Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از webmdباورهای نادرست درباره توده های سینه نیز وجود دارند که به ۶ مورد از آنها اشاره شده است:

می توان رفتن به نزد به پزشک را به بعد واگذار کرد: هر چه مسن‌ تر باشید، اشتباه بودن این تصمیم بیشتر است. شما همیشه باید برای بررسی توده سینه به پزشک مراجعه کنید. گاهی پزشکان به زنانی که هنوز قاعده می‌ شوند، توصیه می ‌کنند برای یکی دو ماه توده‌ شان را تحت نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است کیست داشته باشید، و اندازه این کیست‌ ها با قاعدگی تغییر می‌کند. چه برای زنان جوان و چه برای زنان مسن گام اول،‌ ارزیابی بوسیله پزشک است. توصیه کارشناسان این است که در عرض یک تا دو روز پس از یافتن توده به پزشک مراجعه کنید. بدترین شیوه برخورد با توده،‌ انکار کردن وجود آن و امید داشتن به برطرف شدن خود به‌ خودی آن است.

توده در زنی که سابقه کیست سینه دارد،‌ نمی ‌تواند سرطانی باشد: این باور درست نیست، هر توده جدیدی که ظاهر می ‌شود،‌ باید به اطلاع پزشک برسد و نباید تنها به این خاطر که توده‌ های قبلی شما کیست یا سایر موارد خوش ‌خیم بوده است تصور کنید توده جدید همانند قبلی ‌ها است.

توده سینه تقریبا همیشه ناشی از سرطان است: زنانی که توده سینه دارند فکر می‌کنند، ‌سرطان دارند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. ممکن است توده سینه یک کیست خوش‌ خیم (یک کیسه پر از مایع که می‌ توان آن را خالی کرد)، یک توده غیرسرطانی مانند فیبروآدنوم، و با شیوع کمتری، یک لخته خون باشد که باعث ایجاد توده شده است. توده به هر علتی که به وجود آمده باشد، مهم است که مورد بررسی قرار گیرد. برای این کار معاینه جسمی، انجام ماموگرافی و گاهی سونوگرافی لازم است.

سرطان سینه همیشه با توده‌ ای قابل لمس همراه است: برخی از اوقات سرطان پیش از آنکه توده ‌ای را لمس کنید، ‌ممکن است در ماموگرافی کشف شود. در واقع اغلب سرطان‌های سینه در ماموگرافی‌ هایی روتین که برای بیماریابی انجام می ‌شوند،‌ پیدا می ‌شوند.

توده سرطانی در لمس با توده خوش‌ خیم متفاوت است: علائم توده‌ های سرطانی و توده‌ های خوش‌خیم یا غیرسرطانی ممکن است شباهت داشته باشد. اغلب زنان فکر می ‌کنند اگر یک توده منفرد و با قوام سخت را لمس کنند که چسبیده است و به اطراف حرکت نمی ‌کند، این توده سرطانی نیست. گرچه ممکن است اینگونه باشد، اما توده سرطانی در مواردی ممکن است در لمس نرم باشد و به بافت زیرین هم نچسبیده و قابل حرکت دادن باشد. از طرف دیگر همیشه نمی‌ توان توده را به درستی لمس کرد. توصیه این است که برای بررسی هر توده ‌ای که متفاوت با بافت سینه لمس می‌شود، به پزشک مراجعه کنید.

یک توده کوچک معمولا جای نگرانی ندارد: سرطان ممکن است در ابتدای ظهورش خیلی کوچک باشد. اندازه توده اصلا شیوه خوبی برای تصمیم گرفتن درباره بررسی پزشکی آن نیست./

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است

«علی‌اکبر علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084386 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • روزی به نام تلفن!
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع