Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان، شانزدهمین مرحله درون مدرسه ای طرح دادرس در ۲۰۰ کانون هلال احمری در حال برگزاری است.

مریم پاک بین، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان گفت: مدارس به عنوان کانون اصلی تربیت نسل فردا و دانش آموزان است و ما با برگزاری کلاس های آموزشی امداد و نجات و تشکیل انجمن های دادرس در مدارس این کار را انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شانزدهمین مرحله درون مدرسه ای طرح دادرس به مدت 16 ساعت ویژه دانش آموزان پایه هشتم از مهر ماه برگزار و تا بهمن ماه جاری ادامه می یابد.

 

وی تصریح کرد: در این آزمون سرفصل های پناه گیری، خروج امن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری آموزش داده می شود.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: کانون‌های دانش آموزی با استفاده از توان دانش‌آموزان می‌کوشد حرکت‌های ماندگاری از فعالیت‌های امدادی، آموزشی و بشردوستانه بر جای بگذارد.

 

پاک بین بیان داشت: هلال احمر در طرح دادرس به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی، امدادی و افزایش روحیه کار جمعی و همچنین افزایش سطح آگاهی دانش آموزان قدم بر می‌دارد.

 

وی گفت: در واقع طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه برده و فرهنگ «خودامدادی» و «دگرامدادی» را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) مختص دانش آموزان دوره دوم ابتدایی با همکاری آموزش و پرورش در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب آوری دانش آموزان را در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی افزایش می‌دهد.

وی افزود: طرح ماهر در رابطه با آشنایی با جمعیت هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه گیری و خروج ایمن می‌باشد که تا پایان سال تحصیلی با همکاری و تلاش آموزش و پرورش در تمامی مدارس دوره دوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

جاهد ادامه داد: یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین، مهارت آموزی و مهارت افزایی است که طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) به این مهم جامه‌ی عمل می‌پوشاند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در این دوره آموزش دو ساعته دانش آموزان به همراه اولیاء خود سرفصل‌های آموزشی را فرا می‌گیرند و در مقابل حوادث ایمن می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین