Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان ازبرگزاری جشن جهانی شدن روستای کلپورگان در 21 آذر ماه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شستون  حمزه ندرت زهی با اشاره به ثبت روستای کلپورگان در شورای جهانی صنایع دستی به عنوان اولین روستای صنایع دستی جهان، افزود: جشن روستای جهانی کلپورگان در 21 آذر ماه سال جاری با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، رئیس شورای جهانی صنایع دستی، استاندار، مجمع نمایندگان استان و مدیر کل سازمان میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در سالن ارشاد اسلامی سراوان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پژوهش سرای سفال کلپورگان نیز در همان روز  در روستای کلپورگان افتتاح می شود و مسئولین کشوری و جهانی از روستای کلپورگان بازدید خواهند کرد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان اضافه کرد: با جهانی شدن این روستا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بی شماری خواهیم بود که در اقتصاد شهرستان تحول ایجاد خواهد شد.

 در مرداد ماه سال جاری دو نفر از ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی از روستای کلپورگان بازدید کردند و پتانسیل های این روستا را مورد ارزیابی قرار دادند و پس از ارائه گزارشات به این شورا، سرانجام روستای کلپورگان به عنوان نخستین روستای صنایع دستی ثبت جهانی شد.

گفتنی است: روستای کلپورگان که در 25 کیلومتری شهرستان سراوان و 95 کیلومتری زاهدان قرار دارد، شاهکار هفت هزار ساله زنان بلوچ این خطه از کشور را در خود نهفته است که بانوان این روستا سفال را بدون استفاده از چرخ سفالگری خلق می کنند و هنر و ذوق خود را به معرض نمایش می گذارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان