Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور از روز گذشته، ششم آذرماه در بخش کتبی آغاز شده و امروز نیز با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً کار خود را در بخش آوایی که مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش هر جشنواره قرآنی به حساب می‌رود، آغاز کرده است.
اما در بخش آوایی نیز همیشه چشم‌ها به دنبال رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق بوده است دو رشته‌ای که به نسبت سایر رشته‌های بخش آوایی بیشتر دنبال می‌شود و مخاطبان بیشتری نسبت به دیگر رشته‌ها را به سالن مسابقات می‌کشاند و همه دنبال اخبار و برگزیدگان این دو رشته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان در رشته‌های بخش آوایی و به خصوص در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن شاهد حضور چهره‌هایی هستیم که نه تنها در مسابقات سراسری قرآن که در مسابقات بین‌المللی نیز خوش درخشیده و هر کدام به نامی شناخته شده تبدیل شده‌اند و هر جا نامی از رقابتی قرآنی به میان می‌آید، نام آنها نیز به اذهان خطور می‌کند.
این گزارش تنها به بررسی چهره‌های شرکت‌کننده در بخش آقایان گروه دانشجویان این جشنواره در برخی رشته‌های آوایی پرداخته بود. بدون شک در رشته‌هایی که این گزارش به آنها پرداخته، شرکت‌کنندگان دیگری نیز هستند که با وجود نیاوردن نامی از آنها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
قرائت تحقیق
امسال در رشته قرائت تحقیق سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان و در بخش دانشجویان شاهد حضور چهره‌های مطرح زیادی هستیم. چهره‌هایی که هر کدام به تنهایی می توانند، بار جذابیت یک رقابت قرآنی را به دوش بکشند. در ادامه به معرفی کوتاهی از این شرکت‌کنندگان پرداخته‌ایم.
در این رشته در بین اسامی شرکت‌کنندگان بیش از هر اسم دیگری نام «سید مصطفی حسینی» است که به چشم می‌آید. قاری جوان و قزوینی کشورمان که از طریق دانشگاه علوم پزشکی به این مسابقات راه یافته است.
سیدمصطفی حسینی، شهریورماه امسال بود که در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور در ارومیه موفق به کسب رتبه ممتاز شد و بعد هم در دوره ارزیابی برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران انتخاب شد.
وی تا پیش از این در مسابقات بین‌المللی قرآن متعددی حضور داشته که آخرین آن، مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه و کسب رتبه دوم آن رقابت‌ها بوده است، رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در سال 95 هم از دیگر رتبه‌های بین‌المللی کسب شده توسط این قاری جوان است.
«ابراهیم فلاح تبسم چهره» یکی دیگر از چهره‌های رشته قرائت است که نام او نیز در بین شرکت‌کنندگان در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت به چشم می‌خورد. قاری گیلانی که اگرچه تاکنون رتبه ممتاز مسابقات سراسری کشور را به دست نیاورده اما حضور در فینال این مسابقات را تجربه کرده و البته به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن دیگر کشورها نیز حضور داشته است.
ابراهیم فلاح تبسم چهره که از طریق دانشگاه پیام نور گیلان به سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان راه یافته تاکنون دو بار در فینال مسابقات سراسری قرآن حضور داشته و سال 93 موفق به کسب رتبه چهارم مسابقات سراسری قرآن شد. وی همچنین در سال 95 در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت حضور یافت و موفق به کسب رتبه سوم آن مسابقات شد.
«جواد سلیمانی» دیگر چهره نام‌آشنای سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان است. وی که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در این جشنواره حضور یافته است. در مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن موفق به کسب رتبه‌های مختلفی شده است.
سلیمانی سال 92 و در شهر شیراز برترین مرتل سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن شد. وی یک سال بعد و در تبریز در رشته قرائت تحقیق در مسابقات سراسری قرآن حضور یافت و ضمن حضور در فینال این مسابقات موفق به کسب رتبه پنجم شد. اینها تنها دو نمونه از رتبه‌های وی در مسابقات سراسری قرآن است.
این قاری جوان مشهدی در مسابقات بین‌المللی قرآن نیز حضور یافته است. سلیمانی شهریورماه سال 94 عازم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اندونزی شد تا در نهایت به رتبه سوم این مسابقات دست یابد.
«محسن قاسمی» اگرچه تاکنون در مسابقات سراسری قرآن موفق به کسب رتبه نشده و به مسابقات بین‌المللی نیز اعزام نشده اما از قاریان جوان و در عین حال با تجربه این دوره از جشنواره به حساب می‌آید که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. وی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی به این مسابقات راه یافته است.
«احسان محمدی» نیز از دیگر قاریان جوان و جویای نام این دوره از مسابقات است که آمده تا افتخارات کسب کرده در رشته ترتیل را در رشته قرائت نیز تکرار کند. آخرین رتبه‌ای که توسط این قاری و مرتل برجسته کشور به دست آمده، کسب رتبه ممتاز با بالاترین امتیاز در رشته ترتیل چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن بوده است. وی نماینده دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این دوره از جشنواره است.
حفظ کل قرآن
رشته حفظ کل سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در بخش آقایان همراه با یک غافلگیری برای شرکت‌کنندگان در این رشته است. این غافلگیری هم چیزی جز حضور صاحب عنوان نخست بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های این رشته نیست. او البته اولین ایرانی حائز رتبه نخست رشته حفظ کل در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مصر نیز هست.
«شجاع زویدات»، حافظ کل قرآن از شهر آبادان و نماینده دانشگاه آزاد در این دوره از جشنواره است. او تنها شرکت‌کننده این دوره از مسابقات است که سابقه کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را دارد و همین باعث جذابیت بیش از پیش رقابت‌ها در این رشته شده است.
زویدات در جمع حاضران در این مسابقات بیشترین حضور را در مسابقات بین‌المللی قرآن نیز داشته است. مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای ایران، مصر، عراق، سوریه و عربستان از جمله رقابت‌های بین‌المللی است که این حافظ قرآن در آن حضور یافته است.
آخرین افتخاری که این حافظ قرآن به آن دست یافته است، دریافت نشان خادم قرآنی از دست رئیس جمهور در ماه مبارک رمضان امسال بود.
او حالا در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان حضور یافته تا در سطحی دیگر توانایی خود را پس از سال‌ها دوری از عرصه مسابقات قرآن، محک بزند.
«محمدجواد دلفانی» امسال و در مسابقات قرآن استان تهران چهره شد، جایی که در بین حفاظ برجسته شرکت‌کننده در این مسابقات موفق به کسب رتبه اول شد و به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن راه یافت. او در مسابقات سراسری قرآن در ارومیه نیز ضمن حضور در فینال این مسابقات که اولین تجربه او در این سطح بود، رتبه ممتاز را کسب کرد.
دلفانی که نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در این مسابقات است، رقابت سختی با سایر شرکت‌کنندگان در این رشته خواهد داشت. از ویژگی‌های این حافظ قرآن تسلط بر اختلاف قرائات است.
مطمئناً در رشته حفظ کل قرآن کریم چهره‌های دیگری نیز هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و سال‌های آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید، نام‌هایی همچون «رسول آزمایش» و بسیاری دیگر.
در رشته ترتیل نیز چهره‌ترین شرکت‌کننده‌ای که حضور دارد شاید «امید حسینی‌نژاد» باشد.
وی امسال و مسابقات سراسری قرآن در رشته قرائت تحقیق موفق به حضور در فینال مسابقات شد و در نهایت نیز رتبه عالی را کسب کرد. وی نماینده وزارت علوم در این جشنواره است.
«ابوالفضل خلیلی» دیگر چهره حاضر در رشته ترتیل است. وی در این رشته رتبه‌های متعددی را در مسابقات مختلف به دست آورده است. او نیز در این مسابقات می‌تواند از شانس‌های اصلی کسب رتبه باشد. خلیل از سوی وزارت بهداشت در این مسابقات حضور یافته است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب بیان کرد: اگر بنا باشد سبک زندگی اسلامی با نگاه تمدنی  در مقابل سبک زندگی غربی جاری گردد باید به مفاهیم اصیل اسلامی رجوع کنیم و نهج البلاغه منبعی مهم برای  این موضوع است. وی افزود: در بین مجموعه آثاری که از اهل بیت به جا مانده زیباترین مفاهیم در عالی‌ترین غالب‌ها در پهنه موضوعات مختلف در نهج البلاغه بیان شده به گونه‌ای که نهج البلاغه به عنوان دومین کتاب ارزشمند و مقدس بعد از قرآن کریم، چراغ هدایت انسانها است.

دبیر جشنواره استانی گفت: ما معتقدیم که احیاء و تبیین معارف باید فراگیر شود و اگر با نگاه فرا مذهبی و حتی فرا دینی نگاه شود همه بشریت از آن بهره خواهند برد از این رو مقام معظم رهبری فرمودند:احیاءنهج البلاغه فقط وظیفه ما شیعیان نیست بلکه وظیفه همه مسلمان هاست.

وی بیان کرد: جشنواره ملی رسا «نهج البلاغه دانشگاهیان کشور» جمع کثیری از جامعه خصوصا جامعه نخبگانی را مخاطب خود قرار داده است و مخاطب جشنواره رسا اساتید(اعم از هیئت علمی و مدعو) و کارکنان(اعم از رسمی،پیمانی، قرار دادی، شرکتی و حتی طرحی)، دانشجویان حتی دانشجویان بین الملل و خانواده اساتید و کارکنان دانشگاهی است و دبیرخانه ملی جهت هماهنگی متولیان دانشگاهی در هر استانی دبیرخانه ای دارد.

دبیر جشنواره استانی ادامه داد: محورهای جشنواره عبارتند از خانواده، مدیریت و حکمرانی، آرمان‌گرایی و دشمن‌شناسی و جشنواره شامل ادبی در قالب «داستان، شعر، نمایش‌نامه‌ و فیلم‌نامه»، هنری در قالب «نقاشی، پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی و عکس‌نوشته»، رسانه در قالب «نماهنگ (کلیپ)، پادکست، موشن‌گرافی و رسانه مجازی»، معارفه در قالب« مفاهیم نهج البلاغه، حفظ نهج البلاغه، کتــابــخــوانـی و آموزش مجازی» و پژوهش در قالب «رسانه مکتوب، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی» است.

 وی اظهار کرد: علاقمندان جهت شرکت در جشنواره ملی رسا می‌توانند در محورهای بیان شده فوق شرکت کرده و آثار خود را با ثبتنام در سایت رسا http://rasanahad.ir ارسال نمایند
 اطلاع رسانی در هر دانشگاه از طریق شورای نهج البلاغه همان دانشگاه و بستر فضای مجازی 
https://eitaa.com/khademanenahjoalbalagheh
https://splus.ir/khademanenahjoalbalagheh و یا با شماره دفتر نهاد رهبری پیام نور استان سیستان و بلوچستان۰۵۴۳۳۲۹۴۸۸۵
است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد