Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:13:33 GMT

میزان پایین فسفات بدن سلامت قلب را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۶۶۹۸

میزان پایین فسفات بدن سلامت قلب را تهدید می کند

مطالعه جدید نشان می دهد وجود میزان پایین فسفات در خون سلامت قلب و عروق را در معرض ریسک شدید قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مطالعه یافته های قبلی را در مورد اینکه میزان پایین مواد معدنی برای قلب سودمند است را به چالش می کشاند.

فسفات یک ماده معدنی مهم در بدن است و به تنظیم بیوشیمی خون کمک می کند که می تواند بر عملکرد قلب تاثیر گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فسفات نقش مهمی در توانمندی سلول های قرمز خون در تحویل اکسیژن به بافت های بدن دارد و در مواد سرشار از پروتئین نظیر گوشت قرمز، مرغ و ماهی یافت می شود.

نتایج جدید نشان داده است که افراد دارای میزان پایین فسفات در خون (کمتر از ۰.۷۵ mmol/L) در مقایسه با افراد دارای میزان بالای این ماده معدنی (بالاتر از ۱.۵ mmol/L) به یک اندازه در معرض ریسک ابتلا به بیماری قلبی هستند.

اندی مک گاورن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سوری انگلستان، در این باره می گوید: «یافته های ما نگاه جدید نسبت به نقش فسفات در بدن و رابطه آن با سلامت قلبی عروقی را نشان می دهد.»

در این مطالعه، تیم تحقیق میزان فسفات بیش از ۱۰۰ هزار بیمار را در فواصل زمانی ۵ تا ۹ سال و تاثیر آن را بر سلامت قلب شان بررسی کردند.

ریسک مرتبط با میزان بالا فسفات خون قبلا توسط جوامع علمی اثبات شده بود. این مطالعه برای اولین بار خطرات میزان پایین فسفات را نشان داده است.

محققان تاکید می کنند اهمیت فسفات بر سلامت باید همچنان مورد بررسی های بیشتر قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • سالرنیتانا به سری بی سقوط کرد
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • «تهدید بی خاصیت»