Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@17:19:04 GMT

ثبت روز مقاومت مردم اندیمشک به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۵۶۲۰

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ثبت روز چهارم آذر تحت عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک در تقویم ملی کشور پیگیری های متعددی در حال انجام است.به گزارش بلاغ،فریدون حسنوند شامگاه گذشته در آئین پاسداشت حماسه مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن بعثی عراق در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برای ثبت روز چهارم در تقویم ملی کشور تا کنون چهار جلسه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این پیگیری‌ها از زمان وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و تا امروز ادامه دارد و این در حالی است که متولی اولیه برای ثبت روز مقاومت مردم اندیمشک در تقویم ملی، این وزارتخانه است و خوشبختامه پیگیری‌های ما به نتایج قابل قبول هم رسیده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، روز چهارم آذر به عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک در پیوست تقویم آمده است و مرحله بعد تصویب این روز در شورای انقلاب فرهنگی است.

حسنوند با بیان اینکه برای ثبت روز مقاومت مردم اندیمشک در تقویم ملی کشور پیگیری متعدد و جدی در حال انجام است، گفت: ثبت چنین روز‌هایی می‌تواند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس به نسل‌های دیگر موثر باشد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ متعلق به تمام کشور است و اگر این روز به عنوان روز مقاومت مردم اندیمشک عنوان می‌شود به این خاطر است که در زمان حمله به دلیل استراتژی بودن این شهر و پشتیبانی آن از جبهه‌های دفاع مقدس، رزمندگان زیادی از سراسر کشور حضور داشتند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چهارم آذرماه، دشمن اهداف مختلفی را دنبال می‌کرد و به همین دلیل بخش‌های مختلف شهر را با ۵۴ هواپیما به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه بمباران کرد.

حسنوند با روایت جزییات این حمله هوایی دشمن بعثی و مقاومت مردم شهرستان اندیمشک، بیان کرد: پیکر‌های شهدا در جای جای خیابان‌های شهر به چشم می‌خورد و وقتی از شهر‌های مجاور برای کمک رسانی آمده بودند و انتقال اجساد شهدا شروع شد، تمام سردخانه‌های شهر از پیکر پاک شهدا پر شده بود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک

 سرهنگ سعید شعبان رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خوزستان گفت: در راستای ادامه طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، ماموران ایست و بازرسی "پل زال" شهرستان اندیمشک با اشراف اطلاعاتی و کنترل محور‌های مواصلاتی ۳ دستگاه خودرو سواری حامل بار قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

او می‌گوید: ماموران پلیس در بازرسی از بار خودرو‌های توقیفی مقادیر زیادی پوشاک زنانه، لوازم آشپزخانه و ۵۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خوزستان بیان داشت: کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را ۲۸ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این رابطه ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قانونی داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی