Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@03:31:44 GMT

عوارض مصرف بیش از اندازه پروتئین چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۶۴۲۶

عوارض مصرف بیش از اندازه پروتئین چیست؟

اول از همه باید بدانیم پروتئین زیاد، یعنی چقدر پروتئین؟ موسسه‌ی دارو و سلامت اعلام کرده که یک فرد بزرگسال معمولی روزانه به چیزی حدود 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن نیاز دارد. یعنی یک با توجه به وزن بدن، یک مرد معمولی نسبت به یک زن معمولی، به پروتئین بیشتری نیاز دارد.

نمی‌تواند انکار کرد که بدن شما برای ترمیم سلول‌ها و حفظ سلامت عضلات و استخوان‌ها به پروتئین نیاز دارد اما خطراتی که با مصرف پروتئین زیاد همراه است را باید جدی گرفت:

عوارض جانبی چون افزایش قند خون، فشار به کلیه‌ها و افزایش وزن از مهم‌ترین عوارض مصرف بیش از اندازه‌ی پروتئین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوردن پروتئین زیاد می‌تواند بر خلق و خوی شما نیز تأثیر بگذارد، زیرا وقتی مقدار زیادی پروتئین می‌خورید، معمولاً کربوهیدرات کمتری مصرف می‌کنید و مغز شما به قند ناشی از این کربوهیدرات‌ها نیاز دارد تا عملکرد خوبی داشته باشد.

خطرناک‌ترین بخش ِ مصرف زیاد پروتئین، تأثیری است که می‌تواند روی کلیه‌هایتان داشته باشد، مخصوصاً اگر در حال حاضر دچار بیماری کلیوی نیز باشید. دلیلش هم این است که پروتئین زیاد، به طور مکرر به کلیه‌ها فشار وارد کرده و آن‌ها مجبورند به سختی کار کنند تا پروتئین را سوخت و ساز کنند

تأثیر دیگری که پروتئین زیاد روی مغز می‌گذارد، خستگی و احساسات مه آلودی است که توسط کمبود قند در مغز روی داده و معمولاً نتیجه‌ی مصرف زیاد پروتئین است. عارضه‌ی دیگری که با مصرف زیاد پروتئین دچارش خواهید شد، یبوست است که به دلیل کمبود فیبر در رژیم غذایی به وجود می‌آید.

اما خطرناک‌ترین بخش ِ مصرف زیاد پروتئین، تأثیری است که می‌تواند روی کلیه‌هایتان داشته باشد، مخصوصاً اگر در حال حاضر دچار بیماری کلیوی نیز باشید. دلیلش هم این است که پروتئین زیاد، به طور مکرر به کلیه‌ها فشار وارد کرده و آن‌ها مجبورند به سختی کار کنند تا پروتئین را سوخت و ساز کنند.

البته این فقط کلیه‌ها نیستند که تحت فشار قرار می‌گیرند، بلکه کبدتان نیز توانایی‌اش را برای تجزیه‌ی پروتئین زیادی از دست خواهد داد.

اگر رژیم غذایی پُر پروتئینی را شروع کرده‌اید و مصرف کربوهیدرات یا دریافت کالری‌تان را کاهش نداده‌اید مطمئناً وزن اضافه خواهید کرد. در عوض بهتر است رژیم غذایی متعادل‌تری داشته باشید که از سبزیجات و میوه‌ها، پروتئین کم چرب و غلات کامل تشکیل شده باشد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد

قلب، کبد و دو کلیه محمدعلی بمانی جوان ۲۳ ساله رفسنجانی که ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ طی یک سانحه تصادف در جاده کوثرریز رفسنجان دچار مرگ مغزی شده بود، امروز طی یک عمل جراحی در بیمارستان رفسنجان برداشت شد.

قرار است، قلب این جوان برای اهدا به تهران و کبد و دو کلیه به شیراز منتقل ‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد