Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@02:04:20 GMT

اجرای سیاست سیگار نکشیدن داخل 23 فرودگاه شلوغ دنیا

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۱۰۹۰

به گزارش مهر به نقل از دیلی تراول نیوز، با توجه به گزارش جدیدی که حاکی از آن است که در ۲۳ فرودگاه قوانین نکشیدن سیگار رعایت می‌شود، باید گفت مسافران و کارمندان ۴۶ درصد از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا از قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم در امان هستند.

به جز این فرودگاه‌ها، ۲۷ فرودگاه شلوغ دنیا هم فقط در مناطق تعیین شده خاص از جمله اتاق‌های سیگار، رستوران‌ها، کافه‌ها، کلوب‌های ایرلاین‌ها یا جاهایی که تهویه هوا وجود دارد اجازه سیگار کشیدن می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه حاوی این اطلاعات، گزارش مرگ و میر منتشرشده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) است که برای نخستین بار به بررسی سیاست‌های ضدسیگار در فرودگاه‌های جهان پرداخته است. بیش از ۲.۷ میلیارد مسافر سالانه از فرودگاه‌هایی که در این مطالعه مشمول شده بودند، عبور می‌کنند.

فرودگاه‌ها تنها در صورتی به عنوان مراکز اعمال سیاست‌های ضدسیگار در نظر گرفته شده‌اند که کاملا سیگار کشیدن را در تمامی مکان‌های داخلی ممنوع اعلام کرده باشند.

این مطالعه که به مطالعه سیاست فرودگاه‌ها در سال ۲۰۱۷ پرداخت، متوجه شد اختلاف‌های چشمگیری در وضعیت سیاست فرودگاه‌ها بسته به منطقه آن ها وجود دارد. به طور مثال، ۷۸ درصد (۱۴ از ۱۸) فرودگاه‌های شلوغ واقع در منطقه آمریکای شمالی سیاست ضدسیگار دارند و این در حالی است که در اروپا این رقم ۴۴ درصد (۴ از ۹) است. در آسیا، ۱۸ درصد (۴ از ۲۲ مورد) شلوغ ترین فرودگاه‌ها سیاست ضدسیگار دارند که هر چهار فرودگاه واقع در چین هستند.

در مطالعه ای که قبلا انجام شده بود، CDC اعلام کرده بود که دود غیرمستقیم می‌تواند در فرودگاه‌ها از قسمت های تعیین شده برای سیگار کشیدن به دیگر قسمت‌های سیگار ممنوع برسد و به این ترتیب مسافران و کارمندانی که سیگار نمی‌کشند در معرض دود قرار خواهند داشت.

دکتر برایان کینگ که معاون بخش تحقیق سیگار و سلامت این سازمان است، گفته بود: جدا کردن کسانی که سیگار نمی کشند از کسانی که می‌کشند، تمیز کردن هوا و برقرار کردن سیستم‌های تهویه هوا در ساختمان‌ها نمی تواند سیگاری‌ها را از قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم نجات دهد.

تخمین زده می‌شود هر سال در ایالات متحده ۳۴ هزار نفر از بیماری های قلبی و ۷۳۰۰ نفر از سرطان سینه جان خود را از دست می دهند که دلیل آن مربوط به دود غیرمستقیم است.

مقابله با آسیب دیدن از دود غیرمستقیم سیگار، از سیاست‌های اخیر فرودگاه‌ها برای جلب مشتری بیشتر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی آذر بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: به دنبال گزارش ماموان انتظامی اردبیل موفق به کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار قاچاق در اردبیل شدیم که ارزش ریالی این محموله قاچاق ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه این میزان سیگار قاچاق از یک اتوبوس بین شهری کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: پرونده ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل بیان کرد: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رحیمی آذر گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6095292

دیگر خبرها

  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟