Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، «علیرضا رشیدیان» دیشب در جلسه اتاق گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر در استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: در کشور ما ظرفیت‌های علمی و فرهنگی زیادی وجود دارد خراسان همواره مهد علم، ادب، فرهنگ و هنر بوده و خواهند ماند این سرزمین زادگاه فرهنگ و هنر بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که در این جلسه دنبال کردیم این است که بتوانیم ظرفیتی را برای نشستن در کنار یکدیگر ایجاد کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در استان موجود است نهایت بهره را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان‌رضوی افزود: اگر ما بایکدیگر مقداری مهربان‌تر باشیم و با تفاهم بیشتری رفتار کنیم می‌توانیم از ظرفیت‌های خود برای رشد و تعالی شهر خود استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه «حامد طاهری تهرانیان» رئیس انجمن موسیقی خراسان‌رضوی تصریح کرد: خراسان بزرگ پتانسیل بسیار بالایی در حوزه موسیقی دارد که این امکاناتی که در استان ما وجود دارد از دیرباز در حوزه موسیقی در مشهد به چشم خورده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز این ظرفیت‌ها وجود دارد و جوانان خراسانی در جشنواره‌های بسیاری خوش می‌درخشند که این درخشش برگرفته از ظرفیت‌های موجود در استان است.

رئیس انجمن موسیقی خراسا رضوی تصریح کرد: در انجمن موسیقی و مجموعه موسیقی استان برنامه‌هایی را پیگیری کردیم که از جمله این برنامه‌ها مصوبات اتاق گفت‌وگو اصحاب فرهنگ و هنر بوده که در سال گذشته به تصویب رسیده است.

طاهری تهرانیان خاطرنشان کرد: ما بیش 20 کلاس تخصصی در حوزه آموزشی با حضور اساتید بزرگ برگزار کردیم و بیش از 25 اجرای پژوهشی و بزرگداشت با حضور اساتید شاخص کشوری برگزار کردیم.

وی گفت: مجموعه موسیقی استان و شهرستان توانایی بالایی دارد و آمادگی آن را دارد که با شهرداری همکاری داشته باشد.

همچنین در ادامه این جلسه «سیدجلال فیاضی» رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی افزود: خانه مطبوعات استان خراسان‌رضوی بیش از 15 سال سابقه دارد از با سابقه‌ترین خانه‌های مطبوعات کشور است که به عنوان یک نهاد صنفی و غیر سیاسی در این 15 سال فعالیت کرده و تقریبا هیچگونه حاشیه سیاسی نداشته و همواره بر پیگیری مسائل صنفی روزنامه‌نگاران متمرکز بوده است.

وی تصریح کرد: در خانه‌ی مطبوعات یک سری محدودیت‌های قانونی در تغیرات اساس نامه‌ای ایجاد شده بود که برخی از همکاران مطبوعاتی ما به دلیل محدودیت بیمه رسانه امکان حضور در خانه را نداشتند و خوشبختانه این مشکل حل شد و همکاران با هر نوع بیمه‌ای در خانه مطبوعات عضویت خواهند داشت و اعلام شده که این عضویت اتفاق بیوفتد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی ادامه داد: حمایت از نمایشگاه ملی مطبوعات نیز از موارد مهمی است که از ابتدا پیگیر آن بودیم و در این هفته من با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دیدار دارم این مورد را پیگیری خواهیم کرد.

فیاضی با بیان این‌که مشهد امروزه قطب رسانه‌ای کشور بعد از تهران بوده است، تصریح کرد: باید زمینه لازم برای برگزاری نشست‌های مختلف برای مدیران استان و اصحاب رسانه فراهم شود.

رشیدیان فرهنگ و هنر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا