Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:39:24 GMT

پخش‌کنندگان سینما دلال نیستند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۹۸۴۹

پخش‌کنندگان سینما دلال نیستند

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران با اشاره به اهمیت این بخش در سینما گفت: تصور عده‌ای این است که پخش‌کنندگان یک مشت دلال‌ هستند، در صورتی که این چنین نیست و یکی از بخش‌های مهم در سینمای ایران این بخش است اما از آن حمایتی صورت نمی‌گیرد.

علی سرتیپی در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به جلسه‌ی اخیری که برخی اصناف با وزیر ارشاد داشتند، بیان کرد: جلسه‌ای که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد به دلیل اینکه امکان رودر رو صحبت کردن با ایشان فراهم بود و درنهایت زمانی که در اختیار ما قرار گرفت باعث شد، شرایطی فراهم شود تا خلاصه‌ای از خواسته‌هایمان را با وزیر مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران مهم‌ترین مشکلی که در این جلسه بیان شد را عدم حمایت دولتی از توزیع کنندگان فیلم‌های سینمایی دانست و گفت: بخش تولید و نمایش فیلم کمک‌هایی دریافت می‌کنند و تنها بخشی که هیچ کمکی به آنها نمی‌شود بخش توزیع است. توزیع کننده‌ها تا کنون یک ریال هم کمکی دریافت نکرده‌اند و باید حمایت شوند تا دفاتر جدیدی ایجاد، راه اندازی و فعال شوند، قطعا این کمک‌ها می‌تواند در جریان پخش تاثیر مثبتی بگذارد.

مدیر عامل شرکت «فیلمیران» به دیگر مسایلی که در این جلسه مطرح شد، اشاره کرد و افزود: مشکلات صنفی و وضعیت دفاتر پخش، کمک خواستن برای اینکه دفاتر پویاتری داشه باشیم، مشکلاتی که در ارتباط با آماده سازی فیلم‌ها  با وزارت ارشاد وجود دارد و همچنین مساله اهمیت پروانه نمایش و  اینکه وقتی وزارت ارشاد پروانه‌ای صادر می‌کند بتواند از آن دفاع کند، از دیگر نکاتی بود که با وزیر فرهنگ در میان گذاشته شد.

سرتیپی دیگر مشکلات توزیع‌کنندگان را مساله هزینه‌های تبلیغات که به گردن تهیه کنندگان و دفاتر پخش افتاده دانست و افزود: درخواست کردیم که این هزینه‌ها کم شود یا با مذاکره با سازمان‌های مربوطه حذف شود و در نهایت شرایطی ایجاد شود و با شهرداری‌ها مذاکره صورت بگیرد تا امکاناتی مختص سینماها داده شود و همچنین در خصوص تبلیغات تلویزیونی نمایندگانی از خانه سنیما یا سینماگران در شوراهایی که برای آن تصمیم گیرنده هستند حضور پیدا کنند تا بتوانند از کلیت فیلم ها و تعداد تیزرها دفاع کنند.

او اضافه کرد: وضعیت تولید، پخش و اکران فیلم در سینماها پیشرفت داشته‌ و به اصطلاح پوست انداخته است ولی وضعیت توزیع‌کنندگان هنوز به آن حد نرسیده است. سینما شهر و وزارت ارشاد کمک‌ها و امکاناتی به سینماها می‌دهند و بنیاد فارابی هم به وضعیت تولید فیلم کمکهایی می‌کنند ولی هیچ حمایتی به توزیع کنندگان نمی‌شود. در این جلسه هیچ قولی به ما داده نشد و  امیدواریم در عمل ببنیم چه اتفاقی می‌افتد. امیدواریم با توجه به شناختی که از آقای حیدریان و آقای صالحی داریم چنین اتفاقی بی‌افتد و به خواسته‌های رسیدگی شود.

رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران با بیان اینکه خواسته‌های ما به حق است، تاکید کرد: مساله توزیع یکی از نکات مهم در سینمای ایران است که در سال‌های گذشته به آن پرداخته نشده است و فکر می‌کنند که توزیع کنندگان یک مشت دلال‌ هستند که فقط یک درصدی را از فیلم می‌گیرند و بعدش هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در حالیکه بخش توزیع بسیار مهم است و امیدواریم که دوستان با توجه به شناختی که به دست می‌آوردند، متوجه شده‌اند که این حوزه عملکردش چگونه است و در نهایت ان شاالله اتفاقات خوبی رقم بخورد.

سرتیپی در پایان اظهار امیدواری کرد: این جلسات ادامه پیدا کند و بر روی این مسائل بررسی شود، خواسته‌ها و اتفاقات پیگیری شود و سپس هم گزارش‌های آن داده شود. ما که خودمان قطعا مطالباتی که داریم را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم گزارش آن را هم با توجه به درخواست‌هایی که داشتیم به مطبوعات اعلام کنیم.

سیدعباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - به همراه محمدمهدی حیدریان - رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری - پنجشنبه، دوم آذرماه با حضور در جلسات جداگانه‌ای با برخی اهالی سینما در موزه سینما دیدار کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید، به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر سوفی پادوک (Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کد خبر 748596

دیگر خبرها

  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!