Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@00:12:09 GMT

طرح نماد در ۱۲ مدرسه استان گیلان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۰۱۶۳

طرح نماد در ۱۲ مدرسه استان گیلان اجرا می شود

رشت- مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ( نماد ) با هدف شناسایی و حمایت از دانش آموزان در معرض خطر ، امسال به طور آزمایشی در آموزش و پرورش ناحیه یک رشت و شفت برگزار می شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مهدی حاجتی در همایش اختتامیه هفته مبارزه با اعتیاد گفت: طرح نماد با همکاری  ۱۱ دستگاه اجرایی اجرا  می شود که مسئولیت علمی و اجرایی این برنامه با آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در طرح نماد، دانش آموزان در معرض خطرِ آسیب های اجتماعی، شناسایی و با اقدامات مشاوره ای زیر پوشش قرار می گیرند.

وی یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی را اعتیاد دانست و گفت: متأسفانه استعمال مواد مخدر از ۱۶ سال به ۱۳ سال کاهش یافته است و در این راستا دانش آموزان باید علاوه بر  شناخت همه جانبه از عواقب این پدیده شوم ، مهارت " نه گفتن " را نیز بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با انتقاد از گسترش بی ضابطه قلیان سراها گفت: این اماکن در جامعه به حدی رسیده است که تقریبا با تعداد مدارس برابری می کند و این یک کار غیر فرهنگی در تشویق غیر مستقیم جوانان به استعمال مواد مخدر است.

حاجتی گسست های فرهنگی در برخی خانواده ها، وجود بی ضابطه فضاهای مجازی و اختلافات خانوادگی را در روی آوردن تعدادی از جوانان به مواد مخدر موثر دانست و گفت: با کار فرهنگی هنرمندانه و گسترش تعامل بین مدرسه و خانواده ها بتوانیم مصونیت بخشی خانواده ها به ویژه دانش آموزان را تقویت کنیم.

وی با مقدم دانستن پیشگیری نسبت به درمان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های گسترده به دور از واکنش های سلبی و تقویت برنامه های ورزشی در مدارس می توانیم از پدیده مخرب جلوگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور با دارا بودن نیروهای متخصص می تواند در زمینه اطلاع رسانی و آموزش دانش آموزان و خانواده موثر باشد و مسئولان دست اندر کار در این زمینه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در راستای آگاهی بخشی به خانواده ها بیش از ۱۶۰۰ نمایشگاه در مدارس گشایش می یابد و همچنین ۴ هزار بسته فرهنگی در طول سال تحصیلی جاری در آموزشگاههای استان گیلان توزیع شده است.

محمد حسین شاهکویی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در این همایش گفت: دشمن بعد از شکست در میادین نظامی به عرصه فرهنگ روی آورده است و دستگاههای فرهنگی در جهت توانمند سازی و فرهنگ سازی خانواده ها و دانش آموزان نقش مهمی بر عهده دارند.   وی با اشاره به مرگ روزانه ۸ نفر در اثر اعتیاد خاطرنشان کرد: باید مهارت های کلامی و  قدرت " نه گفتن"  را به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم تا اثرات سوء مواد مخدر در کشور کاهش یابد.

نوبخت معاون فرهنگی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان هم در این مراسم گفت: بر اساس تفاهمنامه مشترک بین آموزش و پرورش و بهزیستی استان طرح مشارکت اجتماعی برای اولین بار با هدف مشارکت خانواده ها و دانش آموزان در مبارزه با معضلات اجتماعی در ۱۰ مدرسه متوسطه اول  رشت اجرا شده است.

در پایان از ۱۲ کارشناس آموزش و پرورش استان در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی تقدیر شد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد