Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ما باید به منظور مدیریت صحیح آب‌های حاصل از بارندگی و سیلاب‌ها در فعالیت‌های آبی خود تغییر رویکرد داشته باشیم. قطعا مشارکت مردم و فرهنگ سازی عمومی لازمه این کار است.

علی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ما دو منبع آب پایدار داریم. یکی از این منابع روان‌آب‌ها و سیلاب‌هایی است که عمدتا به صورت ناگهانی شاهد این جریانات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته از اسفند ماه تا اردیبهشت ماه سیلاب‌های سنگینی داشتیم. در استان فارس در جاهایی که میزان بارندگی ۱۵۰ میلی متر گزارش شده بود ناگهان تا ۱۱۵۰ میلی متر افزایش یافت، اما متاسفانه این منابع آب را از دست دادیم.

وی در ادامه گفت: منبع آب پایدار دیگر نیز پسآب‌هایی است که با مدیریت صحیح می‌توانیم آن ها را تصفیه کنیم و به چرخه مصرف بازگردانیم. ما اگر بتوانیم این دو منبع پایدار آب را به شکل صحیح مدیریت کنیم و در حوزه منابع آب‌های زیرزمینی نیز اگر مقداری سخت گیرانه‌تر عمل کنیم قطعا در حوزه آب نیز دچار مشکل جدی نخواهیم شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: برای اینکه ما بتوانیم سیلاب‌ها و آب‌های روان را جمع آوری کنیم و از آنها استفاده بهینه داشته باشیم باید در فعالیت‌های آبی خود تغییر ایجاد کنیم و به سمت فعالیت‌های آبخیزداری و ایجاد مبانی که بتواند آب را نفوذ دهد و آبخوان‌ها را تقویت کند پیش برویم. ممکن است این فعالیت‌ها زمان‌بر و هزینه‌بر باشد اما این اقدامات باید صورت گیرد تا بتوانیم در حوزه آب پیشرفت کنیم.

اکبری خاطر نشان کرد: قطعا مشارکت مردم و فرهنگ سازی عمومی در جهت استفاده بهینه از منابع آب لازم است. رسانه‌ها نیز در فرهنگ‌سازی عمومی باید مشارکت داشته باشند. دستگاه‌های تخصصی باید به اشخاصی که در حوزه آب درگیر هستند، مدل ارائه دهند تا این افراد بتوانند کارها را با اطمینان پیگیری کنند. این مسئله نیاز به تعامل بیشتری دارد و زمان‌بر است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مجلس برای پیگیری مسئله آب در برنامه ششم الزاماتی را مطرح کرده و تصویب نیز شده‌اند. دولت باید به سمت مدیریت منابع آب حرکت کند و حداقل ۱۱ میلیارد مترمکعب یا سالی۲.۲ میلیارد مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی صورت گیرد. می‌توان با بهره گیری از الگوها و طرح‌ها مناسبی که در خصوص مدیریت آب مطرح می شود گام‌های خوبی در راستای مدیریت صحیح منابع آبی برداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت

شهردار قم گفت: با توجه به شکل‌گیری بسیاری از زیرساخت‌های ضروری شهر قم، شهرداری در حال تغییر ریل از اقدامات سخت‌افزاری به رویکرد نرم‌افزاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت _ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت پروژه‌های حوزه شهر هوشمند و اقداماتی از این دست برای شهرداری قم نویددهنده است.

وی افزود: این اقدامات نشان می‌دهد شهرداری قم از چالش بزرگ تکمیل زیرساخت‌های ضروری شهر در حال رهایی و پرداختن به امور نرم‌افزاری همچون شهر هوشمند، تکریم شهروندان و معماری اسلامی است.

شهردار قم با اشاره به اینکه در وهله نخست باید زیرساخت‌های اصلی شهر قم فراهم می‌شد تا می‌توانستیم سراغ پروژه‌ها و اقدامات نرم افزاری برویم، خاطرنشان کرد: با عبور از بعضی پروژه‌های سخت، به شرایطی رسیده‌ایم که می‌توانیم به مسائلی همچون رضایتمندی شهروندان، آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی مشاغل، معماری اسلامی، پایش تصویری و سیما و منظر شهر، رسیدگی بهتری داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه رویکرد کنونی شهرداری قم کیفی‌سازی فضای شهری است، اضافه کرد: مسائلی همچون معماری و شهرسازی اسلامی، سیما و منظر شهر، الکترونیکی‌سازی امور شهرداری و حذف پرونده‌های فیزیکی از اولویت‌های جدی این روزهای شهرداری قم است.

قرارگاه ساماندهی چهار راه بازار قم تشکیل می‌شود

وی با اشاره ضرورت تملک برای احداث پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر، تاکید کرد: در تصمیمات ترافیکی باید به نحوی عمل کنیم که مردم با ما همراهی کنند و اگر تصمیمی از سوی مردم استقبال نشد، باید آسیب‌شناسی شود.

شهردار قم با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف فضاهای مرده شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر، گفت: اگر در این موارد نیاز به تملک است، باید با محوریت مناطق باید انجام شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت چهارراه بازار، افزود: در این زمینه قرارگاهی تشکیل و امور به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکریم شهروندان مسئله‌ای بسیار اساسی است، اظهار کرد: اگر امروز شهرداری قم به ۱۰۹ درصد درآمدهای خود رسیده که به دلیل همراهی شهروندان است و ما نیز باید به وظیفه خود در قبال مردم قم عمل کنیم.

کد خبر 751728

دیگر خبرها

  • خط و نشان امنا برای قالیباف /ریاست بر مجلس به پایان می رسد؟
  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • قانون‌گذاری هوش مصنوعی اولویت مجلس نیست/ باید خط قرمزها روشن شود
  • ادغام یا تغییر رویکرد در انتظار دانشگاه‌های کم دانشجو
  • ضرورت تغییر رویکردهای محیط زیستی در مسیر توسعه دریامحور
  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • رویکرد اصلی دولت حل قاعده‌مند مسئله حقوق و دستمزد است
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه