Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای دموکراتیک کُرد سوری اعلام کرد که اظهارات آمریکایی ها در خصوص تعلیق کمک های نظامی به نیروهای «قسد» صحیح نیست و واشنگتن هنوز برای نیروهای قسد در سوریه سلاح می فرستد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسپوتنیک»، سخنگوی «نیروهای دموکراتیک کُرد سوری» موسوم به «قسد» اعلام کرد که بر خلاف اظهارات اخیر واشنگتن، آمریکایی ها هنوز برای نیروهای قسد سلاح ارسال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالعزیز یونس» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوری در گفتگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد که خبر تعلیق ارسال کمک های تسلیحاتی آمریکا به نیروهای قسد صحت ندارد و افزود: آمریکا و همپیمانانش هنوز برای ما سلاح می فرستند.

این خبر در حالی منتشر شده که واشنگتن اعلام کرد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ارسال سلاح برای نیروهای دموکراتیک سوریه که آنکارا آنها را تهدیدی علیه خود تلقی می کند به حالت تعلیق در آمده و ترامپ این موضوع را به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ابلاغ کرده است.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوری اعلام کرد که چند روز پیش یک محموله بزرگ تسلیحات جنگی آمریکایی برای نیروهای قسد ارسال شده که این نیروها این محموله را در منطقه القامشلی در دیرالزور تحویل گرفته اند و آمریکایی ها هنوز هیچ پیامی به نیروهای دموکراتیک سوری مبنی بر قطع کمک های نظامی خود نداده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین درباره ورود نیروهای خارجی در غزه به شدت هشدار داد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است: ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره حضور نیروهایش در غزه یا ساحل آن به شدت هشدار داده و تاکید می کنیم که این نیروها هدفی مشروع برای ملت و مقاومت آن تبدیل خواهند شد.

کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: هر تحرکی از سوی هرکشوری یا هر نیرویی یا هر قیمومیتی بر ملت ما، سرنوشت آن شکست خواهد بود. آنچه دشمن صهیونیست نازی از طریق کشتار نتوانسته به آن برسد، دیگران هم نخواهند توانست راه به جایی ببرند.

گفتنی است که چند روز قبل روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

در صورت اجرای این طرح، سربازان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند. ساخت این اسکله به نوشته گاردین قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه رانده شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی بعد از پایان پروژه مسئولیتی در قبال انتقال کمک‌ها به داخل غزه نخواهند داشت و بر همین اساس وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی طرح مشارکت در این ماموریت است؛ طرحی که به گفته منبع نظامی گاردین به‌ دلیل چالش‌های موجود ممکن است به مرحله اجرا نرسد.

کد خبر 6091097

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم