Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مجتبی خسرو تاج در مورد علت بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات برنج گفت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اختیارات قانونی در نامه‌ای اعلام کرد به دلیل واردات بیش از یک میلیون تن برنج در پنج ماهه اول سال‌جاری تا اطلاع ثانوی از ثبت سفارش واردات برنج جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: همچنین وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که طی این مدت بیش از نیاز وارداتی به کشور برنج وارد شده و بازار داخلی نیز در رکود به سر می‌برد بنابراین فعلا از ثبت سفارش واردات برنج جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: بدیهی است برنج‌های وارداتی قبلی به گمرکات که با رعایت مقررات وارد شده باشد، می‌تواند ترخیص شود.

منبع: مهر

401

رئیس سازمان توسعه تجارت واردات برنج وزارت جهاد کشاورزی مجتبی خسرو تاج سایت ثبت سفارش واردات برنج

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی

محمد مهدی برومندی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه مشکلات منطقه میمند در دست بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: طی جلسات آتی مشکلات این منطقه بررسی می‌شود.

او افزود: بخش کشاورزی امروز در نوک جنگ اقتصادی قرار دارد و اهداف دشمن سفر‌ها های مردم است همچنین کشاورزان سخت کوش ما غذای سالانه کشور را تامین می‌کنند همچنین بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات است.

برومندی با بیان اینکه استان فارس از لحاظ کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در این بخش بهای سنگینی را داده است، ادامه داد: ۱۲ درصد غذای کشور توسط استان فارس تامین می‌شود و ۳۶۰ هزار هکتار باغ و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول باغبانی، فارس را در رتبه اول باغبانی ایران قرار داده است که فرصت‌های بسیاری را به همراه دارد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکخ همه باید با تعامل در حل مشکلات سهیم باشند، خاطرنشان کرد: در حوزه باغبانی ۲۶ میلیون تن محصول تولید می‌شود و سهم گیاهان دارویی نیز قابل توجه است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی سالیانه از مزارع کشورمان برداشت می‌شود و ۳۰ هزار هکتار زیر کشت گل محمدی بوده که ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در فارس است و در میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی داریم که محصول بسیار ارزشمندی است.

او تاکید کرد: امروز گردش مالی دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار در زمینه گیاهان دارویی است که سهم کشور ما در این گردش مالی کمتر از ۱ میلیارد دلار است که نشان می‌دهد باید به یک کشاورزی مدرن برسیم.

برومندی با بیان اینکه گیاهان دارویی پایه مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قرار می‌گیرد، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران وجود دارد که فرصتی بسیار مغتنم است و ۳۶۰ گونه گیاه دارویی منطقه میمند دارد که می‌تواند هر کدام پایه دارو باشد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارت خانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در وزارت خانه جهاد کشاورزی به سمتی می‌رویم که از مدرن‌ترین روش‌ها در اسانس گیری استفاده کنیم و ابر پروژه‌ای تعریف کردیم که عصاره بل کیفیت لازم را برای عطر تولید کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است