Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:19:02 GMT

مراکز یادگیری محلی در کرج نیازمند توسعه است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۷۹۶۱

مراکز یادگیری محلی در کرج نیازمند توسعه است

کرج-ایرنا- معاون استاندار و فرمانده ویژه کرج گفت: مراکز یادگیری محلی سواد در کرج نیاز مند توسعه است زیرا در این مراکز به ساکنان مهارت های زندگی و حرفه ای آموزش داده می شود.

علی قنبر زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مراکز یادگیری محلی با ارائه خدمات آموزش سواد ، حرفه آموزی و مهارت آموزی زمینه دست یابی به یک زندگی مطلوب و عالمانه را برای شهروندان بوجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تا کنون 4 مرکز یادگیری محلی سواد در استان البرز راه اندازی شده است، یاد آور شد: حرکت در این مسیر باید با برنامه عمل و برنامه ریزی همراه باشد که این مهم در شورا ی سواد آموزی کرج نیاز به نگاه ویژه ای دارد.
وی بیان کرد: حرکت بر اساس برنامه ، تقویم اجرایی ، تعیین جایگاه واقعی و رصد فعالیتها از نقطه شروع تا مقصد با بررسی دقیق فرایند فعالیت ها از عوامل موثری است که ضمن کاهش زمان رسیدن به هدف و کیفیت ورضایت مندی از فعالیتها را تضمین می کند.
فرماندار ویژه کرج ادامه داد: شرح وظایف دستگاه ها ، تعیین انتظارات از آنان و انجام وظایف محوله با رویکرد بهره مندی از نظرات کارشناسان و مدیران طبق دستورالعمل های سازمان نهضت سوادآموزی از مهمترین محورهایی است که در شورای سواد آموزی شهرستان باید به آن توجه شود.
قنبر زمانی از توانمند سازی آموزش دهندگان ، تجهیز امکانات آموزش برای سوادآموزان ، برگزاری جلسات قطبی رابطین سوادآموزی ، حضور دستگاهها در بازدید از کلاسهای درس ، توسعه ارتباط دستگاهها با دبیرخانه سوادآموزی شهرستان ، تولید محتوای بومی به عنوان مصوبه های نشست قبلی نام برد.
وی گفت: طرحهای خواندن با خانواده ، حلقه های کتابخوانی ، آموزش با تبلت ، آموزش همراه الگوی حرفه ومهارت آموزی ، طرح کلید بهشت از طرح های کشوری هستند که در کرج در حال اجراست .
وی ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی را تجربه مفید و اثر بخش سایر کشورها و جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: در این مراکزخدماتی از قبیل آموزش سواد خواندن و نوشتن ، تعمیق و ثبت یادگیری ، حرفه آموزی ، مهارت آموزی و دست یابی به یک زندگی مطلوب وعالمانه و نجات خانواده ها از محرومیت ها وآسیب های اجتماعی ، مبارزه فرهنگی با جهل و نداری ، ایجاد اشتغال زود بازده برای امرار معاش مطلوب و آشنایی بیشتر با دین و ارزشهای اسلامی را از اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی عنوان کرد.
فرماندار کرج اضافه کرد: کلاس های درس سواد آموزی نیز باید با افراد مجرب و صاحب اندیشه اداره شود تا سختی های ما در شناسایی وجذب سوادآموزان در کلاس به نتیجه برسد و سوادآموزان با علاقه مندی آموزش را دنبال کنند و وطعم زندگی بهتر را تجربه کنند.
قنبر زمانی ادامه داد: لازم است در کلاس های سواد آموزی و مراکز یادگیری سواد باید به موضوع آسیب های اجتماعی و فرهنگی بیشتر توجه شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود

توسعه مراکز معاینه فنی در پایتخت با توجه به افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه یکی از مهم ترین نیازهای تهران محسوب می شود. در همین رابطه سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین از رایزنی با سازمان پایانه‌ها برای ایجاد یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه شرق و همچنین ایجاد دست‌کم یک مرکز معاینه فنی سبک در یکی از مناطق از مناطق ۴، ۵ یا ۲۲ تا پایان امسال خبر داد.

میرزایی قمی در تشریح برنامه‌های امسال ستاد معاینه فنی در زمینه توسعه مراکز و نوسازی تجهیزات گفت: بالغ بر ۱۵ سال است که مراکز معاینه فنی شهرداری تهران به لحاظ کمی، کیفی و توسعه‌ای تغییری نداشتند، به این معنا که نه تعداد مراکز افزایشی داشته و نه تجهیزات مراکز بعد از ۱۵ سال نوسازی و اورهال شده است. به همین دلیل امسال دو برنامه در دست داریم؛ یکی برنامه توسعه مراکز است و موضوع بعدی خرید و نوسازی تجهیزات تمام مراکز معاینه فنی که تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه مراکز معاینه فنی، توضیح داد: در این زمینه از یک سو رایزنی اولیه با مناطق مختلف شهرداری انجام دادیم تا زمین‌های مستعدی را که از لحاظ متراژ، دسترسی و موقعیت قرارگیری، با ضوابط مراکز معاینه فنی‌ مطابقت دارد انتخاب کنیم و از سوی دیگر در تلاشیم که خرید خطوط معاینه فنی چه سبک و چه سنگین انجام شود تا توسعه خطوط را دست‌کم به تعداد یک مرکز معاینه فنی سبک تا پایان سال داشته باشیم.

او به نتایج مثبت رایزنی‌ها با مناطق ۴، ۵ و ۲۲ اشاره کرد و افزود: حداقل در یکی از این مناطق تا پایان سال یک مرکز معاینه فنی سبک احداث خواهد شد.

مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه شرق

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در توضیح برنامه‌های امسال ستاد به ایجاد یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد یک مرکز معاینه فنی سنگین رایزنی با سازمان پایانه‌ها انجام شده که در صورت امکان بخشی از فضای پایانه شرق برای این منظور در اختیار ستاد معاینه فنی قرار گیرد.

او، ساخت این مرکز معاینه فنی را باعث ایمنی بیشتر سفرهای برون‌شهری دانست و ادامه داد: پایانه شرق، یک پایانه برون شهری است و اکثر ترددها در این پایانه مربوط به وسایل نقلیه سنگین و برون‌شهری است. به هیمن دلیل در صددیم در پایانه شرق یک مرکز معاینه فنی ایجاد کنیم که تامین زمین آن با سازمان پایانه‌ها و در پایانه شرق باشد و تجهیز و ایجاد خط معاینه فنی سنگین هم توسط ستاد معاینه فنی انجام شود.

نوسازی تجهیزات مراکز

میرزایی قمی، برنامه دیگر ستاد معاینه فنی برای امسال را به‌روزرسانی تمامی تجهیزات مراکز معاینه فنی عنوان کرد و افزود: بنا داریم بعد از ۱۵ سال تمامی تجهیزات مراکز کنونی را با تجهیزات جدید شامل دستگاه‌های تست مربوط به ایمنی و دستگاه‌های تست آلایندگی به روزرسانی کنیم.

کد خبر 848167 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران معاينه فنى خودرو

دیگر خبرها

  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم