Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:50:25 GMT

امارات: نشست اوپک در وین آسان نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۹۰۶۳

امارات: نشست اوپک در وین آسان نخواهد بود

تهران – ایرنا – وزیر انرژی امارات با اشاره به موضوع تمدید کاهش تولید نفت، نشست این هفته تولید کنندگان نفت در وین را مشکل ارزیابی کرد.

به گزارش رویترز، سهیل بن محمد المزوعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در دبی با اشاره به نشست وین کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در پنچ شنبه 30نوامبر جاری، اظهار خوش بینی کرد که توافقی به نفع بازار نفت حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر انرژی امارات گفت: نشست آینده آسان نخواهد بود در این نشست گزینه های مختلف را بررسی کرده و منتظر نتیجه می مانیم اما من شخصا به این نشست خوش بین هستم.
وی در ادامه گفت در این نشست تعدادی از گزینه ها برای تمدید توافقنامه کاهش تولید نفت از جمله گزینه پیشنهادی تمدید این توافقنامه تا پایان سال 2018 بررسی خواهد شد. المزرعی سخنی از دیگر گزینه ها به میان نیاورد.
وزیر انرژی امارات در پاسخ به این سوال که آیا روسیه با توافق روز پنج شنبه (30نوامبر) مبنی بر تمدید کاهش تولید موافق خواهد بود گفت : ' نمی توانم قبل از دیدار با مسؤولان ذیربط، درمورد هیچ کشوری نظری دهم'.
وی وضعیت بازار نفت را بسیار بهتر از سال گذشته ارزیابی و آن را نتیجه التزام تولیدکنندگان به توافق کاهش تولید توصیف کرد.
المزروعی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده وضعیت بازار نفت بهبود یابد و تمام کشورهای عضو اوپک متعهد به کنترل میانگین ذخایر پنج ساله باشند.
در همین راستا خالد الفالح وزیر انرژی عربستان نیز روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران حول مدت زمان تقریبی برای تمدید توافق کاهش تولید، گفت باید منتظر نتیجه نشست اوپک در وین باشیم.
فالح افزود هنوز به وین نرسیده ام و زود است از اختلافات سخن به میان آید اما طبق بررسی های به عمل آمده اختلافاتی در خصوص مدت زمان لازم برای رسیدن به میزان طبیعی ذخایر وجود دارد. این که سطح طبیعی ذخایر چقدر است؟، یک مسئله فنی و نیازمند به مناقشه با طرف های دیگر دارد.
وی تنها راه رسیدن به نتیجه ای مقبول را مشارکت در نشست وین دانست تا سخنان تمام طرف ها شنیده شود و راهی مقبول برای بازار تولید کنندگان و مصرف کنندگان پیدا شود.
خاورم**3224 ** 1064
مترجم: پرستو سعیدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، افت ۶۶۰ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۴۸۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۳۲۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی روز گذشته ۱۰۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسیده است.

کد خبر 6090932 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی