Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@15:01:29 GMT

چرا سرخ‌ها برای برانکو سر و دست می‌شکنند؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۴۴۲۹

حالا که بحث سرمربی شدن برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی فوتبال کرواسی دست کم تا پایان جام جهانی 2018 منتفی شده، سرخ‌های تهرانی بیش از هر زمانی برای جلب رضایت او به قصد تمدید دو ساله قرارداد وی می‌کوشند و به واقع سر و دست می‌شکنند.

قراردادی که به خودی خود تا پایان فصل جاری (اردیبهشت 1397) اعتبار دارد اما اگر از حالا تمدید نشود این مربی 64 ساله کروات را در مسیر قبول احتمالی پیشنهاداتی قرار می‌دهد که کم و بیش از این سو و آن سوی آسیا و اروپا می‌رسد و برخلاف پیشنهاد اخیر ازبک‌ها بعضی از آنها آنقدرها هم بد نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وقتی برانکو در اواخر بهمن 1393 سرمربی پرسپولیس شد، انواع باورها و ایده‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره بسیار محتمل بودن ناکامی وی برقرار بود. درست است که او طی دوره‌های کمک مربیگری و سپس سرمربیگری‌اش در تیم ملی 6 سال و نیم را در ایران سپری کرده و در آن دوران کاملا با فضای فوتبال کشورمان و روحیات ایرانی‌ها آشنا شده بود اما کار در یک تیم ملی پرمهره و ذاتا قدرتمند در آسیا کجا و انجام وظیفه موفق در لیگ کشورمان که سرشار از محافظه‌کاری‌ها و بازی‌های نزدیک و برابر و سیستم‌های دفاعی است و تیم‌های دارای بازی‌های به اصطلاح «چرک» در آن اندک نیست، کجا و بر این اساس خیلی‌ها مطمئن بودند مرد متین و جنتلمنی که در دوره دستیاری میروسلاو بلاژویچ در تیم ملی ایران به سبب شدت تاثیرگذاری‌اش بر روی او پروفسور نامیده می‌شد، صد در صد در لیگ ایران ناکام خواهد ماند و سرش بدجوری به سنگ خواهد خورد.
نتایج ابتدایی برانکو نیز خبر از صحت این گمانه‌زنی می‌داد و این تیم در انتهای فصل 1394-1393 نه تنها تغییری خاص در رتبه نازل خود در لیگ برتر ایجاد نکرد بلکه در جام باشگاه‌های آسیا هم حذف تلخی را به دست تیم‌های عربی تجربه کرد و در شروع فصل 1395- 1394 نیز به قدری در لیگ برتر بد نتیجه گرفت و به قعر جدول سقوط کرد که حتی هواداران سرسخت وی از خود می‌پرسیدند چرا مدیران باشگاه چنان صبورند که از

برکناری بدیهی ایوانکوویچ خودداری می‌کنند؟
واقعیت امر این است که اکبر طاهری که جای محمدحسین نژادفلاح را در سمت مدیر اول پرسپولیس گرفته بود، گزینه ارشد و آماده و «دم‌دستی» را نداشت که در آن روزهای تلخ جانشین برانکو سازد و اطمینانی نداشت که آن جانشین بتواند در اسرع وقت و در عین ضیق وقت نتایجی را بگیرد که برتر از نتایج حاصله برانکو در 10 هفته اول اسفبار لیگ پانزدهم باشد.
اینچنین بود که برانکو ماندنی شد و توانست در هفته‌های بعدی یک بار دیگر ثابت کند که چه مربی هوشمند و برنامه‌داری است و به چه سبب با رفتارهای فوق‌العاده‌اش می‌تواند پرسپولیس را احیا و به بهترین تیم این باشگاه در 10 سال اخیر تبدیل کند و از حدود و ثغور تیمی که با هدایت افشین قطبی قهرمان لیگ برتر هفتم شده بود، نیز فراتر برود.


رکوردهای سرمربی سابق دیناموزاگرب کرواسی که سابقه کار در لیگ‌های عربستان و چین را هم دارد، از آن تاریخ تا به حال عالی و باورنکردنی بوده و همین نتایج که ابتدا طاهری و سپس گرشاسبی را که جانشین وی شد، در طول سال جاری تشویق به تمدید قرارداد برانکو کرده و آنها در صدد انجام کاری بوده‌اند که هواداران نه تنها بر آن مهر تایید می‌زنند بلکه بیش از خود مدیران طالب آن هستند.
مقبولیت فنی و محبوبیت رفتاری ایوانکوویچ فقط از نتایج حاصله او در میدان مسابقات برنمی‌خیزد و ماجرا به مسائلی فراتر از آن برمی‌گردد. وی برخلاف کارلوس کی‌روش که روحیاتی توام با برخورد و تخفیف درجه سایرین دارد هرگز به ارکان فوتبال ایران و اعضای آن بی‌احترامی نکرده و به ندرت متانت خود را در لب خط از دست داده و حتی در دوره‌ای که قضاوت برخی مسابقات سرخ‌ها با مشکلات و اشتباهاتی از سوی بعضی داوران همراه بود، کنترل خود را از دست نداد.


بخشی عمده از خویشتن‌داری ایوانکوویچ به آرامش ذاتی و طبایع و ماهیت آرام اخلاقی وی برمی‌گردد اما قسمتی از آن نیز از داشتن باورهای ورزشی درست او و لزوم حفظ احترام به سایرین نشأت می‌گیرد. او به جای محکوم کردن همان «دست‌های پنهان» معروف (اما همچنان رویت نشده در پشت صحنه ورزش کشور!) ایرادات گاه به گاه تیمش را پذیرفت و قول داده بازیکنانی را که ضعیف کار کرده‌اند به سطح بالاتری از کارآیی برساند و حتی پس از پیروزی در دقیقه 6+90 مسابقه اخیر تیمش با پارس جنوبی جم به جای تعریف و تمجید افراطی و بی‌اساس از برخی نفرات تیمش گفت هر برد حاصل آمده در روز هدر رفتن عجیب و غریب پنالتی رقیب و به ثمر رسیدن گل پیروزی در وقت تلف شده در درجه اول یک پیروزی خوش اقبالانه بوده تا بردی که در عین لیاقت محض به ثبت رسیده باشد.


برانکو همسو با طاهری و اینک گرشاسبی در برخورد با حاشیه‌ها نیز مدیریتی آرام و توام با تعقل را به کار گرفته و به گونه‌ای عمل کرده که برخوردها و سر و صداها را آرام سازد نه اینکه با اظهارنظرهای جنجالی حجم آن را بیشتر کند.


 ابقای طولانی مدت برانکو در جمع قرمزها به معنای تضمین پیروزی‌های بعدی و قهرمانی‌های پرتعدادشان نیست اما قدم اصلی و ضروری و تاثیرگذار در این راه و به مثابه گذاشتن پایه کار و سنگ بنای عمده و سپس ردیف کردن سایر چیزها حول محور اصلی است، محوری با نام آشنا و روحیات معقول برانکو ایوانکوویچ.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول هست زمین نیست!

سید رضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گرگان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل در حدی است که در جنوب گرگان از خیابان عدالت ۵۷ تا ناهارخوران هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در گرگان اعتبار داریم اما زمین نداریم، افزود: دستگاه‌های متولی در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند تا با واگذاری زمین، مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و هر ۲ روز بیش از یک کلاس درس در گلستان افتتاح شده و خیرین در این زمینه همراهی خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

نظری با بیان اینکه سال آینده ۲ هزار نفر از معلمان گلستانی بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با استخدام‌های انجام‌شده، امسال در گلستان مشکل کمبود معلم جبران شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش شدند اما این آمار امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد و جذب نیروهای رسمی در آموزش و پرورش رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۳ درصدی مصوبات آموزش و پرورش در سفر اول هیات دولت به گلستان خبر داد و گفت: در سفراول نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش گلستان در نظر گرفته شد که این میزان در سفر دوم هیات دولت به استان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و رشد پنج برابری داشته است.

نظری به توجه ویژه دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و یادآور شد: پنج پروژه بالای ۲ هزار مترمربع که بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که مرکز رشد کارآفرینی، مدرسه ۱۸ کلاسه، آموزشگاه ۱۶ کلاسه آق‌قلا و استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری در گلستان وجود دارند که بیشتر آنها در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز گلستان پایه اول تا ششم ابتدایی از سهمیه شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال دو معلم گلستانی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، تصریح کرد: «نرگس سادات سجادی» آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و «مرجان ارازیان» مربی سلامت شهرستان مراوه‌تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

دیگر خبرها