Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@20:03:37 GMT

کودک آزاری از پدیده های بسیار خطرناک است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۵۴۸۶

کودک آزاری از پدیده های بسیار خطرناک است

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، سید سعید آرام  پیش از ظهر امروز در کمپین"نه به کودک آزاری" که در پارک روشن ساری برگزار شد، اظهار داشت: در سال 95 بیش از 19هزار تماس تلفنی با شماره 123 اورژانس اجتماعی استان گرفته شد که از این تعداد 148 مورد مربوط به کودک آزاری بوده است.

وی افزود:از این تعداد تماس کودک آزاری 76 مورد بصورت خدمات مشاوره ای این مرکز حل و 81 مورد دیگر با حضور در محل حادثه بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: از میان موارد کودک آزاری 85 مورد به دختران و 63 مورد به پسران مربوط بوده و عمده ترین نوع کودک آزاری از نوع جسمی سپس از نوع عاطفی بوده است.

آرام ، ادامه داد: از موارد اعلام شده 71 مورد جسمی،22 مورد عاطفی، 45 مورد عفت و نوع کودک آزاری جنسی را هم 10 مورد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران کودک آزاری را از پدیده های بسیار خطرناک توصیف کرد و علت اصلی آن را ناآگاهی جامعه و خانواده ها نسبت به کودکان دانست .

وی تعداد تماس به اورژانس اجتماعی در سال 96 را بیش از 11 هزار تماس اعلام کرد و گفت: از این تعداد 138 مورد مربوط به کودک آزاری بوده است.

آرام افزود:از این تعداد تماس 58 مورد از طریق مشاوره تلفنی مرتفع شد وبرای  80 مورد نیز در محل حادثه حضور پیدا کردیم.

وی  هدف این کمپین را آشنایی و حساس سازی جامعه و خانواده ها با مقوله کودک آزاری اعلام کرد و افزود :کودک آزاری در میان خانواده هایی که از تعداد فرزندان بیشتر برخوردار بوده و یا وضعیت اقتصادی با ثباتی برخوردار نیستند ،بیشتر است.

آرام نگاه تک بعدی و توجه به تنبیه بدنی در مقوله کودک آزاری را اشتباه دانست و ابعاد کودک آزاری را متنوع خواند .

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه غفلت عاطفی در خانواده های تحصیل کرده به خوبی مشهود است عواقب این نوع مشکلات  را به مراتب بیشتر از آسیب های جسمی دانست.

 

به گزارش ایلنا،کمپین نه به کودک آزاری-احترام به کودک آری در چهارغرفه تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه کودک و خانواده امروز سه شنبه در پارک روشن ساری برگزار شد.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز

ایسنا/البرز رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز از  برقراری بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز از یکم تا سی و یکم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی شادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری ۴۳۴ هزار و ۱۰۳ تماس با سامانه ۱۴۱  استان البرز گرفته شد که از این تعداد ۷۸۱۵  تماس توسط  کارشناسان این اداره کل پاسخ داده شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جاده‌ای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامه‌ریزی برای زمان سفر تهیه شده است.

وی افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها، محدودیت‌های اعمال شده مطلع شوند و شکایات خود در حوزه راه‌ها را ثبت کنند.

شادفر تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم قبل از سفر آخرین اطلاعات در مورد شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت و پس از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا