Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:05:10 GMT

سینمای ایران معناگرا و ارزش محور است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۸۵۲۱

سینمای ایران معناگرا و ارزش محور است

کوالالامپور - ایرنا - معاون رئیس انجمن کارگردانان فیلم مالزی با بیان اینکه سینمای ایران معناگرا و ارزش محور است گفت که این صنعت هنری ایران با میزان ظرفیت ها و مولفه ها مشترک با فرهنگ مالزی، می تواند در این کشور مخاطبان خاص خود را داشته باشد.

'سعید ذوالکیفلی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سینماگران ایرانی در تولید فیلم بسیار با تجربه هستند و با تکیه بر این تجربه محصولات با کیفیت و خوبی می سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با این عنوان که از نظر کیفیت محتوای تولید شده، فاصله زیادی بین سینمای ایران و مالزی وجود دارد، بیان کرد: برگزاری جشنواره های مختلفی که نمونه ای از آن در هفته گذشته در مالزی برگزار شد می تواند، با افزایش شناخت، شرایطی را ایجاد کند که دو طرف به اهداف خود دست یابند.
این فعال سینمایی مالزی افزود که سینمای ایران بسیار برتر از سینمای مالزی است و با افزایش تعاملات دو کشور می تواند از امتیازات خاصی مهارتی و فیزیکی که دارند، بهره مند شود.
معاون رئیس انجمن کارگردانان فیلم مالزی گفت: از نظر ساخت فیلم، سبک بیشتر تولیدات ایرانی نشان دادن دو عنصر متضاد در کنار یکدیگر است. معنویات در مقابل مادیات و ثروت در مقابل سایر ارزش ها از جمله مولفه های قابل مشاهده در تولیدات سینمای ایران هستند.
'سعید ذوالکیفلی' در خصوص میزان پذیرش فیلم های ایرانی گفت: در مورد سطح کیفیت آثار ایرانی شک و تردید در بین مالزیایی ها به ویژه فعالان سینمایی وجود ندارد، اما مخاطب مالزی به گونه ایست که حتی تولیدات داخلی کشور خود را چندان مورد پذیرش قرار نمی دهد.
وی گفت: مخاطبان مالزیایی امروزه مصرف کننده تولیدات هالیوودی هستند که به نوعی تنها به دنبال کسب رضایت تماشاگر هستند.
به اعتقاد وی، سطح به هیجان کشاندن مخاطب در تولیدات ایرانی پایین تر است و از طرفی مخاطب باید در پی جستجوی معنا در فیلم باشد، اما در تولیدات هالیوودی مخاطب زود به هیجان می رسد و واکنش هایی که در فیلم رخ می دهد به او اجازه نمی دهد که به دنبال معنایی باشد، اگرچه در بسیاری از این فیلم ها معنای خاصی هم وجود ندارد و تنها هدف تولید آن کسب درآمد تجاری است.
وی با این عنوان که هیچ مانع و محدودیتی برای نمایش آثار سینمایی ایران در مالزی وجود ندارد، گفت تامین نیاز مخاطب اصلی ترین مولفه ایست که می تواند تداوم حضور در سینمای مالزی را تضمین کند.
آساق**241**1599 **1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه در سال ۱۴۰۳ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این نهاد سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال 1403، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار 25 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 125 میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف 250 میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف 15 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف 75 میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف 150 میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف 50 میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف 250 میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف 300 میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی http://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید 1403 انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران