Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود- مسئول امور روحانیان سازمان اوقاف از ساماندهی بیش از شش هزار مبلغ در این نهاد خبر داد و گفت: این افراد در راستای ترویج وقف و انجام امور فرهنگی فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در گفتگو با امتداد نیوز ضمن بیان اینکه شش هزار مبلغ در سازمان اوقاف و امور خیریه سامان‌دهی شدند، ابراز داشت: این تعداد در امور ترویج فرهنگ وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی، کودک و خانواده، روانشناسی و تاریخ اسلام در رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور بیش از هشت هزار بقعه متبرکه وجود دارد که نزدیک به ۱۰ هزار امام‌زاده در آن‌ها مدفون هستند و درامد حاصله از آن‌ها خرج امور خیریه و عمران می‌شود.

رشد ۵۰ درصدی موقوفات طی ۱۰ سال گذشته

مسئول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته تعداد موقوفات بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: با برنامه‌های اوقاف مسائل و موقوفات جدید معرفی و در حوزه سلامت، علم و فناوری، خدمات اجتماعی مردم در سنوات اخیر گرایش خوبی به اوقاف پیدا کردند.

 نوروز پور درباره وقف مشارکتی نیز توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت املاک و تمایل مردم به وقف لذا طرح وقف مشارکتی در دستور کار قرار گرفت و در تالار بورس و اوراق بهادر هم به تصویب رسید که در آن با در نظر گرفتن نیاز هر استان بیمارستان، کتابخانه و مدرسه ساخته می‌شود.

وی افزود: با مشارکت معاونت توسعه علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری، موسسه رویان و شهرداری تهران ساخت بیمارستان تخصصی سرطانی در تهران کلید خورد و سه بیمارستان دیگر نیز در شهر ری، اراک و شیراز از طریق وقف مشارکتی در دستور کار قرار دارد.

ادارات اوقاف شهرستان‌ها نیازهای جدید را احصاء کنند

مسئول امور روحانیان سازمان اوقاف کشور ادامه داد: به‌عنوان‌مثال خیران اوراق ۱۰۰ هزارتومانی به‌اندازه تعدادی که نیاز دارند، خریداری و واقف مجموعه می‌شوند.

نوروز پور در ادامه تصریح کرد: به مدیران کل استان‌ها اعلام کردیم تا نیازهای جدید شهرها را احصاء کنند و به این منظور با راه‌اندازی اتاق‌های مشاوره وقف در ادارات اوقاف، امامزاده‌ها و بقاع شاخص، به واقفان نیاز شهر و استان را اطلاع می‌دهند.

وی افزود: یکی از خواسته‌های استان سمنان با توجه به قرارگرفته در مسیر زائران احداث زائرسرا در دامغان و شاهرود بود که در این راستا اوقاف باید مردم را تشویق کند و آن‌ها زمانی با نیازها مواجه شوند در امتداد همان مسیر نیز وقف می‌کنند به‌عنوان‌مثال خانمی در شیراز برای انجام تحقیقات هسته‌ای موقفه‌ای را درراه توسعه علم و فناوری ایجاد کردند.

true برچسب ها : اوقاف و امورخيریه سمنان سازمان اوقاف و امور خیریه شاهرود محمد نوروز پور هفته وقف true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود