Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمورد تعیین تکلیف استخدام آموزش دهندگان نهضت اظهار کرد: در سال 94 تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریس تصویب شد و در سال 95 با اصلاح این قانون آموزش‌دهندگان نیز به آن اضافه شدند و با وجودی که  شرایط برای اجرای کامل قانون وجود نداشت برای استخدام حق‌التدریس‌ها و آموزش دهندگان طرح دیگری پیشنهاد داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: با توجه به شرایط کمیسیون آموزش در این ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف را پیشنهاد داد اما با توجه به اصرار نمایندگان در صحن علنی این مسئله محقق نشد و به دنبال آن  جلسات مختلفی برای تعیین تکلیف آموزش دهندگان در کمیسیون آموزش داریم تا به جمع‌بندی دقیقی برای این تصمیم برسیم.

 رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تصریح کرد: در مورد اینکه آیا استخدام آموزش دهندگان با توجه به وضع سواد آموزی و کاهش افراد بی‌سواد ضروری است یا خیر گفت: استخدام در نظر گرفته شده برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرروش بوده و توجه به شرایط تعداد معلم در سال‌های آتی این تصمیم‌گیری انجام شده است و ارتباطی با وضع سواد آموزان و فعالیت سازمان نهضت در آینده ندارد.

 چابک سازی در سازمان نهضت انجام شده است

 باقر زاده در مورد مسئله چابک سازی در آموزش و پرورش و امکان ورود این مسئله به سازمان نهضت بیان کرد: در سازمان نهضت در مناطقی که امکان اعزام نیرو به اطراف وجود داشته باشد این کار انجام می‌شود و مدتی پیش کوچک سازی در سازمان داشتیم و اکنون حدود 100 نفر در سازمان مرکزی فعالیت می‌کنند. معاونت‌های در استان‌ها و شهرستان‌ها نداریم.

 رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه این سازمان با مصوبه مجلس تشکیل شده یادآور شد: ماموریت‌های آن به طور اختصاصی برای سواد آموزانی است که فرصت تحصیل را نداشته است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود

فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما با وجود نیاز کشور کم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر