Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  خدانظر دریکوند، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش گفت: در این هفته از پژوهشگران برتر حوزه فرهنگیان و دانش‌آموزی تجلیل خواهد شد.

وی از افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش در محل دانشگاه لرستان خبرداد و با بیان اینکه در غرفه آموزش و پرورش هم دستاوردهای پژوهشی دستگاه تعلیم و تربیت به نمایش گذاشته خواهد شد، بیان کرد: پژوهش در جهان امروز به عنوان پایه پیشرفت و توسعه جامعه تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جشنواره دانش آموزی و عضو کمیته علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان پیشرفت‌های علمی و فناوری را زاییدة پژوهش‌های گستردة علمی دانست و با تاکید براینکه درکشورهای توسعه یافتة سهم عمده‎ای از تولید ناخالص ملّی به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص داده شده است، افزود: این کشورها برای عقب نماندن از چرخة رقابت پر شتاب علمی و فناوری، پیوسته بر بودجه‌های پژوهشی و تحقیقی خود اضافه می‌کنند .

دریکوند  افزود: پژوهش می‌تواند اتلاف وقت، سرمایه و اندیشه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ما را در رسیدن به هدف یاری کند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان پژوهش را جزئی لاینفک در دوام و پویایی سازمان‌ها برشمرد و با بیان اینکه شرایط کنونی جهان به گونه‌ای پیش می‌رود که بقا و تداوم جوامع، در گرو توسعة توانمندی‌های دانش و فن و تقویت بعد پژوهشی فعالیت‌هاو برنامه‌هاست، بیان کرد: آموزش و پرورش را فرایندی زنده و پویا است، بیان کرد: شناخت و گذر از چالش ها و موانع پیش روی آموزش و پرورش تنها با تکیه بر تحقیقات علمی و منسجم و یافته های پژوهش محور امکان پذیر است .

دبیر جشنواره دانش آموزی و عضو کمیته علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان گفت: با مشخص شدن جایگاه تحقیق و پژوهش می‌توان گام‌های بلندی برای رشد علوم و فنون و کسب تکنولوژی، ارتقای کیفیت آموزش،کاربردی کردن علوم و اعتلای علمی و فرهنگی دانش آموزان برداشت.

دریکوند با بیان اینکه برای اثر گذاری بیشتر تحقیق و پژوهش باید پژوهش را در تمام ارکان آموزش و پرورش دخالت داد، تاکید کرد: پژوهش و تحقیق در آموزش و پرورش تنها ابزاری است که برای بهسازی و ایجاد تغییرات مفید در کیفیت برنامه‌ها و عملکردهای آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شود.

دبیر جشنواره دانش آموزی و عضو کمیته علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان با اشاره به اینکه هیچ بهبود کیفی در تعلیم و تربیت را نمی‌توان بدون دخالت تحقیق و پژوهش به مرزهای اطمینان و اعتبار رساند، افزود: مهمترین و اساسی‌ترین رکن نظام پژوهشی نیروی انسانی پژوهشگراست.

وی با بیان اینکه این افراد باید از توانایی‌ها ، قابلیت‌ها و مهارت‌های لازم برخوردار باشد، ادامه داد : هدف اصلی از پژوهش های آموزشی ، کشف حقایق جدید و استفاده از آنها در حل مشکلات آموزش و پرورش است.

دریکوند افزود: آموزش و پرورش از پژوهش‌هایی که بتواند گره‌ای از مشکلات آموزشی و تربیتی را بگشاید و موجبات حل مشکل و افزایش اطلاع و آگاهی دربارة معضلات آموزش و پرورش را فراهم کند حمایت خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان پژوهشگر اشاره کرد و گفت: گسترش فرهنگ پژوهش و پرسشگری یک شعار اساسی در آموزش و پرورش است و تربیت دانش آموزان پژوهشگر و جستجوگر مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه باید دانش آموزانی تربیت کرد تا در برابر مشاهدة هر مسأله و پدیده‌ای پرسش‌گر باشند و برای یافتن پاسخ ، خود نیز تلاش کنند،تاکید کرد: نتیجة فعالیت‌های مستمر علمی و پژوهشی باعث می‌شود که جامعه‌ای دانا پویا و کارآمد داشته باشیم و گسترش تحقیق و پژوهش تنها راه رسیدن به قافلة علمی جهان امروز است و باید سعی و تلاش شود تا مدارس در آموزش و پرورش به مراکز پژوهشی وتحقیقاتی تبدیل شوند .

وی در ادامه سخنان خود به جشنواره‌های جابر در دوره ابتدایی و نوجوان و جوان خوارزمی در دوره های اول و دوم متوسطه اشاره کرد و افزود : این جشنواره برای تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان اجرا می‌شود .

دریکوند در ادامه با اشاره به برنامه‌های خاص فرهنگیان گفت: در حوزه فرهنگیان هم برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که از آن جمله می‎توان به طرح معلم پژوهنده یا اقدام پژوهشی و تجلیل از معلمان مولف اشاره کرد .

انتهای پیام/د

پژوهش اتلاف وقت، سرمایه و اندیشه را کاهش می‎دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳