Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@18:07:31 GMT

بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۹۱۵۳

بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، محمد الحواری افزود: با وجود اینکه ماهانه یک هزار نفر از اردن به سوریه بازگشتند، اما این آمار همچنان بسیار اندک است و تنها معادل 0.2 درصد از کل آوارگان مستقر در اردن می شود.


الحواری در ادامه با بیان اینکه 750 سوری در اکتبر گذشته، یک هزار و 78 سوری در سپتامبر و یک هزار و 203 سوری در ماه اوت از اردن داوطلبانه به کشورشان بازگشتند، تاکید کرد: این نشان‌دهنده افزایش میانگین آنها در مقایسه با شش ماه قبل آن است که تنها یک هزار و 700 نفر بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: آوارگان سوری با میل خود و بدون هیچ گونه فشار و درخواستی از اردن به سوریه باز می گردند.


سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان در اردن اضافه کرد: بازگشت آرامش به بخش هایی از سوریه یکی از عوامل بازگشت آوارگان است، اما مهم ترین عامل مسائل خانوادگی و فشارهای اقتصادی است که آوارگان در خارج سوریه با آن مواجه هستند و همین مساله باعث بازگشت آن ها به سوریه شده است.


وی گفت: با توجه به توافق کشورهای روسیه، آمریکا و اردن برای برقراری آتش بس در جنوب سوریه، نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرزهای جنوبی سوریه با اردن مستقر شده و به روند بازگشت سوری‌ها با مشارکت نیروهای اردنی کمک می‌کنند.


براساس آمار، اردن میزبان حدود 680 هزار پناهجوی سوری است که از مارس (اسفند/ فروردین) 2011 از جنگ در کشورشان به این کشور فرار کردند.

 

 

ایرنا

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای طاقت فرسا در نوار غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ گرمای بی سابقه ، زندگی را برای آوارگان فلسطینی که براثر جنایات رژیم صهیونیستی خانه و کاشانه شان را از دست دادند ، بسیار سخت کرده . گرمای شدید همچنین باعث شیوع بیماری های مختلف در میان آوارگان فلسطینی شده .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • گرمای طاقت فرسا در نوار غزه
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری