Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – روند اجرای پروژه پارک جنگلی اردبیل که قرار بود تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد، در میانه راه متوقف شده است.

به گزارش امتداد نیوز،  طی سال‌های گذشته و در مقاطع زمانی مختلف موضوع توسعه فضای سبز در اردبیل به بحث اصلی در طرح‌های اجرایی شهرداری تبدیل شد، ره‌آورد این توجه و تاکید موافقت با ایجاد اولین پارک جنگلی در اردبیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس ۳۳ هکتار زمین در ۱۴ کیلومتری جاده اردبیل به سرعین نرسیده به پلیس‌راه قدیم، برای ایجاد اولین پارک جنگلی اردبیل اختصاص یافت تا شهرداری مرکز استان این طرح را به سرانجام برساند.

روند اجرایی برای ایجاد این پارک آغاز شد و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل دی‌ماه سال گذشته وعده سه‌ساله برای بهره‌برداری از این پروژه را با امتداد نیوز در میان گذاشت.

اما به نظر می رسد بنا به دلایلی اجرای این پروژه متوقف شده و همین امر زمان بهره برداری از این طرح را با تردید مواجه کرده است.

در این خصوص بهروز محبی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل در گفتگو با امتداد نیوز تصریح کرد: سال گذشته راه‌سازی، احداث کمپ و نصب پمپ آب این پارک اجرا شد.

وی افزود: امسال به دلیل مشکلاتی این پروژه متوقف شده که در حال رفع آن هستیم تا بتوانیم مجدداً عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

محبی که به نوع مشکلات ایجاد شده اشاره نکرد با تأکید به اینکه پیش‌ازاین منابع طبیعی درخت‌کاری‌هایی در این مکان ترتیب داده بود افزود: اما بنا بود به مدت سه سال زیرساخت‌ها و فضای سبز لازم اضافه ‌شود تا این منطقه به عنوان تفرجگاه بین‌راهی مورداستفاده گردشگران و شهروندان اردبیلی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تعداد پارک‌های موجود در شهر اردبیل را ۱۳۰ مورد برشمرد و افزود: مساحت فضای سبز شهر اردبیل ۳۷۳ هکتار است.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی سرانه فضای سبز با در نظر گرفتن فضای سبز عمومی  ۷.۵ مترمربع است، ادامه داد: با احتساب فضای سبز نیمه عمومی شامل فضای سبز ادارات و خانه‌های مسکونی و باغات سرانه فضای سبز در اردبیل ۹ مترمربع برای هر شهروند است.

محبی تأکید کرد: استاندارد سرانه فضای سبز ۱۵ مترمربع اعلام شده و میانگین کشوری نیز ۱۲ مترمربع است؛ بر همین اساس شهر اردبیل همچنان با کمبود مواجه است و در تلاشیم بخشی از این کمبود در سال‌های آینده جبران شود.

true برچسب ها : بهروز محبی پارک جنگلی شهرداری اردبیل true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد

رامین نسیمی دوست در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اهدای عضو دومین ایثارگر از استان اردبیل در سال جاری و اعزام پیکر ایشان به تهران شاهد روند روبه رشد اهدای عضو و فرهنگسازی این امر پسندیده در اردبیل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنده یاد گلی حمیدیان ۶۱ ساله اهل و ساکن شهرستان اردبیل به دنبال خونریزی مغزی در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی این بیمار و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان ساعت 4:30 روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

کد خبر 6094106

دیگر خبرها

  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • تحلیلگر صهیونیست: جنگ علیه غزه باید متوقف شود/ حماس شکست نمی‌خورد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت