Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- تارنمای شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: «چارلز مک کالو سوم» (Charles McCullough III) بازرس کل پیشین جامعه اطلاعاتی آمریکا می گوید اعضای کمپین انتخاباتی«هیلاری کلینتون» وی را به خاطر تحقیقات درباره ایمیل های کلینتون تهدید به اخراج کرده بودند.

به گزارش ایرنا، یک ناظر دولتی آمریکا که نقش مهمی را در تحقیقات مربوط به ایمیل های کلینتون (نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) برعهده داشت، به فاکس نیوز گفت در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وی، خانواده و کارمندانش با واکنش شدیدی از سوی متحدان کلینتون مواجه شدند و حتی کمپین کلینتون وی را تهدید کرده بود که اگر کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پیروز شود، وی را اخراج خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته فاکس نیوز، این مقام دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای نخستین بار در یک مصاحبه اختصاصی تلویزیونی از نقش خود در تحقیقات مربوط به ایمیل های کلینتون صحبت کرده است. وی که با بیش از دو دهه تجربه در اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، وزارت خزانه داری و جامعه اطلاعاتی در پست بازرس کل منصوب شد، توضیحاتی را درباره چگونگی تبدیل شدن فوری این تحقیقات به مساله ای سیاسی و منزوی شدن اداره متبوعش توسط دمکرات ها ارائه داد.
در ژانویه 2016 هنگامی که مک کالو درنامه ای به کمیته های اطلاعات و امور خارجه سنا خطاب به رهبری جمهوری خواهان گفت که ایمیل هایی که از طریق سرور شخصی کلینتون انتقال یافته است، حاوی «اطلاعات فوق محرمانه» بوده است، این واکنش ها شدت گرفت.
وی می گوید اعضایی از کنگره از وی خواسته اند مراقب باشد و اعتبار خود را از دست خواهد داد.
مک کالو، بازرس کل سابق آمریکا که مسئولیت هفده سازمان اطلاعاتی را برعهده داشته است، گفت «جیمز کلاپر» مدیر وقت اطلاعات ملی آمریکا نیز که وی را برای تصدی این پست به دولت اوباما پیشنهاد داده بود، از یافته های مستقل درباره ایمیل های کلینتون نگران شده بود. کلاپر گفت این یافته ها بسیار غیرمحتاطانه است.
مک کالو افزود: بعد از دیدارش با کلاپر و اظهارات وی، برخی از مقامات ارشد به وی پیشنهاد داده بودند که کلاپر را از موضوع مطلع نکند درحالیکه وی تلاش کرده رئیسش را آگاه کند.
کمپین کلینتون در نامه ای در اگوست 2015 نوشت کلینتون فقط از سرور شخصی اش برای ارسال ایمیل های غیرمحرمانه استفاده کرده است.
مک کلاو گفت با توجه به این بررسی محرمانه بودن این اطلاعات هنوز آغاز نشده بود، این تلاشی آشکار از سوی کمپین کلینتون برای منحرف کردن افکار عمومی بوده است.
مارس 2016 هفت نفر از دمکرات های ارشد در نامه ای به وی خواستار بی طرفی وی در بررسی ایمیل های کلینتون شدند و این در حالی بوده که وی هنوز تصمیمی درباره این که کدامیک از موضوعات ایمیل های کلینتون جزو اسناد محرمانه هستند، اتخاذ نکرده بود.
وی به یکی از برخوردهایش با سناتوردمکرات دایان فاینشتاین فقط شش هفته قبل از انتخابات و در بحبوحه فشارها برای پاسخگویی به این نامه که فاینشتاین نیز از امضا کنندگان آن بوده است، اشاره کرد.
مک کالو گفت فکر می کردم هر گونه پاسخی به این نامه اوضاع را سیاسی تر خواهد کرد و حتی پیشنهاد استعفا دادم. اما گفتم که قصد ندارم به این نامه پاسخ دهم.
این بازرس کل پیشین آمریکایی به عنوان یکی از معدود افرادی که 22 ایمیل فوق محرمانه کلینتون را رویت کرده است، گفت دلیل خوبی برای خودداری از انتشار این ایمیل ها وجود دارد زیرا انتشار آنها به امنیت ملی لطمه می زند. وی در ادامه گفت انتشار این اسناد محرمانه می تواند «منابع و روش ها، زندگی ها و عملیات » را به خطر بیندازد.
مک کالو گفت با نزدیک شدن به روز انتخابات (ریاست جمهوری در آمریکا) تهدیدها علیه وی و یکی دیگر از مقامات ارشد تیم تحقیقات درباره ایمیل ها افزایش یافت.
وی که با گذشت یک سال پس از پایان تحقیقات اف بی آی در این باره سخن می گفت در این مصاحبه همچنین به امکان مانع تراشی وزارت امور خارجه و اعضای کمپین انتخاباتی کلینتون در خصوص مداخله پلیس فدرال آمریکا در این موضوع ازهمان ابتدای کار اشاره کرد.
فاکس نیوز نوشت: این شبکه خبری از «دایان فاینشتاین» سخنگوی کمپین کلینتون و کلاپر خواست درباره اظهارات مک کالو اظهار نظر کند اما پاسخی فوری از سوی آنها دریافت نکرده است.
تارنمای افشاگر ویکی لیکس برای نخستین بار بیش از هزار و 258 ایمیل ارسالی و دریافتی هیلاری کلینتون را که مربوط به دوره ریاست وی بر وزارت امور خارجه این کشور بود، منتشر کرد.
در گرماگرم رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، پرونده سرورهای شخصی ایمیل هیلاری کلینتون تبدیل به یکی از موضوع های جنجالی شد و نامزدهای دمکرات و جمهوریخواه، اف بی آی را متهم به جانبداری از وی در جریان رسیدگی به این مسئله می کردند.
اف بی آی 11 روز مانده به آغاز رای گیری، دوباره این پرونده را به جریان انداخت، ولی کومی تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات، در نامه ای به وزارت دادگستری، کلینتون را از اتهامات مبرا ساخت.
اروپام**9158 **مترجم: بهجت عباسی ** انتشار: زهرا هژبری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) افزایش یافته، برخی از اعضای کنگره آمریکا  این دادگاه را تهدید به اقدام انتقام‌جویانه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است. 

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به‌دلیل احتمال صدور حکم تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به‌اتهام ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته‌اند.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههکدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه