Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ؛ حسین میر اسماعیلی مجری پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی در نشست  خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح توسعه بندر چابهار به عنوان نخستین بندر اقیانوسیه کشور از سال 1384 در دستور کار قرار گرفته و این پروژه با همکاری یک شرکت هلندی طرح‌های مطالعاتی خود را آغاز کرده،اظهار کرد: طی این مطالعات بخش زیست محیطی پروژه مذکور در اولویت قرار گرفته ،به طوری که 33 هزار کلنی مرجانی با موفقیت از محوطه عملیات مهندسی به محیط امنی در 5 کیلومتری اسکله فعلی انتقال یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان برنده مناقصه پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در همکاری با شرکت هلندی از سال 84 با 341 میلیون دلار اعتبار پیش بینی شده فرایند عملیاتی پروژه را آغاز کرده است ،افزود: پس از انتقال مرجان‌ها عملیات برای ساخت حوضچه آرامش 30 هکتاری آغاز شده و هم اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای احداث این حوضچه استحصال  زمین از دریا ضرورت داشت، گفت: برای این امر یک و نیم میلیون مواد معدنی به محوطه عملیاتی انتقال یافته است.

مجری پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار  بیان کرد:طی این فرایند هزار و 470 متر موج شکن با ارتفاع ده متر احداث شده و این موج شکن از نوع برم‌دار استاتیکی است.

وی توضیح داد: این نوع موج شکن نخستین بار در کشور اجرا شده که توان جذب فشار 31 صدم  در مواقع بحرانی مانند زلزله را دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه با اجرای نهایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی به زودی این بندر توان رقابت با بندر داخلی و منطقه‌ای را خواهد داشت گفت: برای دستیابی به این طرح توسعه 80 کیلومتر عملیات زه‌کشی و 120 کیلومتر کابل گذاری انجام شده است.

مجری پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار توضیح داد: با این اقدامات توانسته‌ایم توان پهلوگیری کشتی‌های 100 هزار تا 120 هزار تن را افزایش دهیم و هدف نهایی ما در 5 فاز بندر شهید بهشتی آن بود  که به ظرفیت 82 میلیون تن کالا دست یابیم.

وی اظهار کرد:هم اکنون طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ،25 درصد پیشرفت داشته است.

اسماعیلی تأکید کرد: طرح توسعه بندر در 4 فاز در 21 پست اسکله انجام می‌شود و ظرفیت نهایی این بندر به 77 میلیون تن خواهد رسید.

مجری پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در پایان گفت: این طرح با پیشرفت 25 درصدی در حال اجرا است و هفته آینده با حضور رئیس جمهور و مقامات بلند‌پایه کشورهای حاشیه خلیج فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام /

پیشرفت 25 درصدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هادی حق بین در مورد سرانجام ساخت آزادراه شهید شوشتری و رایزنی با محیط زیست برای اجرای فاز دو این آزادراه، گفت: برای ساخت فاز اول بخش زیادی از معارضین پروژه رفع شده است و به صورت جزئی کماکان معارض مانده؛ اما تأثیر چندانی بر روند اجرای پروژه نمی گذارند.

حق بین با بیان اینکه تمام جبهه های کاری پروژه ساخت آزادراه شهید شوشتری فعال است، اظهار کرد: امسال فاز اول این آزادراه را به عنوان یک پروژه اثرگذار در جریان بهبود ترافیک تقدیم مردم خواهیم کرد؛ البته اتصال آزادراه به بزرگراه هجرت نیز باید انجام شود و این پروژه نیز آغاز شده است و امید است تا پایان سال این پروژه تکمیل شود.

نامه شهرداری به محیط زیست برای عبور تونلی از زیر جنگل های سرخه حصار چه شد؟

حق بین در مورد سرانجام نامه شهرداری تهران به سازمان محیط زیست برای عبور تونلی از زیر جنگل های سرخه حصار نیز افزود: متأسفانه هنوز بازخوردی در این زمینه از سوی سازمان دریافت نکردیم؛ اما در بازدید نوروزی، خدمت رئیس جمهور این موضوع را عرض کردم که امید است ایشان نیز تأکیدی کنند تا مسئله فاز دوم آزادراه شوشتری حل شود.

وی در مورد اثرگذاری که ساخت این آزادراه بر روی جریان ترافیکی تهران خواهد داشت، گفت: پروژه شهید شوشتری یک پروژه ملی است؛ چراکه تهران به دلیل اختلاف ارتفاعی ۹۰۰ متری که از شمالی ترین نقطه شهر تا جنوبی ترین نقطه شهر دارد و همچنین شرایط توپوگرافی خاصی که دارد؛ این امکان را نمی دهد که در شمالی ترین نقطه تهران که شاهد کوه ها و ناهمواری هایی هستیم،  کمربندی شمالی را به راحتی اجرا کنیم و این درحالی است که ما در تهران کمربندی غربی و جنوبی داریم؛ اما فاقد کمربندی شرقی هستیم و کارکرد شوشتری به عنوان کمربندی شرق تهران است.

وی تأکید کرد: بسیاری از خودروهای سنگین و سبک برای این که از جنوب تهران به استان های شمالی بروند از شرق تهران طی مسیر می کنند و چون مسیری کمربندی ندارند، از بزرگراه بسیج استفاده می کنند که سبب استهلاک معابر و همچنین ترافیک بسیار سنگین و ایجاد آلودگی می شود. بنابراین احداث این بزرگراه از ضروریات شهر تهران است.

کاهش یک و نیم درصدی ترافیک کل شهر تهران با احداث آزادراه شهید شوشتری  

حق بین ادامه داد: با احداث این پروژه حدود یک و نیم درصد از ترافیک کل شهر تهران کاهش می یابد و در منطقه شرق حدودا پنج درصد ترافیک را کاهش می دهد و یک روان سازی مناسبی برای بزرگراه بسیج و کل شبکه دربر خواهد داشت و موجب رضایتمندی شهروندان، کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت و موضوعات دیگر می شود و به همین دلیل ضرورت دارد این پروژه به سرعت احداث شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد