Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@03:30:07 GMT

چند نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۷۴۴۳

به گزارش صدای ایران،  به نقل از روسیا الیوم، پنتاگون تاکید کرد که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه به ۱۷۲۰ تن می‌رسد؛ این در حالی است که یک مقام آمریکایی در گذشته اعلام کرده بود که فقط ۵۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند.

پنتاگون در گزارش جدیدی اعلام کرد که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق به ۸۸۹۲ نظامی می‌رسد و تعداد نیروها در افغانستان ۱۵۲۹۸ نظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئولان آمریکایی هفته گذشته اعلام کردند که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه به ۲۰۰۰ تن می‌رسد که بیشتر آنها از نیروهای ویژه هستند.

روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه گذشته گزارش داد که ایالات متحده برای حفظ حضور نظامی خود در شمال سوریه حتی پس از شکست داعش برنامه ریزی می‌کند.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به نیروهای کرد سوریه گزارش داده‌اند که حدود چهار هزار نظامی وابسته به نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا در شمال سوریه حضور دارند.

به نقل از اینترفاکس، منابعی در نیروهای مخالف کرد "سوریه دموکراتیک" اعلام کردند که سربازان و مستشاران نظامی آمریکا در پایگاه‌هایی مستقر هستند که این پایگاه ها در اراضی تحت تصرف نیروهای کرد و نیروهای دیگر در شمال سوریه قرار دارد.

منابع گفتند، نظامیانی نیز از کشورهای دیگر همچون آلمان، انگلیس و فرانسه در مناطق مذکور حضور دارند که وظیفه آنها آموزش نیروهای سوریه دموکراتیک برای مقابله با داعش است.

طبق اطلاعات اخیر؛ ائتلاف تحت امر آمریکا ، ۱۰ پایگاه نظامی - هوایی را از آغاز عملیات خود در سال ۲۰۱۴ ایجاد کرده و پایگاه‌های نظامی دیگری را نیز در مناطق مختلفی در شمال غرب سوریه راه انداخته است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

منابع صهیونیست بیان کردند که یک پایگاه نظامی در عرب العرامشه هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر ارتش رژیم مدعی شد که جنگنده های این رژیم زیرساختهای حزب الله را در راشیا الفخار و الخیام در جنوب لبنان بمباران کرده اند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092397

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد