Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@15:15:07 GMT

دومین جشنواره موسیقی استان البرز برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۶۶۷۸

دومین جشنواره موسیقی استان البرز برگزار می شود

انجمن موسیقی البرز با هدف گسترش صحیح هنر موسیقی فاخر در موسیقی دانان البرز فراخوان دومین جشنواره موسیقی البرز در قالب رقابت های نوازندگی موسیقی کلاسیک ایرانی و جهانی منتشر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛انجمن موسیقی استان البرز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با رویکرد گسترش صحیح هنر موسیقی فاخر، همسویی با اهداف توسعه فرهنگی استان و ایجاد انگیزش های محیطی ارزشمند در بین جوانان البرز فراخوان «دومین جشنواره موسیقی البرز» را در قالب رقابت های نوازندگی در دو شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی و جهانی منتشر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در شاخه موسیقی ایرانی نوازندگان سازهای سنتور، تار، سه تار، تنبک، عود ، قانون، نی و کمانچه؛ و در شاخه موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای فلوت، کلارینت، ویلن، ویولا، ویلنسل، پیانو و گیتار(کلاسیک) به رقابت خواهند پرداخت.

بخشهای موسیقی ایرانی  و جهانی در قالبت سه گروه سنی (الف:تا 12 سال)؛ (ب: 13 تا 17 سال) و (ج: 18 تا 30 سال) برگزار خواهند گردید.

جشنواره طی دو مرحله برگزار خواهد شد، در مرحله ابتدایی (دی وی دی) شرکت کنندگان ملزم به ارایه حضوری رپرتوار تعیین شده به شکل 3 نسخه فایل فشرده تصویری (دی وی دی) حداکثر تا تاریخ 20 دی ماه 1396 به همراه فرم تکمیل شده ثبت نام به دبیرخانه جشنواره می باشند.(این تاریخ تمدید نخواهد شد.)

پس از بررسی هیئت داوران، اسامی نوازندگان واجد شرایط مرحله نهایی در تاریخ 30 دی ماه از طریق سایت انجمن موسیقی استان البرز منتشر خواهد گردید.

در مرحله نهایی شرکت کنندگان رشته موسیقی استان البرز در روز چهارشنبه و پنج شنبه 16 و 17 اسفند ماه و شرکت کنندگان موسیقی جهانی در روز جمعه 18 اسفند ماه در سالن سیروس صابر به رقابت خواهند پرداخت.

در نهایت اسامی برگزیدگان و برندگان جوایز مرحله نهایی در روز اختتامیه جشنواره برابر با شنبه 26 اسفند ماه در سالن سیروس صابر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معرفی خواهند گردید.

از حفظ نوازی قطعات در مرحله نهایی برای نوازندگان سازهای پیانو و گیتار الزامی است.از حفظ نوازی قطعات برای نوازندگان سایر سازها الزامی نبوده، اما توانایی از حفظ نوازی حداقل یک قطعه از سوی داوران امتیاز محسوب خواهد شد. اجرای قطعات با همراهی پیانو برای نوازندگان اجباری نبوده، اما یک امتیاز ویژه محسوب می گردد. تعیین نوازنده همراهی کننده (آکمپانیست) به عهده شرکت کننده می باشد.

محورهای اصلی این جشنواره عبارتند از:

1.رقابت در رشته نوازندگی موسیقی جهانی.

2.رقابت در رشته نوازندگی موسیقی کلاسیک ایرانی.

تبصره: شرط برگزاری رقابت در هر یک از رشته های سازی حضور حداقل 10 نوازنده می باشد. چنانچه تعداد به حد مزکور نرسد آن رشته از لیستها حذف خواهد شد و یا با صلاحدید داوران در بخش جنبی قرار خواهد گرفت.

گروه های سنی جشنواره:

گروه سنی الف: تا 12 سال (متولیدن تا تاریخ 29/12/1384)

گروه سنی ب: 13 الی 17 سال (متولدین سال های 1379 تا 1383)

گروه سنی ج:18 الی 30 سال (متولدین سال های 1366 تا 1378)

توضیح: برای حداقل سن شرکت کننده در گروه الف محدودیتی وجود ندارد. بنابراین چنانچه متقاضی واجد آمادگی های تکنیکی لازم می باشد مجاز به شرکت در جشنواره می باشد.

دبیرخانه جشنواره:

معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز-(جابر برزگر-سرپرست دبیرخانه)

آدرس دبیرخانه:

کرج، آزادگان، نبش شاهد دوم، واحد موسیقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز.تلفن:32563134

توجه: پاسخگویی به سوالات صرف از طریق ایمیل انجمن موسیقی و یا مراجعه حضوری به سرپرست دبیرخانه امکان پذیر می باشد؛ لذا خواهشمند است از تماس با دیگر واحدهای اداره ارشاد خودداری فرمایید.

Email: alborzmusicsociety@gmail.com

ثبت نام در جشنواره:

 ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه و ارایه ی فرم تکمیل شده ثبت نام به سرپرست دبیرخانه (حداکثر) تا تاریخ 20/10/1396 انجام خواهد گرفت.فرصت ثبت نام از داوطلبان تمدید نخواهد شد.

جوایز جشنواره:

به 6 نوازنده برتر بخش های ایرانی و جهانی جوایز نفیس، تندیس ولوح تقدیر و به 12 نوازنده منتخب از سوی انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تندیس و لوح تقدیر اهدا خواهد شد. به همگی راه یافتگان به مرحله نهایی گواهی نامه معتبر حضور در جشنواره اعطا خواهد گردید.

گاه شمارجشنواره موسیقی استان البرز:

آخرین مهلت ارسال دی وی دی :20 دی ماه 1396

اعلام نتایج مرحله دی وی دی: 30 دی ماه 1396

مرحله نهایی: 16 و 17 اسفند ماه (موسیقی ایرانی)؛ 18 اسفند ماه (موسیقی جهانی)

اعلام نتایج مرحله نهایی و اختتامیه :26 اسفند ماه

روابط عمومی جشنواره:

هنرمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاعات تکمیلی می توانند به کانال تلگرامی رسمی انجمن موسیقی استان البرز بپیوندند.

@alborzmusicsociety

توجه: نتهای سازهای ویولا(به طور کامل)، ویلنسل (به طور کامل) و گیتار (به طور کامل) بدلیل عدم دسترسی آسان از طریق اینترنت و یا مراکز هنری استان، برای سهولت داوطلبین در سیات انجمن موسیقی ایران آپللود شده و قابل دسترسی می باشد. در باقی موارد، به منظور رعایت قوانین کپی رایت و حقوق ناشر، منابع نتها صرفا از طریق ارجاع به نام کتاب و یا رایه لینک دانلود رایگان در سایت «آی اس ام ال پی » در اختیار داوطلبین جشنواره قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج