایش دهیم، از واردات جلوگیری کرده‌ایم.

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در بخش دیگری با اشاره به واردات واکسن به کشور، گفت: درصورتی‌که این اتفاق ادامه پیدا کند به صنعت واکسن‌سازی ضربه وارد می‌شود.

راسخی با اشاره به اینکه ایران در حوزه تولید ۹۵ درصد داروها به خودکفایی رسیده است، گفت: ۶۸ درصد از صنایع در کشور وابسته به واردات است که این مهم در صنعت داروسازی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و نویدبخش است.

 گفته معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تا پایان سال جاری حداقل سه مرکز خصوصی واکسن‌سازی در کشور راه‌اندزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در استان البرز، شهرستان کرج مستقر است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

پیام صدقی، ۸ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد. 

صدقی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویتهاست، گفت: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است. 

قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز استان نیز گفت: با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال، مدارس نیمه تمام تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و ۸ پروژه نیمه تمام گام موثری در توسعه فضاهای آموزشی استان می توان برداشت. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد