Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کانون بسیج اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی ابهر با اشاره به لزوم آشنایی دانشجویان با جرائم رایانه ای و تهدیدات فضای مجازی گفت: نشست آشنایی با جرائم رایانه ای و تهدیدات فضای مجازی در مرکز آموزش علمی کاربردی ابهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شریفی در گفتگو با خبرنگار زنجانم، با بیان اینکه امروز با گسترش استفاده از شبکه های مجازی داشتن سواد رسانه ای در این زمینه لازم است ، گفت: برگزاری این نشست با همکاری انجمن رشته های حقوق و فناوری اطلاعات مرکز آموزش علمی کاربردی ابهر، بسیج اساتید و نیز بسیج حقوقدانان ابهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور آدینه لو رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان زنجان به عنوان سخنران این مراسم تصریح کرد: آشنایی با جرائم فضای مجازی، ارائه راهکارها در مقابله با تهدیدات فضای مجازی از جمله محورهای این سخنرانی علمی است.

شریفی خاطرنشان کرد: با گسترش استفاده از شبکه های مجازی در بین نسل جوان ارائه سواد رسانه ای به این نسل و خانواده ها ضروری بوده و لازم است نحوه استفاده صحیح و سالم از این فضا به جوانان و نوجوانان آموخته شود.

وی تاکید کرد: باید مدیریت درستی بر استفاده از رسانه های مجازی به عمل آمده و کانون بسیج اساتید این مرکز دانشگاهی ارائه آگاهی و ارتقاء سواد رسانه ای دانشجویان را یکی از وظایف خود می داند.

مسئول کانون بسیج اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی ابهر با اشاره به جنگ نرم دشمن عنوان کرد: یکی از جبهه های جنگ نرم دشمن برای مقابله با ارزش های اسلامی و فرهنگ دینی شبکه های مجازی است که با توجه به جمعیت بالای کاربران  از این فضا اقدام مقابله ای و جهادی در این زمینه ضروری است.

شریفی در ادامه با اشاره به ترویج موارد غیر اخلاقی و ارزش های غربی در برخی کانال ها و شبکه های فضای مجازی عنوان کرد: گسترش آسیبهای اجتماعی و ترویج سنتهای غلط و غیر اخلاقی همچون روابط نامشروع  یکی از اثرات استفاده از این فضا است که باید در این زمینه خانواده ها و نسل جوان را هوشیار و آگاه کرد.

وی تاکید کرد: بسیاری از کاربران شبکه های مجازی نسبت به جرائم رایانه ای آگاهی ندارند که برگزاری چنین دوره ای با هدف ارائه شناخت به جوانان در این زمینه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی