Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول شیخی زاده روز شنبه در چهارمین جلسه شورای زکات شهرستان سروآباد که با حضور نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: این میزان زکات در سرفصل های زکات فطریه به مبلغ 62 میلیارد ریال، زکات غلات 26 میلیارد ریال و بیش از 60 میلیارد ریال مربوط به زکات مال التجاره و سایر اموال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استان کردستان در جمع آوری زکات در کشور همیشه از استان های برتر بوده و در رتبه های اول تا سوم قرار داشته که این مهم به واسطه فرهنگ بالای مردم و همدلی بین اعضای شورای زکات، مبلغین و روحانیون در جمع آوری زکات بوده است.
به گفته وی هم اکنون مبلغین شورای زکات سایر استان های کشور برای یادگیری نحوه جمع آوری زکات به استان کردستان آمده اند که از مبلغین زکات استان کردستان آموزش می بینند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان از افزایش پرداخت زکات در روستاها خبر داد و گفت: نقطه قوت ما در جمع آوری زکات در سطح روستاها بوده است به طوریکه امسال از مجموع هزار و 365 روستای مشمول زکات، هزار و 110 روستا در بحث زکات فعال بوده اند در حالی که سال گذشته 770 روستا در بحث زکات فعال بودند.
وی از افزایش رشد زکات در شهرستان سروآباد نیز خبر داد و افزود: میانگین جمع آوری زکات در استان کردستان 105 درصد است در حالی که در شهرستان سروآباد بیش از 200 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه در هزینه کرد زکات حق دخل و تصرف نداریم، یادآور شد: در توزیع زکات براساس مسائل شرعی باید عمل کنیم و نباید آمار زکات را بالا و پایین کرده و هزینه کرد آن را تغییر داد.
شیخی زاده تاکید کرد: اولویت در توزیع زکات جمع آوری شده تقسیم آن در بین فقرا و نیازمندان جامعه است و بعد باید صرف پروژه های عام المنفعه و سایر سرفصل های دیگر شود.
وی با بیان اینکه شهرستان سروآباد توزیع زکات در بین فقرا و نیازمندان را در اولویت قرار داده است، اضافه کرد: اختصاص زکات جمع آوری شده به پروژه های عام المنفعه نباید از 40 درصد بیشتر باشد.
مدیر کل کمیته امداد استان کردستان به زلزله کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: در زلزله اخیر استان کردستان حس نوع دوستی و انسان دوستی ملت ایران برای تمام جهان نشان داده شد و این جلوه بسیار زیبا در استان کردستان بی نظیر و بیشتر نمایان بود.
وی ادامه داد: در بازدید از مناطق زلزله دیده استان کردستان آنچه که نمایان و مشخص بود، نیاز مردم به مسکن بود و خوشبختانه با توجه به کمک های بسیار خوب مردم در بحث تامین نیازهای اولیه مشکلی نداشتند.
وی اضافه کرد: بیش از 12 هزار مسکن در این زلزله تخریب شده است که از این میزان بیش از چهار هزار مسکن مربوط به مسکن مددجویان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است.
وی افزود: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان کردستان نیز در راستای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده و بازسازی تعداد زیادی از منازل تخریبی را تقبل کرده است که در این راستا نیازمند ورود خیرین و توانمندان جامعه برای تحقق این وعده هستیم.
وی با بیان اینکه در طول هفته گذشته بیش از 100 میلیون تومان کمک های مردمی برای ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله زده در اختیار کمیته امداد استان کردستان قرار داده شده است، گفت: روز گذشته در خطبه های نماز جمعه در یکی از روستاهای استان 13 میلیون تومان برای ساخت منزل مسکونی زلزله زدگان استان کرمانشاه جمع آوری و یک پیمانکار بیجاری نیز برای ساخت کامل 10 واحد مسکونی به صورت رایگان اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش ایرنا، این جلسه با حضور نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندار سروآباد، اعضای شورای زکات شهرستان و جمعی از روحانیون و امامان جمعه و جماعات روستاهای سطح شهرستان سروآباد در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
**پرداخت زکات موجب عدالت اجتماعی و رفع نابرابری ها می شود
رئیس شورای زکات شهرستان سروآباد نیز در این نشست گفت: پرداخت زکات در جامعه موجب برقراری عدالت اجتماعی و همچنین موجب رفع نابرابری ها می شود.
ماموستا سید احمد سجادی پرداخت زکات را وظیفه همه افراد جامعه دانست و افزود: یکی از فرائض مهم دین مبین اسلام که بر همه مسلمانان واجب شده است، ادای فریضه الهی زکات است که موجب رضایت خداوند متعال و خشنودی نیازمندان و فقرا می شود.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم 33 آیه به بحث زکات اشاره دارد، ادامه داد: کسانی که زکات مال و اموال خود را پرداخت نمی کنند، نماز و روزه و سایر عبادات آنها مورد قبول واقع نمی شود و در آخرت مال و اموال آنها بلای جان انها می شود و دچار خسران و زیان می شوند.
رئیس شورای زکات شهرستان سروآباد اضافه کرد: کمک به فقرا و نیازمندان وظیفه همه مسلمانان است و یکی از راه های کمک به این قشر ضعیف جامعه پرداخت زکات است که وظیفه جمع آوری و تقسیم آن در جامعه بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
وی افزود: اگر ثروتمندان و توانمندان جامعه زکات خود را پرداخت کنند، فقیر و نیازمندی در جامعه باقی نمی ماند و این امر موجب برابری و مساوات در جامعه شده و رحمت و مغفرت الهی را به دنبال خواهد داشت.
**جمع آوری بیش از 18 میلیارد ریال زکات در شهرستان سروآباد
فرماندار شهرستان سروآباد نیز در ادامه این جلسه از جمع آوری بیش از 18 میلیارد ریال زکات از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان زکات جمع آوری شده در سرفصل های مختلف زکات فطریه، زکات مال التجاره، زکات غلات و سایر امور زکوی بوده است.
علی مفاخری افزود: تحقق 206 درصدی جمع آوری زکات در شهرستان سروآباد نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این شهرستان و پایبندی آنها به مسائل دینی است که برای این شهرستان کوچک استان کردستان بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.
وی ادامه داد: سال گذشته شهرستان سروآباد در جمع آوری زکات در استان کردستان به نسبت جمعیت آن رتبه اول را به خود اختصاص داده بود که امسال نیز با توجه به تحقق 206 درصدی زکات تاکنون امیدواریم همچنان شاهد رتبه اول این شهرستان در استان باشیم.
وی به تقسیم زکات جمع آوری شده اشاره کرد و افزود: امسال از محل زکات جمع آوری شده 13 پروژه عام المنفعه در شهرستان انجام شده، 9 مسکن مددجویان احداث و تکمیل شده، سه قطعه زمین برای ساخت مسکن مددجویان خریداری، 340 میلیون ریال صرف هزینه تحصیل دانش آموزان مددجو و یک میلیارد و 200 میلیون ریال نیز صرف هزینه های دارو و درمان مددجویان شده است.
فرماندار شهرستان سروآباد به نقش روحانیون و ماموستایان اشاره کرد و گفت: جمع آوری 18 میلیارد ریال زکات در این شهرستان با کمک و رهنمودهای روحانیون، ماموستایان و امامان جمعه و جماعات شهرستان سروآباد محقق شده است که باید قدردان زحمات و تلاش های آنها باشیم.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کلیومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: فرزاد آداک** انتشار: امید بهمنی
7354/6108

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع آب شهرستان کلات گفت: با جمع‌آوری منصوبات و اتصالات غیرمجاز ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد.

فاطمه رضایی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری منصوبات و اتصالات غیر مجاز در بالا دست سد زاوین در شهرستان کلات ورودی آب به این سد از ۴۵ لیتر بر ثانیه به ۱۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی عنوان کرد: پس از دریافت اعتراضات کشاورزان پایین دست سد زاوین درباره لوله‌گذاری عده‌ای از سودجویان در بالادست سد و آبیاری اراضی دیم بدون حق آبه، کارشناسان منابع آب شهرستان کلات از محل بازدید و پس از محرز شدن تخلف، اخطاریه‌های لازم داده شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان کلات گفت: علیرغم اخطاریه‌های داده شده ولی متخلفان به اخطاریه‌ها توجه نکردند.

وی افزود: با اخذ دستور مقام قضایی و هماهنگی پاسگاه انتظامی زاوین نسبت به جمع‌آوری آوری منصوبات و اتصالات در بالادست سد زاوین اقدام شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان کلات تصریح کرد: با این اقدام تقریباً ۱۰۰ لیتر در ثانیه به دبی ورودی به سد زاوین اضافه شد.

وی تصریح کرد: سد زاوین در بالادست روستای زاوین علیا بر روی رودخانه زاوین از سر شاخه‌های رودخانه قره تیکان، به منظور تأمین آب زراعی اهالی روستاهای زاوین بالا و پایین ساخته شده است.

سد زاوین قابلیت آبگیری سالانه ۱۷.۳ میلیون مترمکعب آب را دارد. ۲۵.۱ میلیون مترمکعب از حجم این سد برای آب آشامیدنی و مورد مصرف صنعت در نظر گرفته شد. هچنین بهره‌برداری از این سد آب مورد نیاز ۳۳۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی پایین‌دست منطقه تأمین می‌شود.

برای بهره‌برداری از این سد که از سال ۱۳۷۵ عملیات اجرایی آن شروع شد حدود ۳۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. با احداث این سد آب آشامیدنی اهالی روستاهای زاوین پایین، محمدآباد، چنار و شهرکت صنعتی زاوین تأمین می‌شود. این سد در ۵۰ کیلومتری شهر مرزی کلات و در مجاورت روستای زاوین علیا قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد