Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@23:05:42 GMT

قرآن بزرگترین نعمت خداوند در اختیار انسان‌ها

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۱۴۶۲

قرآن بزرگترین نعمت خداوند در اختیار انسان‌ها

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره ملی قران و عترت دانشگاهیان تاکیدکرد: قرآن بزرگترین نعمتی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در آیین افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان اظهار داشت: جای خوشحالی است که در دانشگاه‌ها اینگونه نسیم خوش قرآنی می‌وزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۲۰هزار نفر درجشنواره قران و عترت شرکت کرده‌اند و چندین برابر شرکت کنندگان در این جشنواره با قرآنمانوساند ولی فرصت حضور برای رقابت پیدا نکردند.

او با اشاره به سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: قرآن انسان‌ها را سراغ اهل بیت فرستاده و به سمت اهل بیت و پای درس معصومین هدایت کرده است. خداوند انوار خود را در قران معرفی کرده است و قطعا اهل بیت پیامبر مصداق این نور هستند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه خداوند می‌توانست بدون وسیله هم بندگان را بپذیرد افزود: از ابتدای تاریخ مشکل در اطاعت انسان‌ها از جانشین خدا بر روی زمین است. اولین امتحان الهی در عالم افرینش تعظیم در برابر انسان کامل و خلیفه الله بود که شکست عظیمی در برداشت. این تعظیم در برابر خواست خدا بود و هیچ شرکی در آن وجود نداشت.

محمدیان با خطاب قرار دادن شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: اگر فکر کنید خداوند به کسی بیشتر از شما نعمت داده است به قران اجحاف کرده‌اید. قرآن بزرگترین نعمت است و قدر آن را بدانید و بیشتر با آن انس بگیرید.

او در پایان گفت: جای خوشحالی است که بیش از ۲۸۰هزار نفر از ۳۲۰هزار شرکت کننده در بخش معارف قرآنی بوده‌اند و امیدوارم هرکدام از شرکت‌کنندگان مشعل هدایت قرآنی در دانشگاه‌ها باشند تا کسانی که شهد شیرین هدایت قرآن را نچشیده اند با آن آشنا شوند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی