Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: شرکت مترو تهران سالانه 700 میلیارد تومان زیان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز سه شنبه در پایان حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: مترو، یک شرکت خدماتی است که هزینه های آن باید با استفاده از روش های مختلف مانند حمایت های دولت، فروش عوارض ساختمانی، عوارض سالیانه خودرو و روش های دیگر تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: برای مثال هزینه تمام شده بلیت مترو 2300 تومان است در حالی که شهرداری تهران به طور میانگین بابت هر سفر 500 تومان دریافت می کند.
پورسیدآقایی تصریح کرد: به دلیل زیان ده بودن شرکت مترو، سرمایه گذاران داخلی و خارجی حاضر به سرمایه گذاری در این حوزه نیستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با اشاره به کاهش سهم شهرداری کلانشهرها از محل مالیات بر ارزش افزوده، افزود: درآمد شهرداری تهران در این بخش از 4 هزار میلیارد تومان سال گذشته، امسال به 2 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع های تجاری در اطراف ایستگاه های مترو به منظور تامین هزینه توسعه خطوط مترو اقدامی موثر و ضروری است، گفت: این اقدام می تواند از طریق صدور پروانه های مربوط به مجتمع های تجاری اطراف مترو تقویت شود، اما درآمد حاصل از این مجتمع ها تنها می تواند ساخت ایستگاه را پوشش دهد و کفاف هزینه های مربوط به توسعه خطوط را نمی دهد.
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ثبت نام طرح ترافیک سالانه پایتخت اشاره و اظهار کرد: کار ثبت نام طرح ترافیک همه ساله در دی و بهمن انجام می شود که امسال نیز این کار انجام خواهد شد.
به گفته وی، دستگاه های نظارتی در زمینه صدور طرح ترافیک ایراداتی را مطرح کرده اند که در حال رفع آنها هستیم.
پورسیدآقایی همچنین در مورد تعداد زیاد کارکنان شرکت مترو تهران نیز گفت: در گذشته و طی سال 91 تعداد زیادی نیرو به صورت رابطه ای و خارج از ضوابط در شرکت مترو تهران استخدام شده اند که پرونده ای دراین خصوص به دادگاه ارسال شده است.
وی در عین حال تصریح کرد: به دلیل توسعه خطوط مترو تهران این افراد در خطوط جدید بکار گرفته خواهند شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353/1109**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی گفت: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند.

بیشتر بخوانید؛ آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی

وی گفت: رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

شهردار تهران ادامه داد: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229393 برچسب‌ها ناوگان تاکسیرانی

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی